VW

A Volkswagen Haszonjárművek rekord számokat produkált 2014-ben

2015.03.27.

Az elmúlt esztendőben a Volkswagen Haszonjárművek világméretekben 445.000 városi szállítójárművet, Transportert és pick up-ot szállított le vásárlóinak, ez 2 %-os növekedést jelent a megelőző év 436.000 darabjához képest. Az értékesítésekből származó bevétel 9.6 milliárd euróra nőtt, ez 2.2 %-os emelkedést jelent a 2013-as év 9.2 milliárd eurós bevétellel összevetve. A működési eredmény 504 millió euró volt, 12.5 %-kal jobb, mint 448 millió euró 2013-ban.

Dr. Eckhard Scholz, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának elnöke kifejtette: "Amennyiben figyelembe vesszük azt a tényt, hogy második legnagyobb értékesítési piacunkon, Dél-Amerikában a 2014-es válság miatt modelljeinknek nem sikerült hozniuk a szokásos értékesítési mutatókat, akkor az eredmény kiváló." "Nyugat-Európában minden modellsorozatunk, különösen a T5 és a Crafter iránt nagy kereslet mutatkozik" - folytatta Dr. Scholz. Ez a kereslet jó eredményeinket tovább erősítette azért is, mert a jó eredmény részben a pozitív termék kínálatnak is köszönhető.

A cég valamennyi tevékenységi területén megvalósított költség-optimalizálási tervek a profit további növekedését biztosították.  A fejlesztéstől kezdve, a beszerzésen, a gyártáson és az értékesítésen keresztül, az irodákban és az összeszerelő sorokon, a Volkswagen Haszonjárművek minden alkalmazottja kitartóan és rendszeresen kutatta és találta meg azokat a javítási lehetőségeket, amelyek együttesen járultak hozzá a javuló eredményekhez".

Kiszállítások modellek szerint

2014-ben a Volkswagen Haszonjárművek világméretű kiszállításai 2.0 %-kal nőttek, és elérték a 445.000 darabot a kishaszonjárművek kategóriában, az Amarok, a Caddy,a Crafter és a T5 sorozatokkal. Ez a szám 2013-ban 436.00 darab volt. A szám figyelembe veszi a T2 néven ismert kisteherautó kiszállításainak változását annak fényében, hogy a modell gyártását 2013 végén Brazíliában leállították.

A T5 és a Crafter modellszériák jelentették a legnagyobb nyereséget.  A Caddy kiszállításai meghaladták a tavalyi adatokat, míg az Amarok adatai csökkenést mutattak, mondta Dr.  Scholz a jelentésében.

Világméretekben az értékesített Amarok pick up-ok száma 12.2 %-kal csökkent, 78.100 darabra, míg 2013-ban 89.000 egységet adtak el.  "2014-ben megközelítőleg 20 %-kal kevesebb Amarok gépkocsit szállítottunk ki a fő piacnak számító Dél-Amerikában. Az Amarok értékesítése Brazíliában a rossz piaci viszonyok miatt harmadával csökkent."

A Caddy-k kiszállításai világméretekben 1.6 %-kal nőttek, és a tavalyi 146.000 darab után elérték a 148.900 egységet. "A Caddy iráni kereslet különösen bíztatóan növekedett Hollandiában, de Olaszországban és Spanyolországban is, amelyek a városi kishaszonjárművek számára a hagyományos piacot jelentik " - mondta Dr- Eckhard Scholz.

A T5 modell kiszállításai világméretekben 7.9 százalékos növekedést mutattak, és a 2013-as 156.300 darab után elérték a 168.600 egységet. "Nyugat-Európában tíz százalékkal több T5 gépkocsit értékesítettünk. Németországon túl a T modell számára főként Franciaország és az Egyesült Királyság jelentett felfutó piacot”- mondta Dr. Scholz.

A Crafter kiszállításai 11,6 %-kal nőttek, és elérték a 49.200 darabot. 2013-ban e szám 44.100 egység volt.

 “A Crafter eladásaiban mutatkozó növekedés ebben a nagy versenyt jelentő gépkocsi szegmensben megerősíti, hogy  helyes úton haladunk terveinkkel, hogy a Crafter utódának gyártását megkettőzzük az új, erre épített üzemben”- hangsúlyozta Dr. Eckhard Scholz. Úgy tűnik, hogy a "Drive#15" értékesítési kezdeményezések segítettek a kereskedőknek, hogy új vásárlói csoportokat nyerjenek meg Európában, és különösen a Crafter javára.

 Kiszállítások régiók szerint

Nyugat-európában 2014-ben a piacok jelentős növekedést mutattak. Itt a márka az összes modell sorozatait beszámítva 292.000 gépkocsit szállított ki, ami 6.5 %-os növekedés a 2013-as esztendőhöz képest- mondta Dr. Scholz.

Egyedül csupán Németországban 120.000 gépkocsit szállítottak ki, ami 4.6 %-os növekedés a tavalyhoz képest.

Ezt ugyancsak megerősíti az új gépkocsik regisztrációs statisztikája. „Büszkék vagyunk arra, hogy az európai gazdasági térségben majdnem minden ötödik regisztrált új városi szállítójármű, minibusz  vagy pick up a mi gyáraink terméke. Németországban ez minden harmadik autóra igaz”- magyarázta Eckhard Scholz.

Növekedést regisztráltak az ázsiai-csendes óceáni térségben is, ahol a kiszállítások 12.7 %-kal nőttek, elérve a 22.700 darabos szintet. Kelet-Európában a válság sújtotta piac 6.1 %-os visszaesést mutatott, a leszállított gépkocsik száma 37.700-ra csökkent. Oroszországban az értékesítések 20.8 %-kal, 12.600 egységre estek vissza.

 Dél-Amerikában a Volkswagen Haszonjárművek jelenlegi modell sorozatai 2013-hoz képest 21.9 %-os csökkenést mutattak, és az 50.200 darabról visszaestek a 39.300 egységre. Brazíliában a nehéz helyzet 30.8 %-os csökkenéshez vezetett, és a kiszállítások száma 16.900 egységre esett vissza. Másfelől az értékesítési adatokat Argentínában többé-kevésbé sikerült a tavalyival azonos szinten tartani, mert csupán egy enyhe csökkenés volt, 1.3 %-os, így az értékesítések száma 16,500-ra esett vissza.

Operatív profit 2014-ben

2014-ben a Volkswagen Haszonjárművek értékesítési bevétele 2.2 %-kal, 9.577 milliárd euróra nőtt. Ez a szám 2013-ban 9.370 milliárd euró volt. Az operatív profit 504 millió euró volt, ami 2013-ban 448 millió eurót tett ki. Ez eléggé figyelemreméltó és a márka jó úton halad. A kedvezőtlen gazdasági feltételek ellenére a Volkswagen Haszonjárművek minden eddigi legjobb működési profitját érte el”- hangsúlyozta Eckhard Scholz.

 „A 2014-es esztendő eredményei, amelyek között ott van a magas befektetés-megtérülési mutató is, megfelelő pénzügyi alapot nyújt számunkra a következő évek befektetéseihez. A márka befektetés-megtérülési mutatója 16.5 % volt, és így jóval a minimális cél szám, a 9 % felett volt.” Most továbbra is pénzt kell keresnünk, hogy a következő években növekedhessünk”- mondta Dr. Scholz.

"Az új generációs Caddy 4 és T6 után a márkának a meglévő gyáraink kibővítését kell finanszíroznia annak érdekében, hogy biztosítsuk a jövőnket, valamint a Crafter utódját gyártani hivatott új gyárat a lengyelországi Wrzesniában.  Az elkövetkező években folytatni fogjuk a költségoptimalizálási programjainkat. Mindennek következtében tartós, szilárd eredményeket fogunk elérni"- hangsúlyozta Eckhard Scholz.

A gyártási eredmények 2014-ben

2014-ben összességében 446.100 gépkocsit gyártottunk, 2.8 %-kal többet, mint 2013-ban. Gazdasági okok miatt a legyártott Amarok mennyisége 69.700- darabra csökkent. A 148.100 egységgel a Caddy gyártása pontosan a 2013-as év teljes gyártási kapacitási szintjén maradt. A T5 volt az a gépkocsi, amelyiket a legnagyobb számba adtunk el,  és a 18.9 %-os növekedéssel az értékesítet mennyiség elérte a 178.000 egységet. A Crafter egy kooperációs partner gyártóüzemében készül, és a gyártás a 13.4 %-os növekedéssel elérte a 49.900 darabot. A poznani és a hannoveri gyártóüzemek 2014-ben teljes gőzzel működtek annak érdekében, hogy a piacokról beérkező, egyre nagyobb számú keresletet ki tudjuk elégíteni. A poznani üzem  175.000 Caddy-t és T5 gépkocsit gyártott le, 2.7%-kal többet, mint 2013-ban. Az üzem gyártókapacitásának kihasználtsága jóval a normális kapacitás határai felett volt, így például az összeszerelő sorok 21 hétvégén is működtek. Mindezzel egy időben az átállás a Caddy3-ról a Caddy4-re nagyon gördülékeny volt a poznani üzemben. Ugyanezt mutatta a városi szállítójármű új generációjához tartozó gépkocsi statikus bemutatása Poznanban, ami meggyőzte a nemzetközi médiát a lengyel gyártóhely életképességéről.

A gyártóberendezések Hannoverben is most állnak át a T5-ról a T6 gyártására. A márka hagyományos gyártóüzeme Hannoverben 10.6 %-kal növelte a  T5 és az Amarok gyártását, 168.942 egységre. A T5 iránt megmutatkozott nagy kereslet miatt az alkalmazottak 36 kiegészítő műszakot tartottak az elmúlt évben, míg 2013-ban nyolc plusz műszak volt. További, be nem tervezett gyártás zajlott 28 hétvége során.

"Poznani üzemünk alkalmazottait nagyon intenzíven képeztük a Caddy 4 és a T6 gyártásnak beindítására. Az ehhez szükséges képzettségen túl meggyőzően megbirkóztak a megrendeléseknek a gépkocsik jelenlegi generációi iránt mutatkozó, állandóan növekvő számával, és a gyártást a kiegészítő műszakokkal a lehetséges gyártókapacitás határain túlra vitték. Alkalmazottaink igazán kiváló munkát végeztek!" Az új T6 gépkocsi előértékesítése a 17. héten kezdődik, és a sajtó számára a statikus bemutatót 2015. április 5-én tartjuk Amsterdamban!"- mondta Dr. Scholz.

"Egészében a Volkswagen Haszonjárművek csúcsteljesítményt ért el 2014-ben" - mondta befejezésként Eckhard Scholz. "Annak ellenére, hogy kezelni kellett az indítás előkészítésének nagyon különböző nehézségeit és az értékesítési csúcsot, sikerült állnunk a versenyt, és minden egyes gépkocsit a normális időben, a szokásos Volkswagen minőségben szállítottunk le."

A siker és az évfordulók hosszú története

Az elmúlt 65 évben semmi sem változott, ami a Transporter gyártása iránti odaadást és lelkesedést illeti"- hangsúlyozta Eckhard Scholz. 1950 márciusában a T1 gyártása Wolfsburgban napi tíz mikrobusszal kezdődött, ma az átlagos napi termelés egyedül Hannoverben 730 darab T modell gépkocsi.

Bő két héttel ezelőtt került sor a hannoveri Transporter gyártóüzem alapkő letételének 60. évfordulós ünnepségére. Mindössze egy év, 1955 márciusától 1956 márciusáig, volt szükséges ahhoz, hogy az első Transporter leguruljon az összeszerelő sorról Hannover- Stöckenben. Ma a teljes gyártás már megközelíti a kilenc és fél milliót. Az üzem megkezdte a felkészülést a gyártás beindításának 60. évfordulójára, amire a jövő évben kerül majd sor.

"A siker hosszú története kötelezettség is, de egyben ösztönzést is ad"- mondotta az elnök. " A piac rendkívül megbízható, ugyanakkor változtatható, egyéni igényekre szabható gépkocsikat igényel. Ez egyaránt igaz a múltra és a jelenre. Mi az autóinkat csúcsminőségben szállítjuk annak érdekében, hogy minden igényt pontosan elégítsünk ki. Legyen szó a szállítmányozók, a kiskereskedők, a szolgáltatást nyújtók, a családok, vagy a pihenés igényeiről.

A haszonjárművek területén a minőség és a pontos szállítás olyan értékek, amelyek számítanak a vásárlóknak, hiszen ők ezekkel a Volkswagentől vásárolt kishaszonjárművekkel keresik kenyerüket. Ugyanilyen fontosak a megbízhatóság, a biztonság és az értékállóság.  Ez nem fog változni a jövőben, sőt, éppen az ellenkezője lesz igaz a márka által 2015-ben piacra dobandó, újgenerációs gépkocsik esetében. "A Caddy 4 és a T6 egyaránt új minőségi szintet fog felállítani saját szegmensében, ami az ár-hatékonyságot, a környezeti hatékonyságot és az üzemanyag gazdaságosságot illeti. Mindez e gépkocsikat még vonzóbbakká teszi a vásárlóink számára!"- mondta Dr. Scholz, majd aláhúzta, hogy "Mi értékeket alkotunk!"

Kilátások

2015-ben a márka folytatja önmegújulását annak érdekében, hogy növelje nemzetközi versenyképességét. A Volkswagen Haszonjárművek a Caddy és a T új nemzedékével döntő lépést tett előre.

A Crafter utódot gyártó lengyelországi, wrzesniai üzem kiegészítő építési munkálatai a tervek szerin haladnak. Wrzesnia megfelelő választás volt a Crafter gyártóüzem felépítésére, különösen annak fényében, hogy az általános feltételek Lengyelországban kiválóak. Ez a helyszín nagyon közel van a poznani gyártóüzemhez, amelyiknek többéves tapasztalata van a Caddy és a Transporter gyártásában. Az új modell, amelyik 2016 őszén fogja elhagyni az új üzemben az összeszerelő sort, nagyon jól mutatkozott be a fejlesztési szakaszaiban. "Örömmel várom a gyártás megindítását Wrzesniában , és az új Crafter világpremierjét a 2016-os hannoveri Nemzetközi haszonjármű szalonon"- mondotta Eckhard Scholz.

Ugyancsak a figyelem központjában van a már létező poznani és hannoveri gyártóüzemek folytatódó kibővítése. "Szükségünk van a gyártó kapacitás bővítésére az új nemzedékű gépkocsik gyártásához, és ebből eredően már új gépeket állítottunk be, amelyek idén és jövőre kezdenek el működni"- magyarázta el Dr. Scholz. Példaként Eckhard Scholz a hannoveri fő összeszerelő üzemben a PXL prést említette, ami idén ősszel kezdi meg működését az "Új, Jövőorientált Összeszerelő Rendszerben" (NZM). Ez a gépkocsigyártásnak a 2016-os év közepére az ergonómiai formatervezés és a termelési technológia legfejlettebb állapotát kölcsönzi majd.

A gyártóhely fejlesztéséről 2014-ben megkötött szerződés nem csupán a munkahelyeket biztosítja, hanem az üzem versenyképességét nemzetközi szinten is megőrzi. Ez azt jelenti, hogy a vállalatnak az a szándéka, hogy határozottan bővíti az üzletet a Crafter alvázakkal, és további vásárlói csoportokat céloz meg.

Összességében, a Volkswagen Haszonjárművek teljesíti stratégiai szerepét, mint a könnyű haszonjárművek fejlesztője, gyártója és értékesítője a Volkswagen-csoport haszonjármű szegmensén belül. Sok kihívás van jelen, de a Volkswagen Haszonjármű márka az erő pozíciójából fog lépéseket tenni az új modellekkel, hatékony üzemekkel és nagyon motivált alkalmazottakkal biztosítva, ezáltal egy versenyelőnyt a nemzetközi piacokon" hangsúlyozta Dr. Scholz.

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
2024 márciusa óta már az új, mesterséges intelligenciával vezérelt digitális gépjárműszemle segíti....
2024.04.18
Debrecenben ünnepélyes családi rendezvényen adta át a Pearl Enterprises Kft. az általa fejlesztett....
2024.04.18
A belügyminisztérium újabb hat hónappal meghosszabbítja az ellenőrzést a magyar határon. Az....
2024.04.18
Drámai pillanatokat élt át egy anya és hároméves gyereke, miután utóbbinak odacsukta a lábát a....
2024.04.17
Ahogy minden évben, idén is személyes élményekkel jelentkezünk majd a Rally Croatia-ról, azaz....
2024.04.17
Eddigi legnagyobb projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy....
2024.04.17
És egyetemistákkal együtt tervezték.   ..
2024.04.17
Állványon elhelyezett és menet közbeni sebességmérő eszközzel is dolgoztak BRFK XVIII. Kerületi....
2024.04.17
Lássuk azokat az ikonikus autótípusokat, amiket sikerült a modern korba is sikerrel átültetni. ..
2024.04.17
Éves összevetésben 7 százalékkal nőtt az autóipari termelés az első negyedévben - derül ki a....