Volkswagen AG

A Volkswagen Truck & Bus továbbra is piacvezető Braziliában

2016.02.09.

A 2015-ös pénzügyi évben a Volkswagen Truck & Bus márka a nehéz piaci körülmények ellenére megőrizte piaci vezető helyét Brazíliában. Az MAN latin-amerikai leányvállalata immár a 13. egymás követő évben őrzi vezető helyét az új haszonjárművek piacán.

Az Anfavea autóipari egyesület szerint a Volkswagen és az MAN márkák új forgalomba helyezési adatai elérték a 19.543 darabszámot. Az autóbusz üzletágban az MAN Latin America 3.659 busz alvázzal a második helyet foglalja el. Az elmúlt pénzügyi esztendőben a Scania 5.224 teherautót és 391 buszt adott át Brazíliában, ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy a svéd haszonjármű márka a piacon a 16 tonna feletti modellekkel van jelen. Ennek eredményeképpen a Brazíliában regisztrált nehéz haszonjárművekből majdnem minden harmadik gépjárművet a Volkswagen Csoport gyártott; ezek teljes mennyisége 24.767 teherautó és 4.050 busz volt.

„Az elmúlt évben a haszonjárművek iránti kereslet Brazíliában a gazdasági válság következtében óriási méretű zuhanást mutatott. Az a tény, hogy kollégáinknak  Brazíliában, ebben a rendkívül kedvezőtlen környezetben sikerült megvédeni piacvezetői pozíciójukat, kiemelkedő eredménynek számít. Mindez azt mutatja, hogy mi a megfelelő termékeket kínáljuk ügyfeleinknek Latin Amerikában”- mondta Andreas Renschler, a Volkswagen Truck&Bus márka vezérigazgatója, a Volkswagen AG igazgató tanácsának tagja.

A gazdasági környezet Brazíliában az elmúlt év során tovább romlott. Ennek hatását tovább erősítették a brazil kormány által bevezetett megszorító intézkedések, amelyeket az adósságállomány csökkentése és az infláció megfékezése érdekében fogadtak el. A teherautók és a buszok vásárlásához nyújtott állami támogatásokat jelentősen kedvezőtlenebb feltételekkel adták, ami további feszültséget gerjesztett a haszonjárművek piacán.

„Brazília most is és a jövőben is az egyik legfontosabb piacunk marad. A dolgok természetéből adódik, hogy a feltörekvő országokban a haszonjárművek nagyon ciklikus üzletmenete még nagyobb ingadozásoknak van kitéve. A dél-amerikai piacok a múltban nagy örömöt szereztek nekünk, és ez ismét  így lesz a jövőben is. Erről meg vagyok győződve”- mondta  Andrea Renschler, aki egyben a Német Ipari Szövetség latin-amerikai bizottságának elnöke is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.04.26
Gyakori forgatókönyv magángyűjtemények meglátogatásakor, így egyáltalán nem lepődöm meg, amikor....
2018.04.26
Az Audi A6 allroad quattro  egy győztes típus. Ezt Európa legnagyobb, összkerékhajtású modellekkel....
2018.04.26
Tizenhat évi jelenlét és dollár milliárdok befektetése ellenére a menni vagy maradni dilemma....
2018.04.26
A luxusfelszereltségű SUV tervezésén közel 2000 ember dolgozott, egy autó elkészülése pedig....
2018.04.26
Spiro Radulovic Szerbiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.04.26
További 300 új Suzuki Vitara típusú gépjárművet állított hadrendbe a Magyar Honvédség. A Zrínyi....
2018.04.26
Az adrenalin növelő szabadidős programok közül bizonyítottan a nagy teljesítményű sportautó....
2018.04.26
Néhány évvel ezelőtt még ufóként csodáltuk ha elhaladt mellettünk valamilyen tisztán elektromos h..
2018.04.26
Kettős jubileum az Audi Hungariánál: a vállalat idén ünnepli fennállásának 25. évfordulóját és a....
2018.04.26
A Prius, a C-HR és az Auris alapját adó padlólemezt hamarosan a Toyota legnagyobb modelljeinél, a....