Nissan Qashqai

A Nissan bemutatta az e-POWER technológia továbbfejlesztett változatát. Az e-POWER működésének elve: a benzinmotort csak az elektromos áram előállítására használja, amely közvetlenül az elektromos motorhoz kerül, ami hajtja a kerekeket, és szükség esetén az akkumulátort is tölti. Ilyen rendszert használ a Honda is. A hagyományos hibridekkel ellentétben itt nincs bonyolult sebességváltó és tengelykapcsoló, amely a benzin és az elektromos energia kombinálásával hajtja a kerekeket, így a reakció azonnali, az erőkifejtés pedig mindig egyenletes, akárcsak egy elektromos autó esetében. Az e-POWER regeneratív fékrendszere az EV-khez hasonlóan a mozgási energiát elektromos energiává alakítja át, amelyet visszatáplál az akkumulátorba.
Az új e-POWER minden kulcsfontosságú mutató esetében jelentős előrelépést jelent:
Teljes körű változások a motortérben
Az új e-POWER középpontjában, egy új fejlesztésű, 5 az 1-ben moduláris hajtásláncegység áll, amely a motort, a generátort, az invertert, a reduktort és a teljesítménynövelőt, egy kompakt és könnyebb csomagba egyesíti. A motor beállításának és hangszigetelésének fejlesztésével együtt, a rendszer csökkenti a zajszintet és a terhelés alatti rezgést. Bár az alkatrészeket alaposan áttervezték, a motor legnagyobb teljesítménye 204 lóerő (150 kW), az akkumulátor pedig változatlanul 2,1 kWh.
Annak ellenére, hogy a motor ugyanaz a háromhengeres 1,5 literes turbós kivitel, mint a leköszönő változaté, a teljesen új verzió az e-POWER-hez van kalibrálva. A Nissan saját fejlesztésű, STARC égési koncepcióját alkalmazza, amely a hengeren belüli égés stabilizálásával javítja a termikus hatékonyságot - így a motor alacsonyabb fordulatszámon csendesebben és hatékonyabban működik. Új, nagyobb turbó került beépítésre, míg az új végáttétel 200 fordulat/perces csökkentést tesz lehetővé, az autópályás vezetés alacsonyabb fordulatszámainál, ami hozzájárul a mérsékeltebb általános zajszinthez.
Az előző változatban megtalálható, változó sűrítési arányú technológiát a motor többi változtatása feleslegessé tette.
A 0W16 kenőolajra való áttérés további motorhatékonyságot eredményezett, csökkentve a belső súrlódást. A tulajdonosok értékelni fogják az új, hosszabb szervizintervallumokat is, amelyek 15 000 km-ről 20 000 km-re nőttek.
Az e-POWER rendszer összes változtatásának nettó eredménye, hogy akár 16%-kal jobb üzemanyag-fogyasztást mutatnak az ezzel szerelt járművek valós körülmények között, és 14%-kal jobb üzemanyag-fogyasztást autópályán, a jelenlegi generációhoz képest. Az új hajtáslánc szeptembertől kapható.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!