Lexus IS

Visszatér a Lexus IS F?

2019.01.22.

Hamarosan esedékessé válik a LexusIS generációváltása. Japán források úgy tudják, a negyedik széria visszahozhatja az IS F-et, a Lexus első, műfajteremtő sportszedánját.

A Lexus 2006-ban, első sportmodelljeként mutatta be az IS modellcsalád zászlóshajóját, az ultranagy teljesítményű IS F limuzint. A projekt főmérnöke az a Jagucsi Jukihiko volt, aki korábban a Toyota Supra fejlesztésében is kulcsszerepet játszott. Tíz milliméterrel ültetett futóművével, nagy lökettérfogatú szívómotorjával és egymás fölé rendezett kipufogójával olyan mintát teremtett, amelyet később márkatársai is híven követtek. Habár a 2014-ben bevezetett RC F és a két évvel később érkező GS F orrában már megnövelt (421 helyett 477 LE) teljesítménnyel dolgozott az IS F ötliteres, nyolchengeres motorja, a 2015-ben nyugalmazott középkategóriás sportszedán komoly űrt hagyott maga után. Kisebb tömegével és kompaktabb méreteivel az IS F sokak szemében közelebb állt az ideális sportautó eszményképéhez, mint a vele egyébként azonos gyorsulásra (4,6 mp) és végsebességre (270 km/h) képes fivérei.

Többször felmerült már, hogy visszatér az IS F, ám a jelenlegi generáció szolgálati ideje alatt erre már hiába számítunk. Egy japán autós szaklap, a Response viszont úgy tudja, hogy a következő szériával visszatérhet a legendás, stílusteremtő sportszedán.

A Lexus IS negyedik kiadása a cégcsoport ultramodern TNGA padlólemezének megfelelően méretezett verziójára épül majd, várhatóan érezhetően szélesebb, hosszabb és valamivel alacsonyabb lesz, mint a jelenlegi modell (4680 x 1810 x 1430 mm; 2800 mm tengelytáv). A japán szakújságírók szerint a márka tovább csiszolja orsó alakú hűtőmaszkját, háromdimenzióssá téve annak felületét. A díjnyertes lámpatestek még radikálisabb kialakítást kapnak, míg a far és a tető vonala a jelenleginél döntöttebb, kupés jelleget ölt majd. Ezeket a változásokat hivatott érzékeltetni az újság által készített számítógépes grafika, amely szerint az oldalfal is határozott, térbeli felületkezelést kaphat majd.

A padlólemezből adódóan olyan motorokra számítunk az IS-ben, mint egy új fejlesztésű, 2.4 literes turbómotor vagy az a 2.5 literes benzinesre épülő hibrid hajtáslánc, amely az UX crossoverben és az ES szedánban is megtalálható. A fő kérdés persze, hogy mi hajthatja az egyelőre meg nem erősített IS F sportszedánt: a Response szerint az a 3.5 literes V6-os turbómotor, amelyet az ötödik generációs LS 500-ból is ismerünk. A hengerszámcsökkenés összhangban áll a kor szellemével, a teljesítményen viszont még dolgoznia kell a mérnököknek: a motor maximális teljesítménye ugyanis jelenlegi formájában egyelőre 417 lóerő, márpedig ennél a modell összes európai konkurense nagyobb teljesítményre képes.

Ez persze csak a kevésbé izgalmas feltételezés. A Lexus felelős projektvezetői ugyanis már tavaly azt hangoztatták, hogy tüzesebb hibrid hajtásláncokkal szeretnék eloszlatni a technológiával kapcsolatos tévképzeteket, így nem esélytelen egy benzin-elektromos sportmotor bevezetése sem. Ennek mibenlétével kapcsolatban azonban még találgatni is korai volna, ugyanakkor az új generációs IS F remélt bevezetéséig még mintegy öt év van hátra, ami elegendő lehet egy vadonatúj sporthibrid egység kifejlesztéséhez.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....