Volkswagen

A Volkswagen Group Future Center Európában: egy sokoldalú csapat a jövő mobilitásáért

2017.03.07.

A Volkswagen Csoport a németországi Potsdamban nyitotta meg a Future Center Europe központot, amellyel digitalizációs stratégiájában újabb fontos lépést tett a jövő mobilitásának alakítása felé. A 2016-os Genfi Autószalon keretében bemutatott, innovatív szervezeti struktúrával működő központ már megkezdte a munkát, az első ötletek és koncepciók pedig már láthatóak is.

Matthias Müller, a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának elnöke és Johann Jungwirth, digitalizációs igazgató már a 2016-os Genfi Autószalonon a nagyközönség elé tárta a jövő mobilitásáról alkotott elképzelését. A Volkswagen úgy kívánja összekötni az autóipart a digitális világgal, hogy abból az ügyfelek, a társadalom egésze és a gazdaság is profitáljon, hozzásegítve ezzel a Volkswagen Csoportot ahhoz, hogy 2025-re a világ vezető mobilitási szolgáltatójává váljon.

Éppen ezért a Future Center célja messze túlmutat a hagyományos termékfejlesztésen. Az európai Future Center a Kaliforniában és Ázsiában található központokkal karöltve kívánja a Volkswagen Csoport járműveit a felhasználói élmény, az interfészdizájn, a kezelési logika, az új utastér-koncepciók, valamint az infotainment és a szórakoztatás területén a legjobbak közé emelni.

„Tervezőkből és digitalizációs szakemberekből álló sokoldalú csapataink a jövő mobilitásán dolgoznak és a márkákkal szoros együttműködésben fáradoznak az autó, mint jármű újragondolásán. Célunk, hogy egy alapvetően hardver - jármű - gyártásával foglalkozó vállalatból egy hardvereket, szoftvereket és szolgáltatásokat kínáló vállalattá fejlődjünk.” – nyilatkozta Johann Jungwirth, a Volkswagen Csoport digitalizációs igazgatója.

A világ minden részén működő, globálisan pozícionált vállalatként a Volkswagen Csoport 37 kompetenciaközpontot és IT laboratóriumot üzemeltet Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában. A több, mint 2 000 szakember által végzett kutatómunka fókuszában a mesterséges intelligencia, az integrációs megoldások, a virtuális valóság és az igény szerinti mobilitás áll. Ez a megközelítésmód nagyfokú rugalmasságot biztosít a Csoport stratégiájának megvalósításában. A teljesen önvezető üzemmód alapvetően változtatja meg az emberek mobilitási elvárásait és a járművek használatát illetve funkcióját. „Ha az utasoknak nem kell többé a vezetésre figyelniük, lehetőség nyílik teljesen új járműkoncepciók kidolgozására. Minden fejlesztés egy felhasználói történettel kezdődik. Azt kérdezzük: milyen életet élnek azok az emberek, akiknek ezt az autót építjük? Milyen mobilitási elvárásokkal rendelkeznek, és hogyan tudnánk a lehető legjobban kiszolgálni az igényeiket?” – írta le Michael Mauer, a Volkswagen formatervezői részlegének vezetője a Future Centerben végzett munkát. Amint a jármű vezetése kikerül a figyelem középpontjából, a kezelőfelületek kialakítása, a kezelési logika, az új utastér-koncepciók, valamint az infotainment és a szórakoztatás területén radikális változások jöhetnek.

„Az új koncepciók kialakításánál a Future Center központok fókuszában a felhasználói élmény áll. Gondolkodásmódunk, tevékenységünk és döntéseink középpontjában mindig a felhasználó áll.” – tette hozzá Ulrike Müller, a Future Center Europe központ felhasználói tapasztalat (UX) tervezésért felelős vezetője. „Éppen ezért a Volkswagen következetesen épít a járműtervezés és a felhasználói tapasztalat (UX) tervezés csapatmunkájára.” –nyilatkozta Peter Wouda, a Future Center Europe központ járműtervezésért felelős vezetője. Sokoldalú, több területen is jártas csapatok dolgoznak kéz a kézben, hogy kifejlesszék a felhasználót körbevevő újdonságokat. Már a Future Center belső kialakítása is azonnal megmutatja, hogyan történik a fejlesztés új útjainak felfedezése. Hatalmas terem, benne virtuális valóság szemüvegekkel szerelt szimulátorok. Az íróasztalok között elhelyezett ülőszigetek aligha hasonlítanak autóülésekre vagy műszerfalra. A felszerelt képernyők és érzékelők lehetővé teszik a dolgozók számára, hogy azonnal kipróbálják a fejlesztéseket.

„A Future Center lapos szervezeti struktúrája és pragmatikus csoportkultúrája tetten érhető a nyitott irodai (open office) kialakításban, a közösségi irodai elemek és az átlátható dizájn alkalmazásában. Kivételesen kreatív és erős csapatunk van, akik eddig soha nem látott módon képesek figyelembe venni a felhasználók és ügyfelek igényeit mind a tervezés, mind a fejlesztés során. Röviden szólva, egy kreatív start-up légkör megteremtése volt a cél, amely a megfelelő embereket vonzza hozzánk. Ez a megközelítés abszolút úttörővé tesz bennünket a teljes vállalatcsoporton belül.” – nyilatkozta Jungwirth. Globális vállalatként a Volkswagen Csoport világszerte 37 kompetenciaközpontot és IT laboratóriumot üzemeltet Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában. Több, mint 2 000, a mesterséges intelligencia, az összekapcsolhatóság, a virtuális valóság és az igény szerinti mobilitás területén dolgozó szakember biztosítja a vállalati stratégia igazán dinamikus megvalósítását.

A Volkswagen Group Future Center Europe működéséről az alábbi linken található további információ illetve videó:

https://www.volkswagen-media-services.com/web/guest/future_mobility_en

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....