Volvo V60

Volvo V60 teszt: hozza a kötelezőt

2018.10.31.

Kiszámíthatók és egyformák a mai Volvók. A V60 kombiból kihozták a legjobbat a svédek: úgy néz ki, mint egy V90, olyan kényelmes mint egy XC60 és olyan drága, mint egy XC90. A pontos mérnöki tervezés ellenére, vagy pont éppen azért, izgalmat ne várjunk tőle. Még a 310 lovas benzinmotorral sem.

Hogy néz ki?

Majdnem akkora az új Volvo V60-as (hossza 13 centivel 476 centire nőtt), mint a Volvo régi nagy kombija, a V70-es. A magassága (hat centivel) és a hasmagassága viszont csökkent, így a V70-es megőrizheti létjogosultságát. Tengelytávja viszont 9 centivel gyarapodott és immár 287,2 centiméter. Pont úgy néz ki, mint egy V90, a volvós parkolóban gondban is voltam, melyik lesz a tesztautó.

Műszakilag (gépészetileg és ami a padlólemezt illeti) az XC60 rokona, de olyannyira, hogy belülről azt hinnénk, abban ülünk. A műszerfal megtévesztésig hasonló, az ülések azonosak - szerencsére a masszázsfunkciót is megőrizték. A legtöbb felület puha műanyag, keményebbet csak a kardánalagút oldalán lelhetünk fel. A króm utánzat, a fa viszont valódi.

Utastere modern, minőségi és rendkívül elegáns. A vezetőülés kényelmes, a pilótafülke kialakítása ergonomikus, a stílusos váltókar mögött találjuk a már Volvo-védjegy kristályszerű, forgó menetdinamikai kapcsolót. Sajnos, a V60 is megkapta a kilenc hüvelykes álló tabletet a középkonzolon, amelyet sosem fogok tudni megszokni. Jó benne, hogy az intelligensebb használat érdekében az okostelefon megszokott felülete és funkciói a középkonzol kijelzőjébe integrálhatók. Így a vezető hívásokat bonyolíthat, üzeneteket küldhet, zenét hallgathat és egyszerűen navigálhat az érintőképernyő, a kormánykerék vezérlőgombjai vagy hangvezérlés segítségével. Okostelefonunk az első középső kartámaszban elhelyezett külön USB aljzaton keresztül csatlakozik az autóhoz, így menet közben töltődik, és a hangátvitel is a lehető legjobb minőségű. Az okostelefon-integráció támogatja az Apple CarPlayen keresztül az iPhone 5 vagy újabb változatokat, valamint az Android Auto megoldáson keresztül a Lollipop 5.0 vagy újabb operációs rendszert futtató Android okostelefonokat. A Bowers & Wilkins hifi viszont fantasztikusan szól, kárpótol minden vélt vagy valós sérelemért.

Az első ülések kényelmét nem hozza a hátsó fertály, ahol az ülőpad közelebb került a padlóhoz, így a felnőttek csak felhúzott térdekkel tudnak helyet foglalni. Csomagtartója ennél nagyvonalúbb, alaphelyzetben 529 literes (elődje csak 430 liter kínált), teljesen kibővítve, a 60/40 arányban ledönthető hátsó üléstámlákkal pedig 1364 literes teret kapunk, ami nem tartozik az élmezőnybe, ha a prémium középkategóriás kombik kategóriáját nézzük. A V60 ugyanis ide tartozik, ellenfele az Audi A4 Avant, a BMW 3 Touring és a Mercedes-Benz C-osztály T modellje. Szépségben és technikában is felveszi velük a versenyt, ami a szépséget illeti, talán túl is tesz rajtuk.

A csomagtartóra visszatérve - egy ilyen családi kombinál mégiscsak ez az egyik legfontosabb - az motoros mozgatású csomagtérajtóval is kérhető, amelyet láblendítéssel is lehet nyitni. Sajátos Volvo-találmány a felnyitható rögzítőfal, amellyel praktikusan el tudjuk különíteni a csomagokat, ha már rögzítőhálót nem adtak (felárért persze kaphatunk azt is). A hátsó üléseket elektronikusan, gombnyomásra is fektethetjük, sőt tesztautónkban még vonóhorog is helyet kapott, amely szintén a csomagtartóból és szintén gombnyomásra varázsolható elő (felárért, persze).

Hogy megy?

A turbós és kompresszoros négyhengeres T6 motor 310 lóerejéhez együtt jár az összkerék-hajtás és az automatikus váltó. A nyolcgangos Aisin lágyan és nyugodtan kapcsol felfelé, visszafelé már nem olyan serény. Álló helyzetből a T6-os 5,8 másodperc alatt gyorsítja 100 kilométer/órás sebességre a V60-ast, a végsebességet elektronika korlátozza 250 kilométer/óránál. Nem érezzük 300 lovasnak, ha saccolni kellene, 200-zal is kiegyeznék. Miért ilyen halovány? Talán mert 400 newtonméteres csúcsnyomatékát csak 2200-as fordulat fölött adja le és talán mert előtte a 600 lóerős BMW M5-öst hajtottam. Fogyasztása csalódást keltett. Míg az izmos bajor beérte 14 literrel 100 kilométerenként, addig a svéd kombi közel 11 litert kért, pedig élményautózásról szó sem volt.

Milyen vezetni?

Bár papíron erős, nem jó vele rohanni, sokkal inkább a nyugodt, megfontolt családapák kombija ez. Ha sport állásba tesszük a menetdinamikai kapcsolót, a váltó szaporábban kapkodja a fokozatokat, a kocsi hangja nyersebbé válik, de sportautó ekkor sem lesz. A száguldás helyett a biztonságos közlekedés a terepe, ebben számos vezetősegéd működik közre.

A Volvo nagy újdonsága a szembejövő forgalmat kikerülő manőverezési képessége is bekerült a V60-asba, így ha a kocsi saját sávjában szembejön egy másik autó, hirtelen fékezni fog és a kormányszervóval is segíti a menekülés irányába terelni a kocsit. Városban, ha lát szabad utat az ütközés elkerülésére, szintén tekergeti a kormányt, ha pedig a tükör holtterében másik autót érzékel, és mi mégis át akarunk sorolni, a kormányt megfeszíti és dacosan ellenáll. A hátsó radarérzékelők folyamatosan, éjjel és nappal egyaránt pásztázzák a holtteret és az autó mögötti nagy területet, és szinte bármilyen típusú járműre reagálnak, a motorkerékpárokat is ideértve. Ha olyan parkolóhelyről kell kitolatnunk, ahonnan nehéz kilátni az útra, a kitolatást segítő rendszer a jobb vagy a bal oldali hangszórókból érkező pulzáló hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt az oldalról közeledő autókra, és a középső kijelzőn megjelenő sematikus ábra is segíti a manőverezést. Ha a vezető nem reagál időben a figyelmeztetésre, a rendszer önműködően lefékezi az autót, hogy elkerülje az ütközést, vagy csökkentse annak erejét. Az autó hátsó részére szerelt radar akár 30 méterről is érzékeli az oldalról közeledő járműveket. A rendszer bizonyos esetekben a Volvo felé tartó kerékpárosokat és gyalogosokat is észleli.  Az együtt töltött hét során szerencsére nem kellett kipróbálni egyik vezetősegédet sem.

Az összkerék-hajtás ellenére orrtolós a Volvo, nagy tempónál kanyarban túrja kifelé méretes logóját. Elöl dupla keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros futóművét jól hangolták, de rossz úton nem tudja feledtetni volvós mivoltát: koppan és felüt. Sőt még valami zörgést is hallottam állandóan az első kerekek felől, ha gödörbe hajtottam. Adaptív csillapítást rendelhetünk, légrugózást azonban nem.

Mennyibe kerül?

A szép Volvo V60 kombi 9 775 000 forintért lehet a miénk Base felszereltséggel és 150 lóerős D3 dízelmotorral. A T6 motorhoz Momentum felszereltséggel juthatunk, indulóára ezzel 14,4 millió forint, de a felextrázott Inscription tesztautóért elkérik a 21 millió forintot is.

Kép és szöveg: Biró Csongor

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.11.18
Több ezer embert képesek rövid idő alatt A-ból B-be eljuttatni, ráadásul dugók sem okoznak és a....
2018.11.18
E heti rajzunk készítője Gaál Tibor T-boy, rajzának címe: Szösziéknél is megjött az ősz. ..
2018.11.18
Egy bírósági döntés értelmében jövőre újabb két német városból tiltják ki részben a régebbi....
2018.11.18
Afrika első nagysebességű vasútját adták át csütörtökön Marokkóban, az avatáson Emmanuel Macron....
2018.11.18
A közlekdésben nem csak az autók, és a kerékpárosok vesznek részt, hanem a gyalogosok is aktív....
2018.11.18
Hatalmas izgalmakat hozott a világbajnoki szezonzáró utolsó napja. Három szakasszal a vége előtt....
2018.11.18
- A Kia európai üzemében, a szlovákiai Zsolnán megkezdték egy új modell, a ProCeed kombikupé....
2018.11.18
Szép ívű történet: a Bosch szállítja a világ első ívelt digitális műszeregységét egy....
2018.11.18
- Nem felétlenül váltották be a hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid autók a hozzájuk....
2018.11.18
- Rekordot döntött a cargo-forgalom októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren; a 13 313....