BMW

„A vezetési élménynek semmi köze a közúti agresszivitáshoz”

2016.07.27.

Válaszol Baudouin Denis, a BMW Magyarország ügyvezető igazgatója.

Szerző: Heimer György

A prémiumautók legnagyobb gyártója, a BMW itthon is a legmegbecsültebb márkák közé tartozik. Baudoin Denis, a bajor autómulti magyarországi importvállalatának vezetője a cég üzleti teljesítményének számbevétele mellett kérdésünkre nem rejtette véka alá: őt is bosszantja, ha némely esztelen BMW sofőr visszaél modelljeik kimagasló menettulajdonságival.

autoszektor.hu : Franciaként hogyan csatlakozott BMW-hez? Miért nem honi céget, a Renault-t vagy a Peugeot-Citroent választotta?

B. D.: Mi tagadás, szinte véletlenül botlottam a BMW-be. Engem már ifjúkorom óta vonzott az autóipar és az autóversenyzés, de akkoriban még nem sokat tudtam a cégről. Inkább a Peugeot tetszett, már el is képzeltem jövendő munkahelynek. Egyetemistaként azonban egy évig külföldön tanultam, ebből hat hónapot Münchenben, ahol aztán kipróbáltam egy BMW-t, s mit mondjak: teljesen új világ tárult fel előttem. Felfedeztem, hogy a bajor autógyár egészen más osztályban játszik. A diploma megszerzése után megpályáztam ott egy gyakornoki állást, s éppen néhány hete ünnepeltem, hogy 25 éve dolgozom a cégnél. Hihetetlenül gyorsan repült el az idő, remélem, a következő 25 is ugyanolyan izgalmas lesz, mint az első.

autoszektor.hu: Jubileumához gratulálunk, de ha ilyen öreg róka, sokfelé megfordult szakmabéli, biztos van összehasonlítási alapja. Véleménye szerint miben különbözik a magyar prémium piac a nyugat-európaitól?

B. D.: Számomra meglepő, ahogy a magyar autósok még nyugati társaikénál is szenvedélyesebben rajonganak a prémiumért, milyen odaadással támogatják azok piacbővülését. Ebben persze kulcsszerepet játszik a BMW, a sok régi, felkészült márkakereskedő, a jól működő értékesítő hálózatunk. A legnagyobb érdeklődés a nagyobb teljesítményű, négykerék-meghajtású típusok iránt mutatkozik, amelyekből a BMW piacvezető. A magyar prémiumpiacról általában is elmondható, hogy a kompakt modellek részesedése sokkal kisebb, mint sok más európai országban. Ami a legnépszerűbb típusaink eladását illeti, első helyen a 3-as és az 5-ös sorozat áll, de jól megy az X5-ös és az új X1-es is. Ez utóbbiból hovatovább nem tudunk eleget gyártani. Mindemellett egyre növekszik az elektromos i-modellek, a városi kisutónak számító i3-as és a jövőbe mutató i8-as sportkocsi iránti kereslet is. E szegmensben a BMW szintén éllovas, de nem kétséges, hogy a forgalom utóbbi hónapokban végbement bővülését a közlekedési kedvezményeket kínáló zöld rendszám bevezetése is ösztönözte.

autszektor.hu: Az e-autókról még beszéljünk, de a prémium piac fejleményeihez hozzátartozik, hogy az újautó-eladásokban a két nagy rivális, a Mercedes és az Audi értékesítési teljesítménye némileg nagyobb, mint a BMW-é. Önnek személy szerint fontos az első hely?

B. D.: Persze, hogy fontos. A statisztikákból azonban az is kiolvasható, hogy az Audi és a Mercedes itteni gyártóvállalatainak dolgozói saját készítésű autóikat használják szolgálati gépkocsiként, vagyis azok is benne szerepelnek az eladásokban. Nekünk viszont nincs itt ilyen gyári hátterünk. Így ha leszámítjuk ezeket a járműveket, s csak a versenypiaci viszonyok közötti értékesítéseket nézzük, akkor a BMW a magyar piacon is a legnagyobb prémiumszállító.

autoszektor.hu: Itt van még a cégcsoporthoz tartozó Mini is. Nem gondolja, hogy az árérzékeny magyar piacon a magas ár hátráltatja a kisautó kellendőségét?

B. D.: A Mini egy rejtett ékszer, szerintem a magyar autósok még nem igazán fedezték fel fantasztikus tulajdonságait. Olyan vezetési élményt, minőséget kínál, amely megfelel az ár-érték arányának. Való igaz, az alapár nem alacsony, de én derűlátóan ítélem meg a kilátásokat. Főként az új Clubman eladásai alakulnak szépen. Ráadásul a következő hónapokban olyan új ajánlatokkal lépünk elő, amelyek jobban megfelelnek a nagyobb prémiumokat kedvelő magyar vevők elvárásainak.

autoszektor.hu: Mostanában rengeteg lestrapált, használt importautó, köztük több ezer BMW ömlik be az országba. Jó ez a márkának?

B. D.: Összességében azt válaszolhatom, amíg az érdekeltek betartják a bekerülő használtakra vonatkozó jogi, biztonsági és garanciális szabályokat, addig mi támogatni tudjuk ezt a behozatalt. A nagyszámú import is a BMW közkedveltségére utal. Számomra az a legfontosabb, hogy a használt gépkocsik tulajdonosait is maradéktalanul ki tudjuk szolgálni szervizeinkben.

autoszektor.hu: Még a sokat futott, ősrégi típusok esetében is?

B. D.: Abszolút. Nemrég a Le Mans-i veterán autók futamán, ahol régi, BMW-k százai vettek részt volt alkalmam elbeszélgetni a tulajdonosokkal arról is, miképpen javíttatják autóikat. Arról számoltak be, hogy szervizeink kifogástalanul, gond nélkül kiszolgálják őket. Ha pedig netán valamilyen alkatrész mégis hiányzik, a BMW veteránautó-részlege gondoskodik a szállításról. Itt Magyarországon különösen sarkalatos kérdés, hogy a használt importautók megbízható, lenyomozható forrásból kerüljenek a tulajdonosokhoz. A BMW-szervizekben alapszabály, hogy mindig feljegyezzük a kocsi azonosító adatait, annak érdekében, hogy követni lehessen a javításokat. Mindenesetre, már csak vevőink lelki nyugalma miatt is tudom ajánlani a BMW Premium Selection nevű használtautó-szolgáltatását. Ott az eladásra kínált kocsiknak nem csupán a származása, hanem a minősége is garantált, két éves jótállással.

Az interjú folytatása ITT érhető el.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....