Bugatti Rimac

Teljesen átvenné a Bugatti vezetését a Rimac

2025.10.27.

Mate Rimac kivásárolná a Porschét a francia szuperautó-gyártó részvényeiből.

Mindössze négy év telt el azóta, hogy a Rimac Csoport és a Porsche összeálltak, hogy létrehozzák a Bugatti Rimac-et, de a vezérigazgató Mate Rimac már most elfáradt a közösködésben. A Rimac és a Porsche eredetileg 55 és 45 százalékban osztoznak a cégen. Mate Rimac azonban szeretne ezen változtatni és jelenleg tárgyalásokat folytat a német gyártóval, hogy megvásárolja a 45 százalékukat.

A Rimac Nevera rekordöntés közben. (Kép forrása: Rimac)

Mate Rimac nemrég egy interjúban elmondta, hogy készen áll teljesen átvenni a céget és eredetileg 1 milliárd eurót ajánlott fel a Porsche részvényeiért cserébe még áprilisban, amit a német gyártó visszautasított, de azóta is folynak a további tárgyalások. Rimac azt mondta, azért akarja a részvényeket, mert több szabadságra vágyik.

Csak szeretnék hosszútávú döntéseket hozni, hosszútávú befektetéseket és máshogy csinálni a dolgokat, anélkül, hogy 50 embernek kelljen magyarázkodnom.

A gondolat érthető, hiszen a Rimac 2009-ben még egy kicsi horvát startupként indult Mate vezetésével, de technológiai hozzáértésüknek köszönhetően gyorsan kinőtte magát egy sokkal nagyobb autógyártóvá. A Porsche részvényeinek felvásárlásával teljesen átvehetné az irányítást a Bugatti Rimac felett. A Porsche hatása azonban maradna, mivel a gyártónak a Rimacban is van részvénye, 22 százalék. Emellett nyilván Maténak is van részesedése a saját cégében, 35százalék. A maradékon pedig a Hyundai Motorcsoport 11 százaléka és más kisebb befektetők összesen 32 százaléka osztozkodik.

A Bugatti Tourbillon motorja. Rimac teljes vezetésével új szelet kaphat a francia márka. (Kép forrása: Bugatti)

Mate úgy nyilatkozott, hogy szerinte a megállapodás 2026-ban valósulhat meg, de "annyi tényező van", hogy nehéz pontos dátumot mondani. Az sem segít, hogy a Porsche-Piëch család továbbra is főrészvényes a Porschéban és nem akarnak kötélnek állni. "Ez érzelmi téma" Mate szerint.

Fontos megjegyezni, hogy a Porschénak megvannak a saját démonai. Visszaeső kereslet, nehéz amerikai vámok és persze az egyre erősebb kínai nyomás. Oliver Blume, a cég jelenlegi vezérigazgatója nyáron azt mondta a dolgozóknak, hogy a cég jelenlegi bizniszmodellje "amely sok évtizeden keresztül jól szolgált, már nem működik jelenlegi formájában". Oliver Blumét egyébként el is távolítják posztjáról, utódját nemrég nevezték ki és január elsejétől meg is történik a váltás.

Mivel papíron mind a Rimac, mind a Bugatti a Porsche alá tartozik, egyik sem fog teljesen függetlenedni, itt inkább csak arról van szó, mennyire kaphat szabad kezet Mate Rimac. Ha sikerül megállapodni, az új dolgokat jelenthet a Bugatti számára, mind gondolkodásmódban, mind a modellek tekintetében. Rimac és cége mindig is azt a fajta szabad, out-of-the-box gondolkodást képviselte, ami egy startupnál jól működik. Kérdés, hogy egy nagyobb múltú cégnél, mint a Bugatti, hogyan tudja mindezt érvényesíteni.

A Rimac kínálatában jelenleg egyetlen autó található, a Nevera, illetve a variáns Nevera R, míg a Bugattinál a Tourbillon, Mistral és Bolide modellek közül lehet választani.

Nyitókép forrása: Rimac

Forrás: 
motor1
RSS kategória (Hírstart tematika): 

 

Az oldal fő támogatója