Renault Twingo E-Tech

Új Twingo: tervezéstől szalonig 21 hónap alatt

2025.11.24.

A költségcsökkentés már a tervezőasztalon elkezdődik, és ez lehet a Renault versenyképességének kulcsa.

Egyértelműen a visszatérő Renault Twingo uralja most az európai autós híreket, és nem véletlenül. Ha egy kicsit is sikerül átültetni a Renault 5 hangulatából, vezethetőségéből és karakteréből a még kisebb Twingoba, akkor szinte garantált a sikere a pangó A-szegmensben. Amit már rég magára hagytak az európai gyártók, hiszen szinte lehetetlen haszonnal gyártani oda autót a számolatlanul érkező extra szigorításoknak köszönhetően, amik nem csak a fejlesztési, de a gyártási költségeket is az egekbe tolta.

Éppen ezért hoz némi friss levegőt a miniautó szegmensbe a Renault, amit eddig leuraltak a 7 millió forintos kínai (pl. Leapmotor T03), vagy legalább ázsiai gyökerekkel rendelkező (pl. Dacia Spring) autók. Francois Provost vezérigazgató költségcsökkentési stratégiája pedig tényleg a legelső tollvonásnál elkezdődik, amit mit sem bizonyít jobban, mint az új Twingo lenyűgöző bevezetési ideje. Mindössze 21 hónap telik el aközött, hogy zöld utat kapott a projekt, és a szalonokba kerül. Összehasonlításként: a Renault Clionak erre 48 hónapra volt szüksége. Provost szerint a fejlesztési idő csökkentése a versenyképességhez vezető kulcs lehet, és a Twingo az első, amin ezt tesztelik az Ampere munkacsoporttal, amit még tavaly állítottak fel.

Azt már Luca de Meo idejében is tudtuk, hogy a Twingo fejlesztése 50%-kal kevesebb költséget ölel majd fel, mint egy kompakt SUV esetében. Köszönhetően a kevesebb anyagnak, és persze annak is, hogy nem a szoftver köré építik a platformot, hanem a praktikum az elsődleges szempont. Az viszont új infó, hogy az új elektromos Twingo életciklusa során mintegy 75%-kal kevesebb CO2 kibocsátással rendelkezik majd, mint egy átlagos európai belsőégésű motoros autó, mint 2023-ban értékesítettek. Szintén az okos költségcsökkentés számlájára írható, hogy az Ampr Small padlólemez egy rövidített változatára épül majd a Twingo, ami például dobja a hátsó multi-link futóműveket – ami valljuk be, közel sem elvárás a szegmensben –, ráadásul az akkumulátort a kínai CATL-től szerzik be.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

RSS kategória (Hírstart tematika): 

 

Az oldal fő támogatója