Kína

A kínai autómárkák többsége még nincs 10 éves

2023.05.24.

A világ legnagyobb autópiacán közel 100 márka létezik, amelyek 40 autóipari csoporthoz tartoznak.

A 2008-2011-es pénzügyi válságot és a 2010 és 2013 közötti európai gazdasági recessziót közvetlenül követő időszakban az autóiparban jelentős számú márka szűnt meg.

A válság közvetlen hatással volt az eladásokra, és a piacok volumenét tekintve kisebbé váltak. Mivel az 1990-es évek végén és a 2000-es évek elején tapasztalt erős növekedés kifulladt, számos autógyártó kénytelen volt megszabadulni gyengébb autómárkáitól.

A General Motors vesztesége

A General Motors valószínűleg az a gyártó, amelyik a legtöbbet szenvedett. Az 1990-es évek végén kilenc különböző márka tartozott a portfóliójába. Ma már csak négy maradt. A Chrysler és a Ford is lemondott néhány márkájáról az elmúlt 20 évben: Plymouth, Eagle és Mercury, hogy csak néhányat említsünk. Európában olyan márkák tűntek el, mint a Rover és a Saab, míg mások, mint a Lancia, egyetlen modellre szorultak vissza.

Eközben Kínában a helyzet ennek épp az ellenkezője. A század első éveiben a kínai piacon körülbelül 25 márka volt jelen. Akkoriban az ázsiai országban főként a régi európai és japán autók utánzatait gyártották, amelyeket helyben, az akkor még viszonylagosan kicsi piacon értékesítették. 2001 és 2010 között azonban további 14 autómárka érkezett.

Kína nemcsak a hazai gyártók, hanem a gazdasági válsággal küzdő nyugati márkák számára is biztonságos menedékké vált. 2008 óta a kínai lett a világ legnagyobb autógyártó ipara. Azóta a növekedés exponenciális.

„Újszülött” kínai márkák

A kereslet folyamatos növekedésével és a kínai fogyasztók jövedelmének növekedésével az iparág új márkanevekkel kezdte meg számos modell bevezetését. 2011 és 2015 között összesen 12 új márka jelent meg a helyi piacon: Maxus, Beijing Auto, VGV, Haval, Xpeng, Nio, Cowin (jelenleg Kaiyi), Hozon, Leap Motor, Weltmeister, Enovate és Li Auto.

2016 és napjaink között több mint 50 új autógyártó cég jelent meg a régióban, így a kínai fogyasztók összesen 99 különböző márka közül választhatnak. És mint ilyen, a kínai autógyártó ágazat egyszerre nagyon nagy és nagyon fiatal: a márkák 58 százaléka 10 évnél fiatalabb.

A márkák exponenciális növekedése jórészt azzal magyarázható, hogy a helyi autóipari csoportok érdekeltek abban, hogy innovatívnak és az EV-boomhoz igazodónak ismerjék el őket.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....
2024.04.23
A Renault SA francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít részben annak....
2024.04.23
A Csongrádi úti tanyák megállóhely közelében történt a baleset – jelentette a katasztrófavédelem. ..
2024.04.23
Az új autók eladása Spanyolországban januárban 7,3 százalékkal 68 ezer 685-re nőtt az előző év....
2024.04.23
A cseh versenyhatóság engedélyezte, hogy az AutoWallis felvásárolja a Stratos Auto BMW üzletágát, a....
2024.04.23
A japán csapat megszerezte az első győzelmét a 2024-es Hosszútávú-világbajnokságon annak....
2024.04.23
Közzétette az egyhetes ROADPOL akció eredményét az ORFK Kommunikációs Szolgálata. ..