VW

Volkswagen Polo teszt: vitathatatlan

2018.03.13.

A Polo vitathatatlanul piacvezető a kisautók között már évtizedek óta. Nincs ez másként a hatodik generációs Volkswagennel sem. Egyliteres turbós motorral és közepes felszereltséggel tettük próbára.

Hogy néz ki?

Az eredeti, 1975-ös Polóhoz képest fél méterrel hosszabb kisautó a Volkswagen MQB A0 építőkészletén alapszik. Ha kívülről kicsinyített Golfnak tűnik, nem véletlen. A fényezésn kívül sok izgalmat nem találunk a külsején, ám a puritánságában és egyszerűségében örömet lelünk. Visszafogott, konzervatív, érett autó. Ugyanezt tapasztaljuk bent is, ahol azonban érzünk egy árnyalatnyi különbséget a Golfhoz képest, nem olcsó hatásúak ugyan a felhasznált anyagok, de mégsem Golf-szintűek. Technikája és technológiája azonban nem ismer kompromisszumokat.



A menürendszere átlátható, letisztult, nincsenek benne cselek, trükkök és rejtett funkciók, mindent ott találunk, ahol lennie kell - akárcsak a VW Polo fedélzeti számítógépén. A kormánykerék gombjai rendezettek, valamint megfelelő méretűek, nagy és gyorsan reagál az érintőképernyő. Megkapta a Golfból a távolságérzékelő szenzort, ami kezünk közelítésére mutatja meg az aktuálisan elérhető menüpontokat. Ha ügyesek vagyunk, lapozgatni is tudunk érintés nélkül, nekünk nem sikerült. Praktikus a hangerő-szabályozó és a terkép léptékállító forgógombja. A középkonzol a vezető felé hajlik, nagy divat mostanában.



Az ülései messze a legjobbak a kategóriában, ilyen kényelmes és hosszú úton sem fárasztó bútorzatot nagyítóval sem találunk ebben a járműosztályban. Ez igaz a második sorra is - bár a régebbi Fabiámban azért több a hely. Sík és jókora a poggyásztér. Normál helyzetben 351, lehajtott ülésekkel 1125 literes. Mivel a csomagtartó is bővült, a Polo második autóból egyszerre első, azaz a család igényeit is kiszolgáló autóvá lépett elő. Erősebb és nagyobb elődjénél, nyolc centit nyúlt (405 centis), ami amellett, hogy kissé áttekinthetetlenné teszi, zavarba hozza házon belül nagyobb testvérét. Helykínálata üti az ötös és hatos Golfét.



Probléma csak akkor adódott, amikor a teszt utolsó estéjén be szerettem volna valahogy szuszakolni a méretes hokis táskámat. Pont két centi hiányzott a vonalzóval megrajzolt puttony szélességéből, így maradt a ledöntött hátsó üléssor. Oda meg alig fért be a táska, mert nem tudtam kiszedni a kalaptartót a helyéről. Biztos, túl új volt a kocsi, de nem akartam feszíteni, nehogy letörjön a bütyke, így inkább kipakoltam pár védőfelszerelést, hogy végre elindulhassak edzeni. Ilyenkor azért kiderül, hogy nem lehet túl nagyot hazudni, bár a kategória határait feszegeti, a VW Polo kisautó.



Hogy megy?

Ha az utastérben nem is érezzük a különbséget a két modellosztály között, tetten érhetjük a menetkomfortban. A háromhengeres simán és csendesen jár, könnyen indul meg, ugyanakkor élettelen még az erősebb, turbós motorral is. Milyen lehet a gyengébb, 95 lovas, vagy a csakis szívó 75 lovas? A hatfokozatú kézi váltó áttételezése megfelelő, nagyon pontosan és simán kapcsolható. A motor kétezres fordulatnál kel életre, alatta hebeg-habog. A kiforgatott fordulat nehezen esik vissza, jó sokat képes gurulni gázadás nélkül. Ez néha jól jön, de visszaváltásnál kevésbé.



Milyen vezetni?

Tiszta apja, vagyis tiszta Golf: kifinomult, merev, kompakt, kiválóan összerakott és összeérett autó. Mint nemes borok között a riserva. Futóműve elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros, csendes, puhán tűri az úthibákat, nem üt fel, de tempósan lehet közlekedni körforgalomban is, nem billeg, mint a többi kisautó. Fékei kiválóak, ebben az autóban hátul is tárcsafék lassított. Jó vezetni, jó kormányozni, irányítani, jól eltalált autó. Levetkőzte kisautós tulajdonságait. Egyenesfutása kiváló. Nincs menet- és motorzaj. Pont olyan, amilyennek lennie kell. Ha a Barcelona csak egy nullra veri meg a Levantét, mindenki fújol, pedig csak annyit adott ki magából, amennyit kell. Ugyanez igaz a Polóra és a Volkswagenre.

Fogyasztásban hozza a kötelezőt, de nem kimagasló: a több mint hatszáz kilométeres teszt során 6,6 literes átlagot ért el téli üzemben száz kilométerenként.   



Mennyibe kerül?

Meglepő, de alapáron kapjuk a gyalogosokat is felismerő városi vészfékasszisztenst, a feláras okos stop-start figyeli a forgalmat és már akkor újraindítja a motort, ha előttünk megindul a kocsisor (ezt ki is írja a fedélzeti számítógépre). Tesztautónkban volt távolságtartó tempomat, holttér- és éberségfigyelő. A tolatóradar széria. Magasabb felszereltségi szinten és borsos felárért teljesen LED-es fényszórókat (314 ezer forintért), Beats hangrendszert vagy akár digitális kijelzőt (kisebb, mint a Golfban, Passatban vagy az Audikban, 11,7 hüvelykes, ára 115 ezer forint). A telefoncsatlakoztatás prímán működik, tud képernyőt tükrözni kábellel, fut rajta a Car Play és az Android Auto. Volt a kocsiban indukciós töltő is (34 290 forintért).



Amiben a Polót versenytársai képtelenek utánozni, az az összerakás és az anyagválasztás minősége. Ám a Polo sem képes letagadni önmagát: elég csak bekukkantanunk a csomagtértakaró alá.



3 979 460 forint a típus alapára Trendline felszereltséggel, a 75 lóerős 1.0 MPI szívó benzinessel. Tesztautónk már egy másik kategória, a 115 lovas változat Comfortline felszereltséggel 4 662 720 forintba kerül (a tesztünk írásakor 2017 januárjában 350 ezer forint használtautós-beszámítással lehetett Polót venni), de az üzleti modellként konfigurált tesztautónkért ötmilliónál is többet kérnek érte.



Kép és szöveg: Biró Csongor

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....