FAW
A kínai FAW bemutatta a Bestune Xiaoma ferdehátú szériaváltozatát a hazai piacon – írja a carnewschina.com portál. Az autó először a Sanghaji Autószalonon lépett a nyilvánosság elé, mint a jövő tömeggyártásra alkalmas városi autója. Akkor még kabrió-koncepcióként. Jelenleg még zajlik a hivatalos kínai állami homologizációs folyamat, de ezcsupán formaság. Úgyhogy a FAW cég úgy döntött, nyilvánosságra hozza a Bestune Xiaoma sorozatgyártású modelljének külső fotóit és specifikációit.
A FAW-csoportról (First Automobile Works) annyit érdemes tudni, hogy 1953-ban alapították. A kínai állami vezetéssel való szoros kapcsolata miatt az egyik legfontosabb autógyártó Kínában. Tavaly 810 ezer járművet adtak el saját márkáikból, amelyek közé tartoznak a Jiefang teherautók, a Bestune mainstream autók és a Hongqi luxusautók. Ez utóbbi gyártja a Hongqi L5-öt, Kína hivatalos állami autóját. A FAW közös vállalatokat működtet a Toyotával, a General Motors-szal és a Volkswagen-csoporttal. A Hongqi Európában az E-HS9 luxus SUV-val van jelen Norvégiában.
De térjünk vissza a bumfordi újszülöttre!
Külső megjelenés és méretek
A háromajtós FAW Bestune Xiaoma egy kisméretű, kétajtós városi autó. Méretei: 3000/1510/1630 mm, tengelytávja 1953 mm. Saját tömege 685-715 kg. Ami a bruttó tömeget illeti, az elérheti az 1000-1015 kg-ot is.
A viszonyítás kedvéért: a modell 83 mm-rel hosszabb, 17 mm-rel szélesebb és 9 mm-rel magasabb, mint a Wuling Hongguang Mini EV, amely 2022-ben a legkelendőbb elektromos autó volt Kínában.
A Bestune Xiaoma külső kialakítása egy elektromos, praktikus városi autóra jellemző. Amolyan guruló doboz, zömök testtel. Karosszériája nélkülözi a markáns túlnyúlásokat. Fényszórói és hátsó lámpái téglalap alakúak. Töltőcsatlakozója a frontoldalon, a Bestune logó alatt rejtőzködik.
Az autó belsejét négy utasülésre tervezték.
Erőátvitel és jellemzők
A FAW Bestune Xiaoma egy 27 LE-s (20 kW) elektromos motorral rendelkezik a Shuanglin cégtől, amely a Chery és az SGMW számára is szállít villanymotorokat. Ugyanez a TZ155X020 elektromos motor hajtja a Wuling Hongguang Mini EV-t.
Amúgy ez a hajtáslánc rendkívül gyenge. Emiatt a Bestune Xiaoma végsebessége alig éri el a 100 km/órát.
Ami ennek az elektromos járműnek az akkumulátorát illeti, a REPT LFP gyártmányáról van szó, amely a SAIC, FAW, Dongfeng, Geely és más cégek szállítója. A kapacitása még nem ismert.
A Bestune Xiaoma viszonylagos egyszerűsége és alacsony végsebessége ellenére rendelkezik néhány érdekes funkcióval, mint például az elülső kamera (ha kezdő vezető vagy, és valóban szükséged van rá), beépített videórögzítő és tolatókamera.
A sorozatgyártásra szánt Bestune Xiaoma belső terének fotóit a kínaiak még nem tették közzé, de bepillanthatunk a kabrió koncepcióautó belsejébe, amely a tervek alapján LCD műszerfallal, lapos aljú kétküllős kormánnyal és műbőr ülésekkel rendelkezik.
Minden jel arra utal, hogy a FAW Bestune Xiaoma még idén megjelenik a kínai piacon. Egy újabb városi autó lesz belőle, amely meg akarja ismételni, sőt túlszárnyalni a Wuling Hongguang Mini EV sikerét. A kínai piacon azonban már most túl sok az erős rivális, köztük a Chery QQ Ice Cream, a Changan Lumin, a SAIC Roewe Clever stb. Így a Xiaoma eladási várakozásai lehet, hogy túlzóak.
Ami a lehetséges árat illeti, ezzel kapcsolatban jelenleg nincs semmilyen kapaszkodó.