Elektromos versenyautók

A Volkswagen ID. R első tesztje a Nordschleifén

2019.04.30.

Egy nappal az új ID. R a Nürburgringen tartott világpremierjét követően Romain Dumas a Nordschleifén máris teljesítette az első tesztköröket a tisztán elektromos hajtásrendszerű versenyautóval. A 20,832 kilométer hosszú pályaszakaszon a francia pilóta átfogó tesztprogramot hajtott végre, a rendelkezésre álló idő optimális kihasználása érdekében felváltva futva az ID. R két példányával. Ezzel kezdetét vette a Volkswagen Motorsport felkészülésének végső szakasza, amelynek célja, hogy az 500 kW (680 LE) teljesítményű versenyautóval az elektromos járművek új körrekordját állítsa fel az Eifel-vidék nagymúltú pályáján.

„A Nürburgring-Nordschleife a várakozásoknak megfelelően óriási kihívásnak bizonyult” – hangsúlyozta Sven Smeets, a Volkswagen Motorsport igazgatója. „Az előzetes széleskörű számítógépes szimulációk alapjain e teszt során azon dolgoztunk, hogy az ID. R beállításait mindenekelőtt futóműve tekintetében tökéletesen ezen egyedülálló versenypályára hangoljuk. Az energiamenedzsment máris kiválóan működik, így a terveknek megfelelően hajthattuk végre a tesztprogram előirányzott pontjait és Bridgestone partnerünk különböző verseny-gumiabroncsait is összevethettük egymással.”

A pálya karaktere aprólékos futóműhangolást igényel

„Nagyszerű pillanat volt: a kedvenc pályámon először az ID. R volánja mögött” – idézte fel Romain Dumas pilóta. „Az ID. R kanyarsebességei jóval nagyobbak, mint amilyenekhez a GT-sportautókban szoktam, de jól érzem magam a cockpitban, ami itt rendkívül fontos. „A Nürburgring-Nordschleife felületét több és nagyobb hullám jellemzi, mint azokét a pályákét, ahol eddig teszteltünk, ezért arra összpontosítunk, hogy a lengéscsillapítók és a szabadmagasság beállításait ezen egyedülálló pályakarakterisztikához igazítsuk.”

A Nürburgring-Nordschleifén futott első tesztek adataival a Volkswagen Motorsport mérnökei tovább dolgozhatnak az ID R. finomhangolásán, mielőtt az elektromos versenyautó ismét kigördül a világ legnehezebb versenypályájára. A Volkswagen ID. termékcsalád jövőbeni tisztán elektromos hajtásrendszerű, sorozatgyártású tagjainak előfutáraként az ID. R rekordkísérletét 2019 nyárra tervezik.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....