Forma 1

Wolff: Schumiék alapozták meg a Mercedes dominanciáját

2019.01.01.

Elismerik, hogy Michael Schumacherék alapozták meg a Mercedes 2014 óta tartó dominanciáját, korábbi ferraris uralkodásuk pedig inspirációt jelent Toto Wolffék számára.

Száz futamot teljesített a Forma–1 mezőnye a 2014-ben rajtoló hibridkorszakban, és ebből 74 a Mercedes győzelmével ért véget. A csillagos márka dominanciája azóta töretlen. Bár az utóbbi két évben már némiképp rezgett a léc alattuk, továbbra sem akadt csapat, aki legyőzte volna őket. 2018-ban Lewis Hamiltonnal zsinórban ötödik egyéni és csapatbajnoki címüket szerezték, és ha összejön nekik a hatodik duplázás, a 2000-es évek Ferrarijának rekordját is megdöntik. A Michael Schumacher nevével fémjelzett csapat 1999 és 2004 között 5 egyéni és 6 csapatbajnoki bajnoki címet szerzett.

Miközben a statisztika miatt a Mercedest és Lewis Hamiltont is a maranellói elődökhöz hasonlítgatják, a két domináns sikercsapat között különbséget jelent, hogy míg a Ferrari a sikertelen építkezési szakaszt és a győztes éveket is ugyanazon kulcsemberekkel csinálta végig, a Mercedesnél a csapat struktúráját nem a jelenlegi gárda állította össze, hanem éppen azon korszakos egyéniségek, akik a Ferrari diadalmenetéért is feleltek.

Michael Schumacher és Ross Brawn (Fotó: Batchelor / XPB Images)

A csapathoz csak 2013-ban csatlakozó, a csapatfőnöki szerepkört pedig Ross Brawntól csak egy évvel később átvevő Toto Wolff nem is kívánja elvitatni elődeik érdemeit. „Michael Schumacher Ross Brawnnal és Norbert Hauggal együtt az F1-es csapatunk alapító atyái. A manapság elért sikereink azokon az alapokon nyugszanak, amiket ők raktak le” – ismerte el a korábbi kulcsemberek munkáját.

Schumacher 2010-ben a Honda kivonulása után a csapatot saját nevére vevő, majd azt a Mercedesnek eladva megmentő Brawn hívására tért vissza a Forma–1-be. Fő céljukat kezdettől fogva a csapatépítés, a sikeres jövő megalapozása jelentette, három közös szezonjukat pedig leginkább ennek szentelték. A gárda már 2010-ben elkezdett berendezkedni a jövőben bevezetni tervezett költségcsökkentő intézkedésekhez (RRA), majd miután kiderült, hogy azokból semmi sem lesz, második idényükben erőteljes bővítésekbe kezdtek. Brawn szerződtette Bob Bellt, Aldo Costát, Nick Fry-t, mérnökgárdájuk pedig már akkoriban elkezdett dolgozni a 2014-es hibridformula projektjén. E lépéssel öt éve behozatatlan előnyre tettek szert.

Schumacher mercedeses pályafutása talán a sikertelen próbálkozásként vonul be a sportág történetébe, eredménytelennek mégsem nevezhető – csak éppen a munkájuk gyümölcsét a ferraris korszakkal ellentétben ezúttal már nem ők aratták le.

Ross Brawn és Toto Wolff 2013-ban (Fotó: xpbimages.com)

Wolffnak a hétszeres világbajnok és legendás csapata így is példaként lebeg a szeme előtt. Csapatstruktúrájuk, munkamódszerük is útmutatást jelent a mai Mercedes számára, akiknek célja, hogy még hosszabbra nyújtsák a domináns időszakukat, mint Maranello tette akkor. „A Ferrari és Michael Schumacher is inspirációt jelent számunkra. Mielőtt azonban elkezdenénk arról beszélni, hogyan érhetnénk el Schumacher hét bajnoki címét, előbb még meg kell szereznünk a hatodikat. És 2019-ben minden a nulláról indul. De továbbra is éhezünk a sikerre” – fogalmazott a La Gazzetta dello Sportnak Wolff.

Szombaton volt az ötödik évfordulója annak, hogy Schumacher súlyos síbalesetet szenvedett Franciaországban, január 3-án pedig az 50. születésnapját ünnepli a rekordbajnok. Volt csapata, a Ferrari már jelezte, maranellói múzeumában külön kiállítással tiszteleg bajnoka előtt, és úgy tudni, a Mercedes stuttgarti múzeumában is látható lesz pár olyan autó, amellyel Schumacher versenyzett.

Wolff kiemelte, továbbra is a Mercedes család tagjának tekintik korábbi versenyzőjüket. „Sokat gondolunk rá. Egy kivételes sportember, aki hiányzik. Hétszeres világbajnokként hiányzik a paddocknak, nekünk pedig hiányzik a tanácsadónkként, akire felnézünk. Reméljük, hogy pozitívan folytatódik a felépülése, ez a legfontosabb.”

Forrás: m4sport.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....