járműértékesítés

Több kategóriában és összesítésben is a Toyota vezeti a 2020-as globális eladási listát

2021.01.22.

A 2020-as év óriási kihívást jelentett az autóiparnak, a visszaesés mértéke azonban piaconként és gyártónként eltérő volt. A Toyota egyike azon márkáknak, amelyek viszonylag jól vészelték át az időszakot. Nem csoda, hogy számos méretosztályban kiválóan teljesített a márka.

Minden tízedik, világszerte eladott autót a Toyota gyártotta tavaly – ez derül ki a számos megbízható forrásból összeállított adatokból, melyet a Focus2Move szervezet közölt a 2020. évi globális eladásokról.

A japán márka 10,1 százalékos piaci részesedése az elmúlt pár év legjobb eredménye, és annak köszönhető, hogy versenytársai többségéhez képest a Toyota viszonylag szerény, 12,2 százalékos forgalomcsökkenést szenvedett el a tavalyi év során.

2010 óta veretlen a csúcson a Toyota, ami részben azon stratégiának köszönhető, hogy a japán márka nem darabolta magát túlzott mértékben almárkákra, részben pedig annak, hogy takarékos és megbízható hibrid típusai jóval kedvezőbb kezdeti beruházással szerezhetők be, mint a versenytársak hálózatról tölthető (plug-in hibrid vagy teljesen elektromos) modelljei, így a fizetőképes kereslet visszaesése kisebb mértékben sújtotta a márkát.

Globális értékesítési eredmények (2020)

Márka Darabszám, 2020 (millió) Változás, 2019-2020
Toyota 8,06 -12,2%
VW 5,73 -16,8%
Honda 4,33 -14,1%
Ford 4,18 -18,3%
Nissan 3,80 -19,5%
Hyundai 3,71 -15,2%
Chevrolet 2,96 -22,4%
Kia 2,69 -4,6%
Mercedes-Benz 2,43 -8,4%
BMW 2,05 -8,4%

Forrás: https://www.focus2move.com/world-cars-brand-ranking/

Az abszolút legnépszerűbb modellek globális Top 10-es listáján négy gyártó és három kategória osztozik; három márka is triplázott a rangsor csúcsán. Mindössze két modell tudta növelni eladásait, és a többiek közül egyetlen tartotta 10% alatt a visszaesést. Figyelemreméltó tény, hogy a tíz legnépszerűbb modell összes darabszámának 40%-át teszi ki a Toyota három típusa.

Legnépszerűbb globális modellek (2020)

Modell Darabszám, 2020 Változás, 2019-2020
Toyota Corolla 1 134 262 -8,8%
Toyota RAV4 971 516 +1,9%
Honda CR-V 705 651 -13,2%
Honda Civic 697 945 -16,3%
Volkswagen Tiguan 607 121 -18,8%
Toyota Camry 592 648 -13,2%
Nissan Sylphy 544 376 +14,4%
Volkswagen Golf 492 262 -28,6%
Volkswagen Lavida 463 804 -13,0%
Hyundai Tucson 462 110 -14,6%

Forrás: https://www.focus2move.com/world-car-market/

A fenti rangsor egyben azt is jelenti, hogy a Toyota Corolla, a Toyota RAV4 és a Toyota Camry magabiztosan vezetik saját méretosztályukat. Az alsó középkategóriás Corolla a Honda Civic és a Volkswagen Golf előtt uralja a szegmens globális eladásainak 10,7 százalékát. A RAV4 mögött a Honda CR-V és a VW Tiguan következik, meg sem közelítve annak 3,3 százalékos piaci hányadát – az arányok jól mutatják, mennyire zsúfolt a szabadidőjárművek kategóriája. Piaca 7,1 százalékát uralja a Camry, maga mögé utasítva a Nissan Sylphy-t és a Volkswagen Lavidát.

Legnépszerűbb globális szabadidőjármű (2020)

Modell Darabszám
Toyota RAV4 971 516
Honda CR-V 705 651
Volkswagen Tiguan 607 121
Hyundai Tucson 462 110
Haval H6 360 676
Kia Sportage 359 308
Mercedes GLC 356 867
Mazda CX-5 346 951
Chevrolet Equinox 344 571

Legnépszerűbb globális középkategóriás modell (2020)

Modell Darabszám
Toyota Camry 592 648
Nissan Sylphy 544 376
Volkswagen Lavida 463 804
Honda Accord 435 269
Tesla Model 3 397 780
Mercedes C-osztály 334 060
Volkswagen Passat 319 097
BMW 3 299 941
Buick Excellence GT 260 226
Audi A4 257 440

Legnépszerűbb globális alsó-középkategóriás modell (2020)

Modell Darabszám
Toyota Corolla 1 134 262
Honda Civic 697 945
Volkswagen Golf 492 262
Volkswagen Bora 330 242
Hyundai Elantra 314 737
Volkswagen Sagitar 307 562
Mercedes A-osztály 286 788
Mazda 3 233 154
Toyota Levin 225 887
Audi A3 222 726

Az eladási sikerlista nem lehetne teljes az észak-amerikai és globális pickupok hagyományos harca nélkül: a Ford F-széria, a Chevrolet Silverado és a RAM egyrészt szinte kizárólag Észak-Amerikában kaphatók, másrészt nem egyetlen modellt, hanem egy többlépcsős típuscsaládot jelölnek, amelybe adott esetben nehéz teherjárművek is beletartoznak. A három széria együttesen több mint kétmillió példányban talált gazdára tavaly. Ehhez képest az abszolút negyedik helyezett, a Toyota Hilux mindössze 323 287 példányban kelt el, ám azt a világ 140 piacán, így nemcsak a kompakt pickupok méretosztályának, hanem a tényleges világpiacnak is ő a bajnoka.

Európában megkerülhetetlen szegmens a kisautóké: itt a Volkswagen Polo vezeti a versenyt, ám szorosan a nyomában ott áll a vadonatúj Toyota Yaris, megelőzve az olyan hagyományos európai etalon modelleket, mint a Renault Clio (#3) vagy a Peugeot 208 (#5).

A globális adatokat összesítő Focus2Move.com weboldal szerkesztői rávilágítottak, hogy a Toyota sikerének a kulcsa a termékek koncentrációja: a világ talán legszélesebb modellkínálata egyetlen márka alatt összpontosul, így a Toyota minden piaci szegmensben jelen van, méghozzá igen erőteljesen.

Napjainkban az is felülmúlhatatlan előnyt jelent, hogy a Toyota és prémium társmárkája, a Lexus együtt a világ legsokszínűbb, mintegy negyven modellből álló öntöltő hibrid portfolióval bír. Ez a piacvezető pozíció évről évre nagyobb jelentőséggel fog bírni, amint világszerte tovább szigorodnak a károsanyag-kibocsátási normák: azok a márkák, amelyek nem készültek fel idejekorán a zöld átállásra, súlyos piacvesztéssel számolhatnak.

Fotók: Toyota

Adatok: www.focus2move.com

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..