Ferrari

Veszik a szupersportkocsikat, mint a cukrot

2017.08.14.

Egyre nagyobb az igény Európában a drága és gyors szuperautók iránt. Az olyan gyártók, mind a Ferrari, az Aston Martin vagy a Bentley mindent elkövetnek, hogy kiszolgálják a megnövekedett keresletet.

 

Európában, az egzotikus autók legnagyobb piacán, idén várhatóan megközelíti az új szuperautók száma a 13 ezret, miközben tavaly összesen még csak 10 ezer 677 csúcs autót adtak el. Az LMC Automotive elemzői szerint ilyen sok szupersportkocsit még sosem értékesítettek a kontinensen. A piackutató cég még ennél is tovább megy, szerintük 2020-ban az olyan autókból mint a Ferrari 488 (a szegmens legkelendőbb autója) és az Aston Martin DB11 (második helyezett) közel 15 ezret adnak majd el, ami a tavalyi mennyiséget 38 százalékkal múlja majd felül.

Hogy mi az oka ennek a fellendülésnek? Egyre több az európai szupergazdag, akik egyre telhetetlenebbek és egyre nagyobb az étvágyuk az egzotikus autók iránt. Ezt már Felipe Munoz állítja, aki a JATO Dynamics globális piacokért felelős vezető elemzője. Szerinte 2010 óta megduplázódott a milliárdosok száma.

Futnak a piac után

Néhány éve még sokan keresztet vetettek a legendás Aston Martin márkára, amely most sosem látott virágzásnak indult. A napokban mutatták be legújabb szuperautó tanulmányukat, a Formula 1-es génekkel rendelkező Valkyrie minden képzeletet felülmúl. Biztos várni kell még pár évet a szériaérett autóra, de az is biztos, hogy már most minden példánya elkelt, csak úgy égnek a telefonok a márka gaydoni főhadiszállásán.

A brit márka európai eladásai az év első négy hónapjában 103 százalékkal emelkedtek, a luxus márkát a tavaly piacra dobott DB11-es sportkocsi húzza. Az újdonság a vállalat anyagi helyzetét is pozitívra fordította, most jelentették az első nyereséges negyedévet, amióta az ex-nissanos Andy Palmer 2014-ben átvette az irányítást. Jó hír és tovább erősíti a fellendülést, hogy bejelentették a Vantage belépőmodell megújulását, V8-as motorját a Daimler AMG részlege szállítja majd. A DB11 nyitott változata jövő tavasszal érkezik, majd jövő év végén a kínálat csúcsára az új Vanquish teszi fel a pontot. 2019-ben egy szabadidő-autóval bővül a kínálat, a DBX-et 2021-ben egy középmotoros kupé követi, ez lehet a most bemutatott Valkyrie.

A britek hazai riválisa, a Bentley sem tétlenkedik, a focista autó Continental GT kupé utódját a szeptemberi frankfurti szalonon mutatják be. A VW-konszern szinergiát és fejlesztéseit kihasználva az autó a Porsche MSB platformjára épül majd. A márka fő erejének számító Continental GT-t házon belül padlóra küldte a Bentayga SUV, ez most a legkeresettebb Bentley a világon. A márka tavaly 11 ezer 298 autóját értékesítette, ami 6,4 százalékos pluszt jelent az egy évvel korábbi eladásokhoz képest, de ennél is fontosabb, hogy 112 millió euró profitot könyveltek el.

A McLaren még mindig az útkeresés fázisában van. A célt legalább már megtalálták: a Ferrarit kell beérni, a maranellói istálló lovaival kell versenyre kelni. A brit márka Genfben bemutatta a 720S szupersportkocsiját, amelyet a Ferrari 488 ellenfelének szánnak. A bővülés nem áll meg, 2025-ig összesen 15 új sportkocsit (és azok változatait) mutatnak be. Erre nem kevés pénzt, egészen pontosan 1,13 milliárd eurót áldoznak. Az optimista várakozásokat fűti, hogy az év első négy hónapjában 248 McLarent adtak el, 148 százalékkal többet, mint tavaly január-április időszakban. A vállalat harmadik éve sorozatban nyereséges.

Pénzcsinálók

A Ferrari az egyetlen szupersportkocsi-gyártó, amely két évtizede folyamatosan termeli a nyereséget. A lendület még mindig tart, 2017 első negyedének is csillogó a mérlege. Eredménye (ebidta, azaz kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) 36 százalékkal 242 millió euróra nőtt. Az olaszok feloldották a korábban évi hétezer autóban meghatározott belső korlátot, sőt 2019-ben már 9000 autó értékesítésével számolnak. Áprilisi eladásokat is beleszámítva a Ferrari volt a legsikeresebb egzotikus márka Európában, ahol összesen 1223 lovacskás autót adtak el, 7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A britek veszik a legtöbb szupersportkocsit, illetve luxusautót, májusig 2113 ilyen autót vittek haza, 31 százalékkal többet, mint a megelőző évben. Németország a második 1460 autóval, Svájc a harmadik 387-tel. Tavaly Nagy-Britannia még Kínát is megelőzte.

Jó befektetés 

Az ultrasport- és ultraluxuskocsik gyártói nem egyszer különleges modellekkel borzolják a milliárdosok kedélyeit, akik bármennyi pénzt megadnak egy egyedi autóért. Még akkor is, ha ezek ára meghaladja az egymillió eurót. A korábban már említett Valkyrie ára 2019-ben 2,5 millió euró lesz, a tervezésben és a gyártásban közreműködik a Red Bull F1-es csapata is, így érthető a borsos ár. A vevők többsége azonban nem pusztán kedvtelésből vesz ilyen drága autót, hanem azért mert kiváló befektetésnek gondolják. Ezeknek az autóknak sosem esik az értékük, sőt, az idő elteltével még jóval drágábbak is lesznek. A McLaren már nem gyártja P1 hipersportkocsiját. 800 ezer font volt az újkori ára, most használtan 1,5 milliót ér. A McLaren már dolgozik az utódon, az új háromüléses sportkocsiból 106 készül majd, darabját pedig kétmillió fontért adják. Jolyon Nash McLaren-igazgató szerint, a trükk az, hogy ne markolj egyszerre sokat, csak szép fokozatosan húzd a mézesmadzagot, mindig egyre jobb és egyre drágább autókat csinálj...Persze, nem szó szerint mondta, de ez volt a lényege.

A legnépszerűbb egzotikus autók 2017-ben Európában (január-április)

1. Ferrari 488 622 autó (+16 százalék)

2. Aston Martin DB11 603 (új)

3. Audi R8 602 (-8,2%)

4. Bentley Continental GT/GTC 543 (-15%)

5. Bentley Flying Spur 313 (+44%)

6. Aston Martin V8/V12 265 (+6%)

7. Ferrari California 226 (-24%)

8. Maserati Quattroporte 204 (-13%)

9. Lamborghini Huracan 202 (+23%)

10. Aston Martin Vanquish 125 (+29%)

 

A legnépszerűbb egzotikus autók 2017-ben Magyarországon (január-június)

1. Ferrari 488 3 autó (0 százalék változás)

1. Bentley Bentayga 3 (új)

3. Ferrari California 2 (+100%)

4. Audi R8 Spyder 1 (0%)

4. Ferrari FF 1 (0%)

4. Lamborghini Huracan 1 (0%)

 

Biró Csongor

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....