Forma 1

Vettel is elképedt a Ferrari előnyén – de hogyan csinálták?

2018.04.15.

Még Sebastian Vettelt is meglepte az a könnyedség, amivel a Ferrari leiskolázta a Mercedest a kínai időmérőn. De mit csináltak péntek óta az autóval, és mire számít vasárnap?

Egyelőre távol vagyunk attól, hogy a Ferrari „Mercedesként” domináljon, ám amit Bahrein után a kínai időmérőn is műveltek, az már valóban a rivális előző években megszokott produkcióját idézte. Miközben Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen egymással vívott végletekig kiélezett küzdelmet a pole-ért, egy pillanatig sem kellett fenyegetve érezniük magukat, mert Valtteri Bottas és Lewis Hamilton tisztes távolságból, fél másodperces hátrányból csak nézte őket.

- Ez a nagy különbség az összességében 7., sorozatban 2. ferraris pole pozícióját szerző Vettelt is váratlanul érte. - Igen, meglepődtünk. Az első három verseny teljesen eltérő, a pályák is különböznek, ezért ez a nagy különbség egy kicsit meglepő. De vannak pályák, ahol csak el kell kapni a fonalat, és ha ez nem sikerül, könnyen veszítesz sok időt. Engem nem lepne meg, ha holnapra eltűnne ez a nagy különbség, és egy nagyon szoros verseny alakulna ki. Nem lenne persze ellenemre, ha minden így maradna, de hosszú és szoros versenyre számítok a három élcsapat között – intett óvatosságra a négyszeres világbajnok.

Az utolsó pillanatig úgy tűnhetett, ezúttal Räikkönennek jöhet ki jobban a lépés, és megszerezheti a tavaly Monaco óta első pole pozícióját, ám Vettel újra előhúzott valami extrát abból a bajnoki tarsolyból. „Tudtam, hogy a Q3-as utolsó körömben muszáj javítanom. Tudtam, hogy több van bennem, mert az első menetben két hibát is vétettem. A hármasból talán túl mohón gyorsítottam ki, majd ugyanez történt a hatosban is, kétszer is elment a hátulja, amivel lendületet vesztettem. Tudtam, hogy egy kicsit több kell, és az utolsó körben sikerült is mindent összeraknom, ami miatt nagyon elégedetten szeltem át a célvonalat. Felnéztem, láttam a kivetítőt, és valami zöldet, ami általában jó jel, és egy kis lilát. Igazán elégedett vagyok, szoros volt, de újra nagyszerű eredményt ért el a csapat.”

Az újabb sikere már csak annak türkében is felemelő érzés lehet, hogy pénteken megint panaszkodott az autója vezethetőségére, és Räikkönen lépéselőnye is arra utalt, vannak gondjai. Az időmérő utáni sajtótájékoztatón megkérdezték, mi áll újabb szombati feltámadásának hátterében. „Kisebb változtatásokat hajtottunk végre, de már tegnap délután is egészen rendben volt az autó. A hosszú etapom során forgalom hátráltatott, aztán a másik gumira váltva elkezdett esni az eső, ami kissé tönkretette az edzést, mert kevés kört teljesítettünk. Összességében valóban elégedettebb voltam ma, és ez sokat segít, hiszen így könnyebb magára a körre fókuszálni. Amikor jól alakul a harmadik edzésed, jobban érzed az autót az időmérőn is. De semmi jelentős dolgot nem csináltam. Az éjjel elvégzett változtatások működtek, jobbá tették kicsit az autót. Elégedettebb voltam az elejével. Remélem, ez a lendület kitart holnapig.”

- Az autó hihetetlenül jó volt, és folyamatosan javult. Már az első szakasz első körében nagyon elégedett voltam vele, nem sok mindent kellett csinálnom az autóval, nem kellett szenvednem azzal, hogy kipréseljem belőle az utolsó tizedeket, és finomítsak rajta. Már az elején elégedett voltam a beállításokkal. Általában sokat variálsz közben, de ez nehéz ilyen szélben, és amikor minden változik. Én a zászlókat figyeltem a pálya szélén, hogy legyen képem arról, hol merre fúj a szél - mondta.

A Mercedesnél azt gyanítják, elsősorban a gumik hideg időben mutatott eltérő viselkedése áll a vártnál nagyobb lemaradásuk hátterében. Máris arról folyik a találgatás, mennyiben változtatja meg a két csapat helyzetét, hogy vasárnapra melegebb időt jósolnak. Toto Wolff tett utalást arra, hogy ők inkább a futamra várt körülményekhez választottak beállítást, ami közrejátszhatott szombati visszaesésükben. Ennek kapcsán pedig fölvetődött, nem vállalt-e túl nagy áldozatot a verseny szempontjából a Ferrari a kvalifikációs sikerért. - Versenyzői nem aggódnak emiatt. „Nem hinném, hogy áldozatot vállaltunk volna, mindkettőre figyeltünk. Holnapra valóban más körülményeket mondanak, de ezt is észben tartottuk – felelte Vettel.

Csapattársa eközben azt is kétli, hogy létezhet egyáltalán „időmérős” és „versenybeállítás”. - Nem értem, hogyan tudnál bármit is feláldozni a mából azért, hogy holnap jobb légy. Ennyire semmi sem változtathat a helyzeten. Amennyire én emlékszem, sosem volt ilyen. Két napra választasz beállítást, és azzal kell boldogulnod. Ha ez jó az időmérőn, akkor a versenyen is az – állapította meg.

Forrás: m4sport.hu

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....