Volkswagen AG

A Volkswagen Truck & Bus továbbra is piacvezető Braziliában

2016.02.09.

A 2015-ös pénzügyi évben a Volkswagen Truck & Bus márka a nehéz piaci körülmények ellenére megőrizte piaci vezető helyét Brazíliában. Az MAN latin-amerikai leányvállalata immár a 13. egymás követő évben őrzi vezető helyét az új haszonjárművek piacán.

Az Anfavea autóipari egyesület szerint a Volkswagen és az MAN márkák új forgalomba helyezési adatai elérték a 19.543 darabszámot. Az autóbusz üzletágban az MAN Latin America 3.659 busz alvázzal a második helyet foglalja el. Az elmúlt pénzügyi esztendőben a Scania 5.224 teherautót és 391 buszt adott át Brazíliában, ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy a svéd haszonjármű márka a piacon a 16 tonna feletti modellekkel van jelen. Ennek eredményeképpen a Brazíliában regisztrált nehéz haszonjárművekből majdnem minden harmadik gépjárművet a Volkswagen Csoport gyártott; ezek teljes mennyisége 24.767 teherautó és 4.050 busz volt.

„Az elmúlt évben a haszonjárművek iránti kereslet Brazíliában a gazdasági válság következtében óriási méretű zuhanást mutatott. Az a tény, hogy kollégáinknak  Brazíliában, ebben a rendkívül kedvezőtlen környezetben sikerült megvédeni piacvezetői pozíciójukat, kiemelkedő eredménynek számít. Mindez azt mutatja, hogy mi a megfelelő termékeket kínáljuk ügyfeleinknek Latin Amerikában”- mondta Andreas Renschler, a Volkswagen Truck&Bus márka vezérigazgatója, a Volkswagen AG igazgató tanácsának tagja.

A gazdasági környezet Brazíliában az elmúlt év során tovább romlott. Ennek hatását tovább erősítették a brazil kormány által bevezetett megszorító intézkedések, amelyeket az adósságállomány csökkentése és az infláció megfékezése érdekében fogadtak el. A teherautók és a buszok vásárlásához nyújtott állami támogatásokat jelentősen kedvezőtlenebb feltételekkel adták, ami további feszültséget gerjesztett a haszonjárművek piacán.

„Brazília most is és a jövőben is az egyik legfontosabb piacunk marad. A dolgok természetéből adódik, hogy a feltörekvő országokban a haszonjárművek nagyon ciklikus üzletmenete még nagyobb ingadozásoknak van kitéve. A dél-amerikai piacok a múltban nagy örömöt szereztek nekünk, és ez ismét  így lesz a jövőben is. Erről meg vagyok győződve”- mondta  Andrea Renschler, aki egyben a Német Ipari Szövetség latin-amerikai bizottságának elnöke is.

Az oldal fő támogatója

 

2016.05.26
Elgázolt egy embert egy gyorsvonat csütörtök este Budapest X. kerületében, a Pongrác út menti....
2016.05.26
A Bosch magyarországi tevékenységének minden területén két számjegyű árbevétel-növekedést ért el....
2016.05.26
A 2014 őszén meghirdetett jármű-modernizációs program megvalósítása elodázhatatlan kormányzati....
2016.05.26
Döbbenetes baleset történt csütörtökre virradó éjjel Észak-Rajna-Vestfáliában, Petershagen....
2016.05.26
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a kötött pályás közlekedési rendszerek fejlesztésére és....
2016.05.26
Kormányzati és európai uniós forrásból összesen 77 kilométernyi útszakasz újul meg Békés megyében....
2016.05.26
A hétvégén (május 28-29.) az olaszországi Misanoban folytatódik a FIA Kamion Európa-bajnokság (....
2016.05.26
Az autóipar legerősebb hathengeres dízelmotorjának világpremierje és a plug-in hibrid hajtáslánc-....
2016.05.26
A pihenőidő csökkentéséről szóló munkáltatói tervek miatt országos sztrájkba léptek a belga....
2016.05.26
Monacótól tilos lesz szemetelni a versenyzőknek: tiltani fogják a sisakfóliák eldobálását. A....