Volkswagen AG

A Volkswagen Truck & Bus továbbra is piacvezető Braziliában

2016.02.09.

A 2015-ös pénzügyi évben a Volkswagen Truck & Bus márka a nehéz piaci körülmények ellenére megőrizte piaci vezető helyét Brazíliában. Az MAN latin-amerikai leányvállalata immár a 13. egymás követő évben őrzi vezető helyét az új haszonjárművek piacán.

Az Anfavea autóipari egyesület szerint a Volkswagen és az MAN márkák új forgalomba helyezési adatai elérték a 19.543 darabszámot. Az autóbusz üzletágban az MAN Latin America 3.659 busz alvázzal a második helyet foglalja el. Az elmúlt pénzügyi esztendőben a Scania 5.224 teherautót és 391 buszt adott át Brazíliában, ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy a svéd haszonjármű márka a piacon a 16 tonna feletti modellekkel van jelen. Ennek eredményeképpen a Brazíliában regisztrált nehéz haszonjárművekből majdnem minden harmadik gépjárművet a Volkswagen Csoport gyártott; ezek teljes mennyisége 24.767 teherautó és 4.050 busz volt.

„Az elmúlt évben a haszonjárművek iránti kereslet Brazíliában a gazdasági válság következtében óriási méretű zuhanást mutatott. Az a tény, hogy kollégáinknak  Brazíliában, ebben a rendkívül kedvezőtlen környezetben sikerült megvédeni piacvezetői pozíciójukat, kiemelkedő eredménynek számít. Mindez azt mutatja, hogy mi a megfelelő termékeket kínáljuk ügyfeleinknek Latin Amerikában”- mondta Andreas Renschler, a Volkswagen Truck&Bus márka vezérigazgatója, a Volkswagen AG igazgató tanácsának tagja.

A gazdasági környezet Brazíliában az elmúlt év során tovább romlott. Ennek hatását tovább erősítették a brazil kormány által bevezetett megszorító intézkedések, amelyeket az adósságállomány csökkentése és az infláció megfékezése érdekében fogadtak el. A teherautók és a buszok vásárlásához nyújtott állami támogatásokat jelentősen kedvezőtlenebb feltételekkel adták, ami további feszültséget gerjesztett a haszonjárművek piacán.

„Brazília most is és a jövőben is az egyik legfontosabb piacunk marad. A dolgok természetéből adódik, hogy a feltörekvő országokban a haszonjárművek nagyon ciklikus üzletmenete még nagyobb ingadozásoknak van kitéve. A dél-amerikai piacok a múltban nagy örömöt szereztek nekünk, és ez ismét  így lesz a jövőben is. Erről meg vagyok győződve”- mondta  Andrea Renschler, aki egyben a Német Ipari Szövetség latin-amerikai bizottságának elnöke is.

Az oldal fő támogatója

 

2016.09.25
A BMW M4 DTM versenyautó huszonöt esztendős portugál pilótája három idény után a Forma-E futamain....
2016.09.25
A szakértők szerint az idei és a jövő évre tervezett keret felhasználása esetén mintegy 3300 új,....
2016.09.25
A Toyota Kutatóintézet (TRI) megállapodást kötött egy újonnan alapított, nyílt forráskódú....
2016.09.25
Bár a fő futamon nem jött össze a pontszerzés, 11. hely ellenére így is messze a legjobb....
2016.09.25
E heti rajzunk készítője Gaál Tibor T-boy, rajzának címe:Vezetési stílusok 2. ..
2016.09.25
Egy vasúti átjáróban ütötte el egy személygépkocsi vezetője az ott közlekedő gyalogost. ..
2016.09.25
A WTCC-ben a Honda magyar pilótája hősiesen védekezett az élen a sokkal gyorsabb Volvót vezető....
2016.09.25
Jövő nyárra az útszakasz új aszfaltréteget kap, ahol szükséges, ott a teljes pályaszerkezet....
2016.09.25
A cseh autómárka azt fontolgatja, hogy jövőre elkezdi árusítani autóit Észak-Amerikában. ..
2016.09.25
A középmotoros szupersportkocsi olcsóbb verzióját egy 2,9 literes dupla turbós V6-os fogja hajtani....