Scania

Veteránok

2018.10.17.

Egy napos délutánon a Scania bemutatóközpontjában (Scania Demo Centre) a svédországi Södertälje városában négy gépkocsivezető éppen készül felmászni két nagyon különböző tehergépkocsi fülkéjébe. Egy Scania LBS 140 és egy Scania S 730 áll velük szemben. Az idős jármű éppúgy zászlóshajó volt a maga korában, mint most az új, mégis merőben máshogy néznek ki, ahogyan egymás mellett állnak.

Azonban nemcsak a teherautók különlegesek ma. Mind a négy jelenlévő gépkocsivezető veterán a szakmában. Közülük hárman, az angol Mick Dunstan és a norvég Tore Sam Sørensen, illetve Ole Johnny Evensen 140-essel végeztek hosszú távú fuvarokat Európa és a Közel-Kelet között az 1960-as és 1970-es években. A negyedik sofőr, Peter Hamer egy tehergépkocsi-rajongó az Egyesült Királyságból, aki már az 1970-es években is Scania teherautókat vezetett, akárcsak ma.

„Érzem a hangját”

Már 48 éve nem ültem 140-esben” – mondja a veterán norvég pilóta, Tore Sam Sørensen, aki számos fuvart vitt Norvégiából Iránba 1969-ben és 1970-ben.

Közel fél évszázad után először felmászva a 140-es fülkéjébe Tore Sam segítség nélkül boldogul a különböző gombokkal és kapcsolókkal, amelyek a jármű beindításához szükségesek, majd gyorsan kapcsol egy fokozatot a kézi sebességváltóval és elindul. „Érzem a hangját” – mondja már-már kiabálva, hogy túlharsogja a 350 lóerős, V8-as motor üvöltését.

Miközben a gépkocsivezetők párhuzamot vonnak a klasszikus modell és az új S-szériás tehergépkocsi között, Mick, aki még mindig rendszeresen kamionozik az Egyesült Királyság és a kontinens között, megjegyzi: „Sok szép emléket felidézett, de nem szeretnék visszamenni az időben, és teljes műszakokat ledolgozni egy ilyen teherautóval.”

Ole Johnny arra a kérésre, hogy hasonlítsa össze a két tehergépkocsit, a következőt feleli: „Nincs hangja”, utalt az új S-szériás teherautó alacsony belső zajszintjére. „Nekünk, öregfiúknak szükségünk van arra a V8-as hangra, vrúúúúúúúú, amelyet annyira szeretünk.”

„Az új modell futurisztikus”

Négy lépés a mennybe” – mondja Mick, amikor arra kérik, hogy jellemezze az S 730-as vezetési élményét. „Rengeteg stressztől és igénybevételtől tehermentesít a munka során. Csak ülők és lazítok az ülésben, miközben tudom, hogy a motor elvégzi a munkát.”

„Nem tudtok majd kiszedni engem ebből a járműből” – mondja Peter. „A fülkén kívüli való világ egy kicsit szürke, mert az új modellben ülni futurisztikus.”

Tekintse meg a közleményhez kapcsolódó videót a teljes történet megismeréséhez, és tudjon meg többet a négy veterán gépkocsivezetőről!

 
 
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....