VW
Dr. Eckhard Scholz, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának elnöke kifejtette: "Amennyiben figyelembe vesszük azt a tényt, hogy második legnagyobb értékesítési piacunkon, Dél-Amerikában a 2014-es válság miatt modelljeinknek nem sikerült hozniuk a szokásos értékesítési mutatókat, akkor az eredmény kiváló." "Nyugat-Európában minden modellsorozatunk, különösen a T5 és a Crafter iránt nagy kereslet mutatkozik" - folytatta Dr. Scholz. Ez a kereslet jó eredményeinket tovább erősítette azért is, mert a jó eredmény részben a pozitív termék kínálatnak is köszönhető.
A cég valamennyi tevékenységi területén megvalósított költség-optimalizálási tervek a profit további növekedését biztosították. A fejlesztéstől kezdve, a beszerzésen, a gyártáson és az értékesítésen keresztül, az irodákban és az összeszerelő sorokon, a Volkswagen Haszonjárművek minden alkalmazottja kitartóan és rendszeresen kutatta és találta meg azokat a javítási lehetőségeket, amelyek együttesen járultak hozzá a javuló eredményekhez".
Kiszállítások modellek szerint
2014-ben a Volkswagen Haszonjárművek világméretű kiszállításai 2.0 %-kal nőttek, és elérték a 445.000 darabot a kishaszonjárművek kategóriában, az Amarok, a Caddy,a Crafter és a T5 sorozatokkal. Ez a szám 2013-ban 436.00 darab volt. A szám figyelembe veszi a T2 néven ismert kisteherautó kiszállításainak változását annak fényében, hogy a modell gyártását 2013 végén Brazíliában leállították.
A T5 és a Crafter modellszériák jelentették a legnagyobb nyereséget. A Caddy kiszállításai meghaladták a tavalyi adatokat, míg az Amarok adatai csökkenést mutattak, mondta Dr. Scholz a jelentésében.
Világméretekben az értékesített Amarok pick up-ok száma 12.2 %-kal csökkent, 78.100 darabra, míg 2013-ban 89.000 egységet adtak el. "2014-ben megközelítőleg 20 %-kal kevesebb Amarok gépkocsit szállítottunk ki a fő piacnak számító Dél-Amerikában. Az Amarok értékesítése Brazíliában a rossz piaci viszonyok miatt harmadával csökkent."
A Caddy-k kiszállításai világméretekben 1.6 %-kal nőttek, és a tavalyi 146.000 darab után elérték a 148.900 egységet. "A Caddy iráni kereslet különösen bíztatóan növekedett Hollandiában, de Olaszországban és Spanyolországban is, amelyek a városi kishaszonjárművek számára a hagyományos piacot jelentik " - mondta Dr- Eckhard Scholz.
A T5 modell kiszállításai világméretekben 7.9 százalékos növekedést mutattak, és a 2013-as 156.300 darab után elérték a 168.600 egységet. "Nyugat-Európában tíz százalékkal több T5 gépkocsit értékesítettünk. Németországon túl a T modell számára főként Franciaország és az Egyesült Királyság jelentett felfutó piacot”- mondta Dr. Scholz.
A Crafter kiszállításai 11,6 %-kal nőttek, és elérték a 49.200 darabot. 2013-ban e szám 44.100 egység volt.
“A Crafter eladásaiban mutatkozó növekedés ebben a nagy versenyt jelentő gépkocsi szegmensben megerősíti, hogy helyes úton haladunk terveinkkel, hogy a Crafter utódának gyártását megkettőzzük az új, erre épített üzemben”- hangsúlyozta Dr. Eckhard Scholz. Úgy tűnik, hogy a "Drive#15" értékesítési kezdeményezések segítettek a kereskedőknek, hogy új vásárlói csoportokat nyerjenek meg Európában, és különösen a Crafter javára.
Kiszállítások régiók szerint
Nyugat-európában 2014-ben a piacok jelentős növekedést mutattak. Itt a márka az összes modell sorozatait beszámítva 292.000 gépkocsit szállított ki, ami 6.5 %-os növekedés a 2013-as esztendőhöz képest- mondta Dr. Scholz.
Egyedül csupán Németországban 120.000 gépkocsit szállítottak ki, ami 4.6 %-os növekedés a tavalyhoz képest.
Ezt ugyancsak megerősíti az új gépkocsik regisztrációs statisztikája. „Büszkék vagyunk arra, hogy az európai gazdasági térségben majdnem minden ötödik regisztrált új városi szállítójármű, minibusz vagy pick up a mi gyáraink terméke. Németországban ez minden harmadik autóra igaz”- magyarázta Eckhard Scholz.
Növekedést regisztráltak az ázsiai-csendes óceáni térségben is, ahol a kiszállítások 12.7 %-kal nőttek, elérve a 22.700 darabos szintet. Kelet-Európában a válság sújtotta piac 6.1 %-os visszaesést mutatott, a leszállított gépkocsik száma 37.700-ra csökkent. Oroszországban az értékesítések 20.8 %-kal, 12.600 egységre estek vissza.
Dél-Amerikában a Volkswagen Haszonjárművek jelenlegi modell sorozatai 2013-hoz képest 21.9 %-os csökkenést mutattak, és az 50.200 darabról visszaestek a 39.300 egységre. Brazíliában a nehéz helyzet 30.8 %-os csökkenéshez vezetett, és a kiszállítások száma 16.900 egységre esett vissza. Másfelől az értékesítési adatokat Argentínában többé-kevésbé sikerült a tavalyival azonos szinten tartani, mert csupán egy enyhe csökkenés volt, 1.3 %-os, így az értékesítések száma 16,500-ra esett vissza.
Operatív profit 2014-ben
2014-ben a Volkswagen Haszonjárművek értékesítési bevétele 2.2 %-kal, 9.577 milliárd euróra nőtt. Ez a szám 2013-ban 9.370 milliárd euró volt. Az operatív profit 504 millió euró volt, ami 2013-ban 448 millió eurót tett ki. Ez eléggé figyelemreméltó és a márka jó úton halad. A kedvezőtlen gazdasági feltételek ellenére a Volkswagen Haszonjárművek minden eddigi legjobb működési profitját érte el”- hangsúlyozta Eckhard Scholz.
„A 2014-es esztendő eredményei, amelyek között ott van a magas befektetés-megtérülési mutató is, megfelelő pénzügyi alapot nyújt számunkra a következő évek befektetéseihez. A márka befektetés-megtérülési mutatója 16.5 % volt, és így jóval a minimális cél szám, a 9 % felett volt.” Most továbbra is pénzt kell keresnünk, hogy a következő években növekedhessünk”- mondta Dr. Scholz.
"Az új generációs Caddy 4 és T6 után a márkának a meglévő gyáraink kibővítését kell finanszíroznia annak érdekében, hogy biztosítsuk a jövőnket, valamint a Crafter utódját gyártani hivatott új gyárat a lengyelországi Wrzesniában. Az elkövetkező években folytatni fogjuk a költségoptimalizálási programjainkat. Mindennek következtében tartós, szilárd eredményeket fogunk elérni"- hangsúlyozta Eckhard Scholz.
A gyártási eredmények 2014-ben
2014-ben összességében 446.100 gépkocsit gyártottunk, 2.8 %-kal többet, mint 2013-ban. Gazdasági okok miatt a legyártott Amarok mennyisége 69.700- darabra csökkent. A 148.100 egységgel a Caddy gyártása pontosan a 2013-as év teljes gyártási kapacitási szintjén maradt. A T5 volt az a gépkocsi, amelyiket a legnagyobb számba adtunk el, és a 18.9 %-os növekedéssel az értékesítet mennyiség elérte a 178.000 egységet. A Crafter egy kooperációs partner gyártóüzemében készül, és a gyártás a 13.4 %-os növekedéssel elérte a 49.900 darabot. A poznani és a hannoveri gyártóüzemek 2014-ben teljes gőzzel működtek annak érdekében, hogy a piacokról beérkező, egyre nagyobb számú keresletet ki tudjuk elégíteni. A poznani üzem 175.000 Caddy-t és T5 gépkocsit gyártott le, 2.7%-kal többet, mint 2013-ban. Az üzem gyártókapacitásának kihasználtsága jóval a normális kapacitás határai felett volt, így például az összeszerelő sorok 21 hétvégén is működtek. Mindezzel egy időben az átállás a Caddy3-ról a Caddy4-re nagyon gördülékeny volt a poznani üzemben. Ugyanezt mutatta a városi szállítójármű új generációjához tartozó gépkocsi statikus bemutatása Poznanban, ami meggyőzte a nemzetközi médiát a lengyel gyártóhely életképességéről.
A gyártóberendezések Hannoverben is most állnak át a T5-ról a T6 gyártására. A márka hagyományos gyártóüzeme Hannoverben 10.6 %-kal növelte a T5 és az Amarok gyártását, 168.942 egységre. A T5 iránt megmutatkozott nagy kereslet miatt az alkalmazottak 36 kiegészítő műszakot tartottak az elmúlt évben, míg 2013-ban nyolc plusz műszak volt. További, be nem tervezett gyártás zajlott 28 hétvége során.
"Poznani üzemünk alkalmazottait nagyon intenzíven képeztük a Caddy 4 és a T6 gyártásnak beindítására. Az ehhez szükséges képzettségen túl meggyőzően megbirkóztak a megrendeléseknek a gépkocsik jelenlegi generációi iránt mutatkozó, állandóan növekvő számával, és a gyártást a kiegészítő műszakokkal a lehetséges gyártókapacitás határain túlra vitték. Alkalmazottaink igazán kiváló munkát végeztek!" Az új T6 gépkocsi előértékesítése a 17. héten kezdődik, és a sajtó számára a statikus bemutatót 2015. április 5-én tartjuk Amsterdamban!"- mondta Dr. Scholz.
"Egészében a Volkswagen Haszonjárművek csúcsteljesítményt ért el 2014-ben" - mondta befejezésként Eckhard Scholz. "Annak ellenére, hogy kezelni kellett az indítás előkészítésének nagyon különböző nehézségeit és az értékesítési csúcsot, sikerült állnunk a versenyt, és minden egyes gépkocsit a normális időben, a szokásos Volkswagen minőségben szállítottunk le."
A siker és az évfordulók hosszú története
Az elmúlt 65 évben semmi sem változott, ami a Transporter gyártása iránti odaadást és lelkesedést illeti"- hangsúlyozta Eckhard Scholz. 1950 márciusában a T1 gyártása Wolfsburgban napi tíz mikrobusszal kezdődött, ma az átlagos napi termelés egyedül Hannoverben 730 darab T modell gépkocsi.
Bő két héttel ezelőtt került sor a hannoveri Transporter gyártóüzem alapkő letételének 60. évfordulós ünnepségére. Mindössze egy év, 1955 márciusától 1956 márciusáig, volt szükséges ahhoz, hogy az első Transporter leguruljon az összeszerelő sorról Hannover- Stöckenben. Ma a teljes gyártás már megközelíti a kilenc és fél milliót. Az üzem megkezdte a felkészülést a gyártás beindításának 60. évfordulójára, amire a jövő évben kerül majd sor.
"A siker hosszú története kötelezettség is, de egyben ösztönzést is ad"- mondotta az elnök. " A piac rendkívül megbízható, ugyanakkor változtatható, egyéni igényekre szabható gépkocsikat igényel. Ez egyaránt igaz a múltra és a jelenre. Mi az autóinkat csúcsminőségben szállítjuk annak érdekében, hogy minden igényt pontosan elégítsünk ki. Legyen szó a szállítmányozók, a kiskereskedők, a szolgáltatást nyújtók, a családok, vagy a pihenés igényeiről.
A haszonjárművek területén a minőség és a pontos szállítás olyan értékek, amelyek számítanak a vásárlóknak, hiszen ők ezekkel a Volkswagentől vásárolt kishaszonjárművekkel keresik kenyerüket. Ugyanilyen fontosak a megbízhatóság, a biztonság és az értékállóság. Ez nem fog változni a jövőben, sőt, éppen az ellenkezője lesz igaz a márka által 2015-ben piacra dobandó, újgenerációs gépkocsik esetében. "A Caddy 4 és a T6 egyaránt új minőségi szintet fog felállítani saját szegmensében, ami az ár-hatékonyságot, a környezeti hatékonyságot és az üzemanyag gazdaságosságot illeti. Mindez e gépkocsikat még vonzóbbakká teszi a vásárlóink számára!"- mondta Dr. Scholz, majd aláhúzta, hogy "Mi értékeket alkotunk!"
Kilátások
2015-ben a márka folytatja önmegújulását annak érdekében, hogy növelje nemzetközi versenyképességét. A Volkswagen Haszonjárművek a Caddy és a T új nemzedékével döntő lépést tett előre.
A Crafter utódot gyártó lengyelországi, wrzesniai üzem kiegészítő építési munkálatai a tervek szerin haladnak. Wrzesnia megfelelő választás volt a Crafter gyártóüzem felépítésére, különösen annak fényében, hogy az általános feltételek Lengyelországban kiválóak. Ez a helyszín nagyon közel van a poznani gyártóüzemhez, amelyiknek többéves tapasztalata van a Caddy és a Transporter gyártásában. Az új modell, amelyik 2016 őszén fogja elhagyni az új üzemben az összeszerelő sort, nagyon jól mutatkozott be a fejlesztési szakaszaiban. "Örömmel várom a gyártás megindítását Wrzesniában , és az új Crafter világpremierjét a 2016-os hannoveri Nemzetközi haszonjármű szalonon"- mondotta Eckhard Scholz.
Ugyancsak a figyelem központjában van a már létező poznani és hannoveri gyártóüzemek folytatódó kibővítése. "Szükségünk van a gyártó kapacitás bővítésére az új nemzedékű gépkocsik gyártásához, és ebből eredően már új gépeket állítottunk be, amelyek idén és jövőre kezdenek el működni"- magyarázta el Dr. Scholz. Példaként Eckhard Scholz a hannoveri fő összeszerelő üzemben a PXL prést említette, ami idén ősszel kezdi meg működését az "Új, Jövőorientált Összeszerelő Rendszerben" (NZM). Ez a gépkocsigyártásnak a 2016-os év közepére az ergonómiai formatervezés és a termelési technológia legfejlettebb állapotát kölcsönzi majd.
A gyártóhely fejlesztéséről 2014-ben megkötött szerződés nem csupán a munkahelyeket biztosítja, hanem az üzem versenyképességét nemzetközi szinten is megőrzi. Ez azt jelenti, hogy a vállalatnak az a szándéka, hogy határozottan bővíti az üzletet a Crafter alvázakkal, és további vásárlói csoportokat céloz meg.
Összességében, a Volkswagen Haszonjárművek teljesíti stratégiai szerepét, mint a könnyű haszonjárművek fejlesztője, gyártója és értékesítője a Volkswagen-csoport haszonjármű szegmensén belül. Sok kihívás van jelen, de a Volkswagen Haszonjármű márka az erő pozíciójából fog lépéseket tenni az új modellekkel, hatékony üzemekkel és nagyon motivált alkalmazottakkal biztosítva, ezáltal egy versenyelőnyt a nemzetközi piacokon" hangsúlyozta Dr. Scholz.