elektromos autó

Az autózás jövője az európai választások egyik nagy tétje

2024.06.08.

Az olasz autóipar vezetői meglehetősen kritikusak azzal, ahogy az EU jelenlegi vezetése az autóipar kihívásaira reagál. Nagy a várakozás azzal kapcsolatban, hogy az majdan felálló Európai Bizottságnak melyek lesznek az első lépései e területen. 

Az olasz autóipar vezetői szerint az európai parlamenti választások után felálló új EU-vezetés prioritásai között kell szerepelnie az alternatív mobilitásra való ésszerű átállásnak. 

"Olyan vészhelyzetek merültek fel az elmúlt időszakban az autóipar átállása során, amelyekre sürgősen reagálni kell az európai politika szintjén” - fejtette ki Gian Primo Quagliano, az autóiparra szakosodott kutatóintézet, a Centro Studi Promotor elnöke.

Az egyik legégetőbb probléma véleménye szerint az, hogy lassul az elektromos autók eladási aránya az Unióban. A második alapvető gond, hogy az EU politikája megnyitotta az utat a kontinensen kívüli autógyártók előtt. A Kínában gyártott autók száma látványosan megugrott Európában. Ez nem elsősorban az autóipar jövedelmezőségére van negatív hatással, hanem a foglalkoztatásra, így közvetve. Ráadásul most szembesül az Unió az EU-tagállamok közvéleményének növekvő tanácstalanságával az elektromos autók használatának sokoldalúságát és praktikumát illetően, ami – legalábbis jelenleg - jóval alacsonyabb, mint a hagyományos autóké – közölte Quagliano.

Utalt rá, hogy az európai töltőhálózat, illetve infrastruktúra egyelőre nem képes probléma nélkül kiszolgálni az egyre nagyobb számban közlekedő elektromos autókat. A villanyautók elterjedését a magas árak is korlátozzák. Ez ráadásul utat nyit az olcsóbb kínai gépkocsik számára, amely másodlagos hatásként megint csak az európai országok gazdaságára üt majd vissza.

Quagliano közölte: erősek a kétségek, vajon jól reagál-e az EU és az Egyesült Királyság az autózás energetikai átállásával kapcsolatban. Véleménye szerint "az Európai Unió politikája irreálisnak bizonyult" e téren. „Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség szerint – fejtette ki – a közúti közlekedés CO2-kibocsátása a teljes CO2-kibocsátás 21,6%-áért felelős. A közúti közlekedésen belül a személygépkocsik kibocsátása 60,6%. Ha figyelembe vesszük, hogy az EU-ban és az Egyesült Királyságban a világ forgalomban lévő autóflottájának csupán 25%-a közlekedik, akkor a 2050-es évekre, amikorra is várhatóan a teljes forgalomban lévő autópark csak elektromos járművekből áll majd, az EU-ban és az Egyesült Királyságban csupán 3,3%-kal csökken a CO2-kibocsátás.”

Quagliano szerint felvetődik a kérdés, hogy megéri-e rákényszeríteni az Unió polgáraira, az autóiparra és a gazdaságra azt a hatalmas erőfeszítést, amelyet az elektromos autókra való átállás megkövetel, ha mindennek a végeredménye a CO2-kibocsátás 3,3%-os csökkentése lesz csupán.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.17
Csaknem másfél millió kilométert futott hat év alatt egy Toyota Tundra motorgenerál nélkül. Az autó....
2024.06.16
Ötven vadonatúj csuklós dízelautóbuszból álló flotta érkezik jövőre a fővárosba. A modern,....
2024.06.16
A Monacói Nagydíjon leleplezett Purespeed Speedster a limitált szériás, exkluzív Mythos sorozat....
2024.06.16
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Gyógymód. ..
2024.06.16
A Legfelsőbb Bíróság új ítélete: a részegség „ránézésre” is megállapítható. ..
2024.06.16
Egy évvel a centenáriumi győzelem után a Ferrari megismételte a bravúrt a Le Mans-i 24 órás....
2024.06.16
Ambivalens érzéseket támaszt bennem használttesztünk mai főszereplője, hiszen még annyira fiatal,....
2024.06.16
Egy európai központú, globális piaci elemző szervezet összeállította a legjobb fiatal használt....
2024.06.16
Már csak egy hét és újra eljön a Múzeumok Éjszakája, június 22-én az ország számos pontján várják....
2024.06.16
Súlyos közlekedési baleset történt vasárnap kora délután az Országos Katasztrófavédelmi....