Lamborghini

Igen, a Lamborghini traktort is gyártott, és nem is akármilyet

2023.06.04.

Az 1962-es 2R volt az utolsó traktor, amelyet a Lamborghini készített, egy évvel az autóiparban való megjelenése előtt.

Ha egy klasszikus Lamborghinire gondolunk, a Countach, a Miura vagy talán még az Espada is eszünkbe juthat. A Mecum árverésén azonban egy másfajta klasszikus Lamborghini kerül kalapács alá, és nem biztos, hogy az, amire a többség számít.

A legtöbb rajongó ismeri a Lamborghini eredetét, de azok számára, akik nem, íme egy kis történelmi visszatekintés. Az olasz autógyártó, amely ma a világ legjobb szuperautóinak gyártásáról ismert, kezdetben traktorokat gyártott, és ezek közül az egyik a Mecum idén megrendezett indianapolisi aukcióján került kalapács alá. Egészen pontosan egy 1962-es Lamborghini 2R.

Az első Lamborghini traktort 1948-ban készítették, leselejtezett katonai alkatrészekből rakták össze. Az idő előrehaladtával egyre több saját gyártású alkatrész került a termékeikbe. Az 1951-es L33 volt az első olyan traktor, amelyet teljes egészében saját maguk készítettek, de a motor még mindig a Morristól származott. A későbbi modellekben már a harmadik féltől származó vagy Lamborghini-motorok közül lehetett választani, majd 1958-ban bemutatták a Lamborghinettát, amelyet kizárólag saját tervezésű motorral kínáltak.

Az 1962-es 2R a Lamborghinetta utódja volt, de nem csak erre a címre tartott igényt. Ez volt egyben a Lamborghini utolsó traktora is, amelyet addig gyártottak, amíg a vállalat kizárólag traktorgyártással foglalkozott, mivel alig egy évvel később felfedezték maguknak az autóipart. Ez azonban nem jelenti azt, hogy abbahagyták a traktorok gyártását. Sőt, még ma is gyártják őket.

Visszatérve a 2R-re, ez a változat egy 2193 köbcentiméteres, 3 hengeres motorral rendelkezik, amely 39 lóerős, és egy négyfokozatú kézi sebességváltóhoz csatlakozik. Olaszországból importálták 2022-ben, de egy évvel korábban átfogó restauráláson esett át, amelynek során teljesen szétszedték, a vázig lecsiszolták, majd ugyanabban a kék-narancs színösszeállításban fényezték újra, amelyet eredetileg is viselt. A vizuális restaurálás mellett a traktor új üzemanyagszivattyúkat és új hidraulikus vonószerkezetet is kapott.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.12
A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, és a magyar nemzetgazdasági miniszter is bírálta....
2024.06.12
Sci-fibe illő látvány tárul az elé, aki belép a Dongfeng egyik dél-kínai gyárába: mesterséges....
2024.06.12
Június 15. és 16. között rendezik meg a 92. Le Mans-i 24 órás autóversenyt, amelyen a japán gyári....
2024.06.12
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) közzétette azokat a szabályváltozásokat, amelyeknek meg kell....
2024.06.12
..
2024.06.12
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal a a Járműipari Forgalmazók Szellemi Tulajdonvédelmi Szakmai....
2024.06.12
Az Európai Bizottság vizsgálata szerint az akkumulátoros elektromos járműgyártás Kínában....
2024.06.12
Az elsőkerék-meghajtású RZ 300e nem csak jelentősen olcsóbb, de nagyobb hatótávot is kínál az....
2024.06.12
Az 57. Mecsek Rallye-n június 14-15. között 6 különböző mezőnyben, több mint 150 hazai és....
2024.06.12
A L'Ultime nevű modell az ötszázadik Chiron lesz, egyben az utolsó is. ..