Volvo
Már 97 éve tervez és gyárt autókat a Volvó, minden stílusban, formában és méretben. A technológia, a formatervezés és a teljesítmény az évtizedek során folyamatosan fejlődtek, de a lényeg – amiért mindig is dolgoztak – világosan megfogalmazódik a vállalat küldetésében: hogy személyes, fenntartható és biztonságos módon tegyék lehetővé az emberek szabad mozgását.

Az ES90 egy lenyűgöző örökséghez kapcsolódik: olyan klasszikus Volvo modellekhez, amelyek méltán vívták ki helyüket a márka gazdag történelmében. Ismerjen meg néhány ikonikus modellt!
Volvo Amazon – világelső hárompontos biztonsági övvel (1956-1970)
Az 1956-ban bemutatott Amazon modellt nagyra értékelték formatervezéséért, amely az Egyesült Államokból és az Egyesült Királyságból merített ihletet – de talán mindenekelőtt Olaszországból. Négy ajtajával és tágas utasterével az Amazon tágas és biztonságos családi autó volt, amely széles közönséget vonzott.
Az autó kezdettől fogva fel volt szerelve a kétpontos biztonsági övek rögzítési pontjaival. Azonban 1959-ben az Amazon lett a világ első olyan autómodellje, amely gyárilag szerelt hárompontos biztonsági övekkel érkezett – egy olyan Volvo-innovációval, amely több mint egymillió életet mentett meg, és ma is megment.

Az Amazon párnázott műszerfalat kapott a sérülések csökkentése érdekében, ami később az amerikai autógyártók által is átvett formatervezési elem lett. Egy másik jellegzetesség volt a kézifék karja, amelyet nem a műszerfal alá, hanem a vezetőülés mellé tettek.
Volvo 164 – az első igazi luxusszedán (1968-1975)
1968 őszén mutattua be a Volvo 164 modellt, amely a Volvo 144 elődjénél magasabb presztízsű pozíciót célozta meg. A 164-et 3,0 literes soros 6 hengeres motorral kínálták. Kezdetben két karburátorral volt felszerelve, később pedig már befecskendezős változatban is elérhetővé vált.
Ez volt több mint egy évtized után az első, fogyasztóknak szánt 6 hengeres Volvo. Az autó eleje egyedi stílust kapott: a motorháztető hosszabb lett, hogy helyet biztosítson a nagyobb motornak, és a tekintélyes hűtőrács révén az autó megjelenése presztízst sugárzott.

Az utastérben megújult ülések és még kifinomultabb anyaghasználat fogadta az utazókat; opcióként bőr kárpitozás is elérhető volt. A modell háromféle váltóval volt rendelhető: 4 fokozatú kézi váltóval, 4 fokozatú kézi váltóval elektromos overdrive-dal, vagy 3 fokozatú automatával. Összesen 146 008 Volvo 164 készült.
Volvo 760 GLE – amikor a szögletesség védjeggyé vált (1982–1990)
Az 1982 elején bemutatott 760 GLE kiemelkedő kényelemmel és teljesítménnyel jelentette a márka belépését a presztízsautók piacára. 1985-ben, mindössze néhány évvel a 760 GLE bemutatása után megjelent a 760 kombi, amely akkoriban vitathatatlanul a világ egyik legjobb kombi autójának számított.
A Volvo 760 kedvező fogadtatásban részesült, merésznek, elegánsnak és izgalmasnak tartották. Jellegzetes, meglehetősen szögletes formatervezésével belül tágas tereket kínált. Ezen felül biztonsági szintje felülmúlta mind a korábbi Volvo modelleket, mind pedig a legtöbb versenytársat.

A háromféle motorral elérhető 760-as modell kellemes és kényelmes vezetési élményt nyújtott. A Volkswagen által gyártott, de a Volvo által specifikált, soros hathengeres D24 turbódízel motorral felszerelve a korabeli leggyorsabb dízel autók közé tartozott.
A 760-as modell a szögletes formavilágot védjeggyé emelte, és egyben azzá az autóvá vált, amely megalapozta azt, amivé a Volvo mára vált. Összesen 221 309 készült belőle.
Volvo 780 – olasz elegancia és svéd mérnöki munka (1985-1990)
A Volvo 780 kupé a Volvo Cars és az olasz Bertone karosszéria- és formatervező cég elegáns együttműködésének eredménye volt. Az alváz és a hajtáslánc a 700-as sorozatból származott, míg a karosszériát a Bertone tervezte. Ezzel a modellel meg akarták mutatni, hogy a luxus szegmensben számolni kell a Volvóval, és ez volt a legdrágább autó, amit valaha piacra dobtak.

Belül az ajtók oldalát és a műszerfalat keményfa díszítette, a bőrkárpit pedig két kontrasztos színben volt elérhető. Az ülések, az ablakok, a visszapillantó tükrök és a napfénytető mind elektromos működtetésűek voltak. Az autó klímaberendezéssel, ABS fékekkel és automatikus szintszabályozással, valamint mikroprocesszoros vezérlésű sztereóval is büszkélkedhetett.
Volvo S80 1. generáció – a luxus újradefiniálása (1998-2006)
Az 1998-ban zászlóshajó szedánként bemutatott első generációs S80 új mércét állított a luxus, a biztonság és az innováció terén. Az S80 új stratégiát képviselt: eddig a legtöbb Volvo modellből egyaránt készült szedán és kombi változat, ám ez már kifejezetten szedán volt. Olyan vásárlóknak készült, akik nagy és exkluzív szedánt kerestek, amely nem áll rokonságban a praktikusabb kombikkal.
Az S80 elsőkerék-hajtással érkezett, de opcióként összkerékmeghajtás is elérhető volt. Emellett számos műszaki újítást is bevezetett, mint például a keresztirányú 6 hengeres motor, az oldalütközés elleni védelemre szolgáló függönylégzsák és az első ülések beépített ostorcsapás elleni védelemmel.

A bevezetéskor a belépő szintű motor egy 2,9 literes, soros 6 hengeres volt, amely a két turbófeltöltővel felszerelt csúcsmodellben 272 lóerőt adott le. Az első generációs S80-ból több mint 368 000 készült.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!