kisautó
Ennek jegyében mutatta be legújabb koncepcióját, a Dacia Hipster nevű városi mini-EV-t, amelyet az eredeti Mini és a japán kei autók inspiráltak.

A Hipster mindössze három méter hosszú és 1,5 méter széles és nagyjából ugyanennyi magas. Négy felnőtt számára is kényelmes utazást kínál, legalábbis a gyártó így harangozta be.
A tervezők mindenesetre ügyeltek arra, hogy a kis külső méretek ellenére a belső tér átlagos méretű felnőttekre legyen szabva. Jó bizonyítéka az elképzelés sikerének, hogy lehajtott hátsó ülésekkel a csomagtartó 500 literes, ami ebben a kategóriájában kiemelkedő.
A párizsi világpremieren a hajtásrendszerről egyelőre nem közöltek részleteket, amint az sem mondták el, hogy mikor kezdődik a sorozatgyártás. De kiderült például, hogy a Hipster egy kis kapacitású akkumulátort kap, amely azonban elegendő lesz a napi városi közlekedéshez. A gyártó matekja úgy szól, hogy heti két töltés elegendő lesz, ha naponta körülbelül harminc kilométert tesz meg az autó.

A modell közel húsz százalékkal könnyebb a legkisebb Daciánál, a Springnél, nyolc mázsánál könnyebb, márpedig a kisebb tömeg kisebb ökológiai lábnyomot hagy maga után.
A Hipster formavilága a japán kei autókra emlékeztet: szögletes karosszéria, magas tető, rövid motorháztető és függőleges hátsó rész jellemzi.
A törpeautók piaca köztudottan Japánban a legerősebb. Az úgynevezett „kei car” szegmens az ottani autópiac csaknem 35 százalékát teszi ki. A miniautók tulajdonosai adóban, biztosításban, vidéken pedig parkolásban is kedvezményeket élveznek. Ebbe a piacba kíván betörni például a BYD is, amely már teszteli az erre a szerepre szánt elektromos miniautóját.

A Hipster hátsó ajtaja két részben nyílik, ami megkönnyíti a pakolást. A hátsó lámpák az üveg mögé kerültek, így nincs szükség külön panelre. A karosszérián sok a festetlen műanyag, míg a tető és a hátsó lökhárító kontrasztos színt kapott.
A jármű külső borítása Starkle nevű anyagból készült, amely húsz százalékban újrahasznosított műanyagból áll – például régi lökhárítókból és műszerfalakból. A belső tér egyszerű, de ötletes: a nagy ajtókon keresztül könnyű a bejutás, a zárás pedig szövettel borított fogantyúval történik.

A Hipster felszereltsége minimalista, de praktikus. Az ülések nem állíthatók, viszont magas fejtámlákkal rendelkeznek. A Dacia saját YouClip rendszerét is beépítette, a középkonzolra egy dokkoló állomás, amelyhez okostelefont lehet csatlakoztatni – ez egyben digitális kulcsként is szolgál. Emellett egy nagy kijelző és egy hordozható Bluetooth hangszóró is helyet kapott.