Renault 5 Turbo 3E

Nem véletlenül nyilatkozta a Renault vezérigazgatója, hogy nem halott a Renault Sport részleg, csupán jegelték egy időre. Talán minden idők, de a villanyos korszak mindenképp legmenőbb visszatérését élhetjük meg a Renault 5 Turbo visszatérésével, ami sokkal menőbb lett, mint amiben bárki reménykedhetett. Tényleg bevállalták, hogy visszahozzák az eredeti R5 Turbo hatalmas szélesítéseit, amikre még a B-csoportba homologizált versenyautó miatt volt szükség. Nem véletlen, hogy az új modell debütálását is éppen a francia Tour de Corse ralira időzítették, ugyanis épp 40 éve, 1985-ben egy Maxi 5 Turboval nyert itt Jean Ragnotti.

Alumínium bódé, szénszálas váz, két elektromos motor a hátsó tengelyen, 547 lóerős rendszerteljesítmény, 3,5 másodperces 0-100-as gyorsulás, hidrós kézi. Minden adott, hogy a korszakos zsebrakéta a legstílusosabb formában visszatérjen, még, ha erősen limitált is lesz a darabszáma. Azonban. Az Autocar megosztott egy videót az Instagramon az első publikus, dinamikus bemutatójáról. Apró kikötő, szűk kézifékes fordulók, mondom felkapom a fülesemet, mert ezt hallanom kell. Hát, kár volt. Ugyanis kínos gumiszenvedésen és csikorgáson kívül mást nem hallani.

Igen, fel voltam erre készülve, hiszen tudtam, hogy egy tisztán elektromos autóról van szó. Sőt, én azok közé tartozom, akik kifejezetten szeretik az erős villanymotorok sípolását. Ebben a videóban azonban semmi izgalmas nincs. Tényleg csak gumicsikorgás, hang nélkül pedig az autó forgása, a kormány forgatása inkább kínos hatású. És remekül bemutatja, hogy mi a bajom az izgalmasnak szánt villanyautókkal. Egyszerűen nincs visszajelzésed a hangból, hogy mikor és mennyire kéne nyomni a gázt egy remekül kitartható drifthez, amit ráadásul a rendszer sem enged, mert az azonnal végtelen nyomatékot a rendszerre eresztő villanymotor miatt szét vannak korlátozva.
Itt is azt láthatjuk, hogy egy ideig már-már elődjét meghazudtolóan virgoncan, kis körben megfordul az új R5 Turbo 3E, azonban egy ponton mindig kínosan „bebutul” – oldschool driftesek még emlékezhetnek erre a kifejezésre. Persze ez mit sem vesz el az értékéből, hogy szörnyen menő, hogy ez az autó megszületett és bárki számára megvásárolható, akár retro rali festéssel és biztos vagyok benne, hogy egy utólagos szoftverrel a kitartott drift sem lesz akadály.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!