Honda
A Honda jellemzően jó munkát végez az autók elkeresztelésében. Jó példák a Civic, Accord, Beat, Prelude és Odyssey modellek. Ezek mind emlékezetes modellnevek, amelyek illenek a saját egyedi karakterükhöz. A sikeres múlt azonban nem garantálja a biztos jövőbeli eredményeket, és a márka döntése, hogy Európában és Kínában „e:Ny1” néven áruljon autót, zavarba ejtőnek tűnik. A jelek szerint a Honda végre belátta ezt, mivel a sután sikerült elnevezést állítólag hamarosan lecseréli.
Az e:Ny1 első ránézésre egy okos játéknak tűnhet az angol „Anyone” (bárki, akárki) szóval, de valójában egy zavaros betű- és számkombináció, amely egy kínai autógyártókkal együttműködve gyártott elektromos (e:N) gépkocsit jelöl.
Az Autocar beszámolója szerint a márka a jövőben elhagyja az „e:N” előtagot a kínai piacon forgalmazott EV-ken, mert az ügyfelek „egyszerűen nem tudják kiejteni”. Az új rendszer egy egyszerűbb, egyetlen betűből és egyetlen számból álló elnevezési szisztémára váltana, így az e:Ny1 egyszerűen csak Y1 lenne. A vásárlók szerencsétlenségére ez a döntés az e:NS2 nevű autó bevezetése után született meg.
A Honda a GM Ultium-alapú amerikai EV-jét Prologue néven emlegeti, ami egyszerű és megjegyezhető titulus, egy elektromos SUV neveként pedig még van is értelme ennek döntésnek. Az amerikai vásárlókat kegyesen megkímélték az e:N jelzésnévtől. Az új névadási szabályok azt jelzik, hogy a piacot egyelőre meg akarják kímélni az ehhez hasonló kreatív döntésektől.
A változtatás jó hír a kínai és európai Honda-vásárlók számára, de a zavaros EV-nevek kora még messze nem ért véget. A Jaguar még mindig kínál egyszerre egy gázüzemű E-Pace-t és egy elektromos I-Pace-t, a Mercedes EQS néven árul szedánt, és EQS SUV néven SUV-t, a Toyota pedig továbbra is bZ4X néven forgalmazza egyik autóját.