2019.10.03.

Egymás után jelennek meg borzalmas hírek arról, hogy már megint vonattal ütközött egy autó, emberek haltak meg, és jelentős kár keletkezett. Mi lehet e mögött, és mit lehetne tenni az ilyen tragédiák elkerülésére?

2019.09.13.

Európában dühöng a járványszerű villanyautó-láz, brüsszeli nyomásra kormányok adnak jelentős kedvezményeket elektromos vagy hibrid autók vásárlóinak, kellemetlenkedő kitiltásokkal igyekeznek elvenni a kedvet a dízel- és benzinmotoros járművektől, sőt – például Norvégia – adminisztratív...

2019.08.28.

A Gondolatjel nem típusbemutató, még kevésbé burkolt reklám. Jelenségeket mutat be, és gondolkoztat el rajtuk. Most azt, hogy egyazon márkánál hogyan követ, azonos néven, családbarát kocsi egy minimális használati értékű férfiasságnövelőt.

2019.08.02.

Heves vita bontakozik ki Németországban az autópályáik átfogó sebességkorlátozásának bevezetéséről. Szervezetek és érvek csapnak össze, de nem esik szó egy szerintem nagyon fontos szempontról.

2019.07.26.

Sokan átkozzák el a dízelmotort, és dicsőítik a villanyautózást, de valós adatokkal annál kevesebben állnak elő. Az autóipartól független Christoph Buchal fizikaprofesszor és Hans-Werner Sinn nyugalmazott professzor megtette, az ő cikkükből merítek.

2019.06.13.

Hajózási téma az Autószektorban? Mit keres ez itt? Nos, a Hableány tragédiája eszembe juttatott néhány gondolatot, amelyek, a közúti közlekedés tapasztalatait felhasználva, segíthetnek elkerülni vízi baleseteket, másrészt párhuzamok megmutatásával megérthetőbbé tehetik autósoknak a történteket....

2019.04.15.

Mindenki tudja, hogy a villanyautók hatótávja jóval kisebb a benzin- vagy dízelmotorosokénál. De mindenki elámul, ha megtudja, hogy valójában mekkora is a különbség az egy kilogramm benzinnel/gázolajjal vagy egy kilogrammnyi akkumulátorral megtehető távolság között. Nem kétszeres, vagy tízszeres...

2019.03.19.

Életünk négy tenyérnyi gumifelületen múlik, mégis az autó legkevesebb figyelmet kapó része a gumiabroncs – és, sajnos, jó okkal az, mert eléggé rejtélyes szerkezeti elemről van szó. Érdemes egy kicsit elgondolkozni rajta!

2019.02.11.

Vigyázat, egyetlen pillanat alatt évtizedeket öregedhet az autónk, de ezt nem természetes folyamat okozza, hanem Brüsszel gonosz varázslata: kihoznak egy önkényesen megállapított emissziós határértéket, és máris ósdi, elavult ócskavas lesz a pár éve vásárolt kocsinkból.

2019.02.03.

Meredek ívben, egymást erősítve szalad fel az autóvásárlók teljesítménymohósága és az ezt kielégítő autótípusok potenciálja. Teljesen normálisnak számít, hogy családi- vagy cégautók 300 – 400 lóerősek, de kapni 600 fölöttieket is. Gondolkozzunk el egy pillanatra, hogy mennyire van szükség a...

Oldalak

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.10.22
Szeptember végén újabb közös teszten próbálta ki az Év Magyar Autója verseny zsűrije a nevezett....
2019.10.22
Ősszel a közlekedési balesetek bekövetkezésében jellemzően szerepet játszik, hogy a gépjárművezetők....
2019.10.22
A Continental bemutatta dupla kamerás rendszerét, amely az önvezető funkciók térnyerésével kap....
2019.10.22
Nikolay Chernyshev Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2019.10.22
Egy Messerschmitt Bf 109 vadászrepülőgépet állítottak ki a RepTár Szolnoki Repülőmúzeumban, a....
2019.10.22
Meglátogattuk a budai várban lévő ideiglenes kiállítást, ami sokáig az USA tulajdona volt és....
2019.10.22
A Lexus október közepén új típusjelzést jegyeztetett be Amerikában. Az LX600 elnevezés érdekes....
2019.10.22
Az ICDP kutatói minden negyedéves találkozón lehetőséget adnak egy-egy innovatív vállalkozásnak,....
2019.10.22
– A ŠKODA 2019 első három negyedéve során világszerte összesen 913 700 gépkocsiját szállította ki....
2019.10.22
– A letisztult és precíz dizájn a márkát jobban jellemzi, mint valaha, és új utat indított a....