Mercedes-Benz CLA

Világszínvonal Magyarországról – itt az új Mercedes-Benz CLA

2019.01.08.

Las Vegasban mutatkozott be a kompakt négyajtós kupé új nemzedéke, ami elődjéhez hasonlóan kizárólag Kecskeméten készül.

A Mercedes CLA első, 2013-ban érkezett nemzedéke igazi sikertörténetnek bizonyult, hiszen pályafutása alatt közel 750 ezer példány talált belőle gazdára – és ez a mennyiség mind egy szálig Kecskeméten készült. A remek értékesítési eredményhez nagyban hozzájárult az észak-amerikai piacon tapasztalható népszerűség, aminek egyik oka az, hogy ott ez a modell a belépő a Mercedesek világába, hiszen az A és B-osztályt ott nem forgalmazzák.

A másik ok pedig a fiatalos, lendületes imidzs lehetett, ami hat évvel ezelőtt még nem volt magától értetődő egy négyajtós Mercedes esetében. A CLA-nak vitathatatlan érdemei vannak abban, hogy a márka vevőkörének átlagéletkora csökkent az elmúlt hat évben: az amerikai CLA tulajdonosok átlagosan tíz évvel fiatalabbak, mint a tipikus Mercedes-vásárlók, de Európában is a legfiatalabbak a márka vevőkörében.

 

A csúcsidőben háromból két amerikai vevő, és minden második európai úgy döntött mellette, hogy korábban sosem volt Mercedese. De a CLA nemcsak behozta a vevőket, hanem meg is tartotta őket: négyből három európai tulajdonos a CLA eladása után is Mercedest vásárolt.

Formás maradt, de megnőtt

Aki ismeri az elődöt, annak nagy meglepetést nem fog jelenteni a formája, mivel az arányok nagyjából megmaradtak, csak a szokásos dizájnelemeket (alacsony tető, keret nélküli, kisméretű oldalablakok, gyémánt mintás hűtőmaszk) csiszolták tovább. Szemből, a karakteres, előredöntött orr-rész láttán azonnal rá lehet jönni, hogy az új CLA-t látjuk, mivel a keskeny fényszórók új formát kaptak, és a motorháztetőn is megjelentek a Powerdome-nak nevezett domborítások. Szériában halogén fényszórók járnak, de felárért elérhető a MULTIBEAM LED és a rendkívül nagy látótávolságot biztosító LED High Performance fényszóró is.

Opcionálisan a hátsó lámpák is LED-technológiával vannak felvértezve, a lapos, kétrészes hátsó burák és a lejjebb, a hátsó lökhárítóra költöztetett rendszám miatt a CLA már nagyon hasonlít a CLS-re, aminek minden bizonnyal örülnek majd a kompakt modell vásárlói. Az új CLA hossza 4688, szélessége 1830, magassága 1439 mm, ami azt jelenti, hogy elődjénél 48 mm-rel hosszabb, 53 mm-rel szélesebb, és 2 mm-rel alacsonyabb. Érdekesség, hogy a tükrei olyan kicsit lettek, hogy a tükrökkel együtt mért szélesség viszont 33 mm-rel csökkent. A légellenállás továbbra is kimagaslóan jó, az alaktényező mindössze 0,23.

Az is szokatlan, hogy a 30 mm-re megnövelt tengelytáv (2729 mm) ellenére a hátsó lábtér csak 1 mm-t nőtt, de úgy, hogy az első meg pont annyit csökkent. Hosszában tehát nem igazán változott a térkínálat, az viszont dicséretes, hogy az alacsonyabban húzódó tető ellenére a fejteret elöl és hátul is sikerült javítani, 17, illetve 3 mm-rel. Széltében nőtt legtöbbet az új kabin: a válltér elöl 35, hátul 43 mm-rel lett nagyobb. Kár, hogy a 460 literes csomagtartó 10 literrel kisebb lett, de a CLA-t eddig sem a rakodhatóságáért vették, akinek pedig ennyi kevés, hamarosan megveheti majd a Shooting Brake kombit.

A belső tér az A-osztályból lehet ismerős

Pár apró változást leszámítva az új CLA-ba is az A-osztály műszerfalát szerelik. Ez persze egyáltalán nem baj, mert a ferdehátú kompakt belső tere a legmodernebbnek számít az alsó középkategóriában, főleg, ha a szélesvásznú kijelzőt is megrendelik hozzá. A hatást hangulatvilágítás teszi teljessé, de a turbina szellőzők is hozzájárulnak a prémiumautós atmoszféra megteremtéséhez.

Az A-osztályból ismert MBUX fedélzeti infotainment rendszert kiváló felbontású képernyő, személyre szabhatóság, kiterjesztett valóság funkcióval kibővíthető navigáció, intelligens, tanulni képes szoftver és a fejlett beszédvezérlés jellemzi. Egy év alatt azonban továbbfejlődött az MBUX, a CLA-ba kerülő változata már komplexebb hangparancsokat is képes értelmezni, és az autóban ülők közül csak arra figyel, aki a „Hé, Mercedes“ kifejezéssel felébreszti álmából. Már képes megkülönbözteti a vezető és az utas hangját, így például magától tudja, hogy melyik ülésnél kell aktiválnia a masszázsfunkciót, vagy felerősíteni a fűtést.

Ráadásul a sötétben is működő belsőtér asszisztens révén az MBUX mostantól kézmozdulatokkal is irányítható. Lehetséges a lámpák felkapcsolása, és a képernyőtartalmak változtatása is. A személyes kedvenc funkció pedig a középkonzol felett V-alakban tartott mutató és középső ujjakkal hívható elő, amivel számos korábban elmentett funkció aktiválható, akár navigációs célok betáplálása is.

Szintén újdonság a CLS-ben már bevezetett ENERGIZING komfortvezérlés, ami összekapcsolja a kocsi különböző komfortfunkcióit. Alapvetően a klíma, az ülések (fűtés, szellőztetés, masszázs), a belső világítás, valamint a hifi funkcióit kapcsolja össze, különféle összeállításokat kínálva a felhasználók aktuális hangulatának megfelelően. A szolgáltatás személyre szabott programokat is képes összeállítani, amennyiben a vezető az új Mercedes-Benz vivoactive® 3 okosórát, vagy egy, a rendszerrel kompatibilis Garmin® eszközt hordja. A cél az, hogy stressz, vagy akár hosszú, monoton utak alkalmával is jobb közérzete legyen a vezetőnek a relaxáló programok hatására, és kipihenten érje el úti célját. Még a pillanatnyi pulzus is megjeleníthető a kijelzőn.

Egyelőre csak egy motor van

Las Vegasban csak a fronthajtású CLA 250 modellvariáns mutatkozott be, amiben egy kétliteres, négyhengeres turbós benzinmotor található 225 lóerővel és 350 Nm nyomatékkal. Az erőátvitelről ennél a motornál szériában hétfokozatú duplakuplungos automata gondoskodik, de a hamarosan érkező gyengébb motorokhoz lesz manuális is. Ehhez a motorhoz jár a független többlengőkaros futómű, az A-osztálynál a gyengébb motorokhoz csatolt lengőkar jár, ami lehet, hogy később a CLA esetében is így lesz.

A korábbinál szélesebb nyomtávoknak (elöl +63 mm, hátul +55 mm) és alacsonyabb súlypontnak köszönhetően az útfekvés valószínűleg javul az elődhöz képest, a kényelmet adaptív lengéscsillapítás megvásárlásával lehet fokozni. Alapáron 16 colos kerekeket szerelnek a kocsira Kecskeméten, de felárért akár 19-esek is rendelhetők lesznek 225/40 R19 abroncsokkal. Az európai piaci bevezetésre májusban kerül sor, addig számos benzin- és dízelmotorral bővül ki az új CLA palettája, valószínűleg a márciusi Genfi Autószalonon.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....