Touareg

Vezetné helyettünk a Touareget a Volkswagen - elegáns nagyvas

2018.10.14.

Az új, harmadik generációs Touareg az innováció csúcsa a Volkswagen szabadidő-autós szegmensében, a márkánál ez a modell a zászlóshajó. Ennek megfelelően beleadtak apait, anyait – bennünket mindenesetre meggyőzött, még úgy is, hogy helyettünk akar vezetni.

A Touareg határozott megjelenésű, hosszabb és szélesebb is, mint az elődje, ám a nagyságot a tesztautón sötét fényezése jótékonyan szelídítette. A sok krómozott rész meg vadította, van akinek kevesebb is elég lenne, nekem ez rendben volt. A nagyobb méret a jóval tágasabb csomagtartóban is megmutatkozik, ennek térfogata – álló hátsó üléssel – 697-ről 810 literre bővült. Tartalmát extra felszerelésként elektromos mozgatású csomagtérroló rejtheti el a kíváncsiak elől. Megnövekedett hosszúsága és szélessége ellenére az autó száz kilóval könnyebb lett, köszönhetően a vegyes anyaghasználatú, alumínium-acél szerkezetű karosszériának. A két fém aránya egyébként 48-52 százalék.

A Touareg előző két generációjának eladásai csaknem elérték az egymillió darabot, ami szép szám és jól megágyaz a harmadiknak, amelynek legjelentősebb piacai között ott van Kína is – nem véletlenül tartották náluk a modell világpremierjét.

A gyártó egyedi felszereltségi szinteket vezetett be az új Touaregnél, az elegánstól a sportosig. A sort az Atmosphere szint nyitja, majd jön az Elegance és a sportos vérvonalat jelentő R-line felszereltség – ez utóbbi változatot próbálhattuk ki. A külső harmonikus, a belső meg egyenesen pazar, az autó leginkább figyelemre méltó része a 12 colos digitális műszerfal, és az óriási – közepes laptop – méretű, 15 colos képernyő a középkonzol tetején.

Szinte teljesen eltűntek a hagyományos kapcsolók – az úgynevezett Innovision Cockpit a Touaregben jelenik meg először, és mindent erről a gesztusokból is értő érintőképernyőről vezérel a sofőr. Ezt azért szokni és tanulni kell, de a legfontosabb funkciók piktogramjai állandóan ott vannak a képernyő alsó sávjában, illetve a bal oldalon egy oszlopban. Sok egyéb között a klíma vezérlése vagy például a stop/start rendszer kikapcsolása. Az Innovision Cockpit révén a kényelmi, a menetdinamikai és a segédrendszerek a vezető személyes igényeihez igazodhatnak – akárcsak egy új okostelefon, ez a Volkswagen is a használójára, a sofőrre „szabható”.

Nálunk a vevő választhat, feketét – állítólag ezt mondta Ford a T-modellre, a Touaregnél a motorral van így a Volkswagen, abból ugyanis még csak egy rendelhető. Az viszont az Audi A6-osból ismerős V6 TDI, 3,0 literes, 286 lóerős, maximális nyomatéka pedig 600 Nm. Hangját alig hallani, menni viszont szépen megy, és akár 6,1 másodperc alatt eléri a 100 km/órás sebességet – a vége meg 235.

Fogyasztása korrekt, 100 kilométerre 6,2 liter gázolajat ad meg a gyár. Ezt pontosan nem mértük ki, de tempomattal 130-nál, alig több mint 1700-as fordulatszámnál 7 liter körül tudtunk vele autózni, ami egy kéttonnás nagyvastól 4 felnőttel nagyon barátságos, és úgy érzi a sofőr, ezzel kimehetne a világból.

Azért nem minden kapcsoló tűnt el a Touaregből, kis forgótárcsával kezelhetjük az off-road csomagot. Ezzel tudjuk kiválasztani az aktuális útviszonyoknak megfelelő piktogramot, és az autó már teszi is a dolgát. A légrugós megoldásnak köszönhetően +25 és +70 mm magasságállítás lehetséges – de ha a bepakolást segíti, 50 mm-rel lejjebb is engedhetjük a kasztnit, mégpedig a csomagtartóból vezérelve.

Nem az off-roadot, inkább a vezetésit segíti a Touareg kínálatában az összkerékkormányzás, ami megkönnyíti az autó manőverezhetőségét. És teszi ezt szinte észrevétlenül, de nagyon pozitívan. Történt, hogy szegediként beleszaladtam a főváros egyik gigaútlezárásába, amikor a Deák tértől a Hősök teréig állítottak autóval áthatolhatatlan falat a rendőrök. A Bank Center parkolójából indulva 900 méter és néhány perc kellett volna a célig a navigáció szerint, ehhez képest kétszer is elmentem a Nyugati mellett, továbbá temérdek szűk utcán araszoltam, kanyarogtam. Fél óra csúszással jutottam el a zsúfolt bulinegyedbe, és csak utólag ugrott be, hogy a szűk kereszteződésekben a jobbra és balra fordulásoknál nem én voltam nagyon ügyes, hanem bizony besegített a négykerék-kormányzás is.

A Touareg kényelmi, menetdinamikai és vezetői segédrendszerei a márka eddigi legszélesebb választékát adják, többek között olyan technikákkal, mint az éjjellátó berendezés, amely sötétben hőkamera segítségével érzékeli az embereket és az állatokat. Vagy az útépítés-sávtartó asszisztens, ez 60 kilométer/óráig félautomatikus kormányzással, sávtartással, gyorsítással és fékezéssel segíti a vezetőt. Van elektromechanikus szabályzású, új aktív oldalirányú billenésstabilizálás, valamint intelligens világítás és az információit közvetlenül a szélvédőre vetítő kijelző (Head-up Display) is.

Mostanában előfordul, hogy nem hagyom végigmondani a márkakereskedőknek a kocsi extráit, azt szeretem, ha meglepetésszerűen dolgozni kezd. Például mellbevágóan belefékez az autó, ha tolatva gyalogost készülök elütni. Leghamarabb az aktív sávtartás tudományát jelezte a Touareg, ez az az extra, amelyet kivétel nélkül minden tesztautón vallatóra fogok. Itt szerintem túlhúzta a márka, hamar és időnként zavaróan nyúl bele a kormányzásba, és akkor is figyelmeztet, ha fogjuk a kormányt, csak nem elég erősen. Nekem – és ahogy olvastam, a szaksajtónak is – a kevesebb önvezetés jobb lenne. De csak itt, a kulturált működésű távolságkövető tempomat maradjon!

Mi mennyi?

A Touareg alapára 18,3 millió forint, az általunk próbált R-Line felszereltség 19,2. Tesztautónkat jól telepakolta a márkakereskedő, és csak 26,1 millió forintnál állt meg. Ez persze könnyen összejön, ha szűk félmillió a panoráma üveg tolótető, vagy például 3 olyan tétel, mint a csomagtérajtó komfortnyitással, a kulcs nélküli nyitás/zárás és indítás, valamint az indítógomb a középkonzolon. A mindent tudó világítás 613, a légrugózás + összkerékkormányzás 738, az emelt szintű rádiónavigáció 991, a szuper hangrendszer 509 ezer forint plusz.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....