elektromos autó

Az autózás jövője az európai választások egyik nagy tétje

2024.06.08.

Az olasz autóipar vezetői meglehetősen kritikusak azzal, ahogy az EU jelenlegi vezetése az autóipar kihívásaira reagál. Nagy a várakozás azzal kapcsolatban, hogy az majdan felálló Európai Bizottságnak melyek lesznek az első lépései e területen. 

Az olasz autóipar vezetői szerint az európai parlamenti választások után felálló új EU-vezetés prioritásai között kell szerepelnie az alternatív mobilitásra való ésszerű átállásnak. 

"Olyan vészhelyzetek merültek fel az elmúlt időszakban az autóipar átállása során, amelyekre sürgősen reagálni kell az európai politika szintjén” - fejtette ki Gian Primo Quagliano, az autóiparra szakosodott kutatóintézet, a Centro Studi Promotor elnöke.

Az egyik legégetőbb probléma véleménye szerint az, hogy lassul az elektromos autók eladási aránya az Unióban. A második alapvető gond, hogy az EU politikája megnyitotta az utat a kontinensen kívüli autógyártók előtt. A Kínában gyártott autók száma látványosan megugrott Európában. Ez nem elsősorban az autóipar jövedelmezőségére van negatív hatással, hanem a foglalkoztatásra, így közvetve. Ráadásul most szembesül az Unió az EU-tagállamok közvéleményének növekvő tanácstalanságával az elektromos autók használatának sokoldalúságát és praktikumát illetően, ami – legalábbis jelenleg - jóval alacsonyabb, mint a hagyományos autóké – közölte Quagliano.

Utalt rá, hogy az európai töltőhálózat, illetve infrastruktúra egyelőre nem képes probléma nélkül kiszolgálni az egyre nagyobb számban közlekedő elektromos autókat. A villanyautók elterjedését a magas árak is korlátozzák. Ez ráadásul utat nyit az olcsóbb kínai gépkocsik számára, amely másodlagos hatásként megint csak az európai országok gazdaságára üt majd vissza.

Quagliano közölte: erősek a kétségek, vajon jól reagál-e az EU és az Egyesült Királyság az autózás energetikai átállásával kapcsolatban. Véleménye szerint "az Európai Unió politikája irreálisnak bizonyult" e téren. „Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség szerint – fejtette ki – a közúti közlekedés CO2-kibocsátása a teljes CO2-kibocsátás 21,6%-áért felelős. A közúti közlekedésen belül a személygépkocsik kibocsátása 60,6%. Ha figyelembe vesszük, hogy az EU-ban és az Egyesült Királyságban a világ forgalomban lévő autóflottájának csupán 25%-a közlekedik, akkor a 2050-es évekre, amikorra is várhatóan a teljes forgalomban lévő autópark csak elektromos járművekből áll majd, az EU-ban és az Egyesült Királyságban csupán 3,3%-kal csökken a CO2-kibocsátás.”

Quagliano szerint felvetődik a kérdés, hogy megéri-e rákényszeríteni az Unió polgáraira, az autóiparra és a gazdaságra azt a hatalmas erőfeszítést, amelyet az elektromos autókra való átállás megkövetel, ha mindennek a végeredménye a CO2-kibocsátás 3,3%-os csökkentése lesz csupán.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.12
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 02. 12.....
2025.02.11
Sokan fogják fel az autótartást, mint maszkulin jellemzőt. Ha megfosztják őket a kocsijuktól, akkor....
2025.02.11
Kedden elindult a Tesla Inc. amerikai elektromobilitás-technológiai és energetikai vállalat....
2025.02.11
A Toyota Hino divíziójának ügye a legnagyobb a Volkswagen Dieselgate botránya óta.  ..
2025.02.11
Turbó-fokozatba kapcsolt az építkezés a Hungaroringen: 900 ember dolgozik naponta azért, hogy....
2025.02.11
Közép- és Kelet-Európa talán legszebb fekvésű autógyárában 2023-ban 350 ezer Kia személyautó....
2025.02.11
Sok munkával telt a WRC holtszezonja a japánok gyári csapatának, mivel gyorsan kellett reagálni az....
2025.02.11
Elon Musk amerikai üzletember nettó vagyona idén először került 400 milliárd dollár alá, ami az....
2025.02.11
Volt olyan sofőr, akit a több százezres bírság sem rettentett vissza attól, hogy száguldozzon. És....
2025.02.11
Bombaként robbant a hazai autós társadalomban a hír, hogy legálisan használható LED-es fényforrás a....