Hyundai

Villanyautó tuning okostelefonról a Hyundai/Kiától

2019.06.06.

A dél-koreaiak új alkalmazásával már meglepően mélyen belenyúlhatunk majd a villanyautónkba, akár az elektromos motorok leadott teljesítményét is konfigurálhatják a tulajdonosok.

Nem új dolog, hogy elektronikákkal tömik meg az új fejlesztésű modelleket, és így mind a gyártóknak, mind a felhasználóknak számtalan lehetőség áll rendelkezésre, hogy személyre szabja autójának paramétereit. Az azonban egyelőre nem hétköznapi, hogy a kezünkben lévő okostelefonunkról állítgathatjuk saját autóink lóerő szintjét. Ami korábban csak a teljesítménymodellek utólagos, nem ritkán meglehetősen drága felprogramozásával, külső szoftverek és kezelők használatával volt lehetséges, az mára a villanyautók térnyerésének köszönhetően természetessé válhat.

Ebbe az irányba tette meg most a megfelelő időben, a megfelelő lépéseket a Hyundai/Kia, akik elsők között kacérkodnak a hasonló megoldások gondolataival, mi több, meg egész jól kiaknázák a jelenleg elérhető technológiákban rejlő lehetőségeket. Most épp egy új fejlesztésű okostelefon applikációval rukkoltak elő, amin keresztül gyermeki könnyedséggel játszhatnak majd a jövőbeli villanyautó tulajok az elektromos motorok teljesítményleadásával, az autó végsebességével, és úgy általánosságban a hatékonyság mértékével.

Azonban itt nem áll meg a dolog, a dél-koreaiak új rendszere hozzáférést biztosít akár a klímavezérléshez is. No, nem csak az előfűtést programozhatjuk be, ahogy jelenleg a prémium autók esetében, hanem visszavehetnénk annak hatékonyságát is, nagyobb hatótáv reményében. Logikusan ez is összefügg a mindent átszövő konfigurálhatósággal, hogy a tulajdonosok az autó minden egyes paraméterét magukra szabhassák, ezzel némileg előrevetítve az önvezetést, ahol a vezetés helyett a környező dolgokra figyelünk majd inkább, és egy unalmas környezet elronthatja a hangulatunkat.

Ahogy el is várható a dél-koreaiak programjától, a különböző sofőrök számára különböző profilok hozhatóak létre, így az autót egy gombnyomásra az éppen aktuális sofőr igényere szabhatjuk. Ez könnyedséget jelenthet egy esetleges jövőbeli autóvásárlás során is, hiszen az adatainkat egy mozdulattal átvihetjük az új autó rendszerébe is, mivel minden fontos infót tárol az okostelefonunk. Persze lesznek előre, a gyártó által összeállított menetmódok is városi használhathoz, hegyi utakhoz vagy épp vidéki utakhoz.

Legalább ennyire hangzatos téma manapság a kapcsolatteremtés, és az app segítségével lehetőségünk lesz megosztani az autónk beállításait más hasonló appot használó sofőrökkel is. Mi több, a rendelkezésre álló adatok segítségével az alkalmazás képes lesz alternatív útvonalakat ajánlani, a forgalom alakulását és a vezetési szokásainkat is összevetve. Ha úgy érzékeli a rendszer, hogy ma épp sportolni van kedvünk, akkor az autó paramétereit igyekszik feszesebbre hangolni, de ha éppen ellazulnánk, akkor forgalommentes egyenes szakaszokon igyekszik kényeztetni utasát.

Persze jogosan merülhet fel kérdéseket, hogy mennyire biztonságos, ha a tulajdonosok szabadon állítgathatják az autók lóerejét vagy épp a regeneratív fékezés mértékét, de biztosak lehetünk benne, hogy ahogy minden, ez is bizonyos korlátok között lesz elérhető, ami nem csak a forgalom adta korlátokat veszi figyelembe, de az autó technikai hátterét sem hanyagolja el. Nyílván nem lesz lehetőségünk 1000 lóerősre pumpálni a kis Kona Electric-et, ha egyszer 500 lóerő elbírására tervezték a hajtásláncát.

A gyáróriás állítása szerint anélkül változtathatnák az autó tulajdonságait, hogy annak drasztikusan növekedne a károsanyag-kibocsátása. Még ők is elismerik, hogy a Kona Electric és a Soul EV fejlett elektromos hajtáslánca nélkül minderre kevésbé lenne lehetőség. „Mivel a Hyundai Motor Group legalább 44 környezetbarát modell bevezetését tervezi 2025-ig, köztük 23 villanyautóét, komoly potenciált látunk a megosztott technológiákban, amiket akár a kezünkben tartva is használhatunk.” – tette hozzá JeongSoo Eo, a Hyundai mérnöke.

Forrás: 
Hyundai/Kia

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.07.16
Kétségtelenül azt is mondhatnánk, hogy Tarraco színrelépésére számítani lehetett, hiszen ez a méret....
2019.07.16
Az elektromos tereprali sorozat sosem látott helyszínekkel indul 2021-ben. ..
2019.07.16
Letea Sorina Romániából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.07.16
A közösségi autómegosztó szolgáltatás 50 új elektromos autót kínál, július közepétől elérhetőek a....
2019.07.16
Az ok a globális autóeladások visszaesése, azonban a cég azzal számol, hogy a hamarosan megjelenő....
2019.07.16
Kigördült a MÁV-Start megrendelésére készült első nagykapacitású KISS emeletes motorvonat a....
2019.07.16
Az év első felében az elektromos járművek növekvő keresletének köszönhetően több mint megduplázta....
2019.07.16
    ..
2019.07.16
A nemzetközi sajtó leginkább a címvédő és ötszörös világbajnok Lewis Hamilton futamgyőzelmet érő....
2019.07.16
Harminc napos vizsgálati fogságságba került annak a BMW-nek a sofőrje, aki négy napja súlyos....