Audi A8

Veszélyben az Audi zászlóshajója

2025.11.08.

Az A8-as nyolcadik évét tapossa és egyelőre úgy tűnik, nincs utódja.

Az Audi jól ismert, tekintélyt parancsoló zászlóshajója erősen alulmúlt önmagát 2024-ben. Az A8-as modell eladásai 26,3 százalékkal csökkentek a megelőző évhez képest, mivel mindössze csak 14 955 darab kelt el belőle világszerte. Persze ez teljesen érthető, tekintve, hogy a jelenlegi negyedik generáció már 2017 óta él, bár három éve kapott egy ráncfelvarrást, de a kor meglátszik rajta. Illetve emellé jön az is, hogy a nagy, családi szedánok iránti kereslet erősen megcsappant az SUV-k egyre komolyabb térnyerésével.

Sem a ráncfelvarrás, sem a Kínában bemutatott extra hosszú verzió nem volt elég ahhoz, hogy visszatérjen a modell régi dicsfénye. Olyannyira, hogy maga a gyártó sem biztos az A8-as jövőjében. Az Audi egyik szóvivője úgy nyilatkozott az Automobilwochének, hogy továbbra is „keresik a lehetséges utód platformját”.

Még egy facelift nem játszhat, mivel az A8-asnak mindenképp szüksége lenne egy új platformra az egyre szigorodó EU-s előírások miatt. Az elektromos modellek visszaeső kereslete pedig azt sem teszi kézenfekvővé, hogy EV-ként térjen vissza a modell. A testvérmárka Porsche azon döntése pedig, hogy három üléssoros SUV-jét először belső égésű motorral dobja piacra, azt mutatja, hogy a Volkswagen Csoport mégsem mer annyira vakmerő elektromos tervekbe vágni.

Akkor mi lesz az öregedő A8-cal? Az életciklus kitolható lenne az Audi Premium Platform Combustion, azaz PPC dizájnjával, amelyet már több modelljénél is alkalmazott, mint az A5, A6 és Q5, Q6 neveknél, illetve a Q7-nél, valamint a jövőre érkező Q9-nél. Geoffrey Bouquot, az Audi technikai fejlesztési vezetője azt mondta a modellről:

Intenzíven gondolkozunk azon, hogy mikor mutassuk be az A8 utódját és melyik vezetéstechnikai rendszer a jó [hozzá].

Dönteni valószínűleg a következő hetekben fognak és bár egy belső égésű motoros modell is legyen a megoldás, legkorábban csak 2029-ben érkezhet, mivel még csak tervezési fázisról sincs jelenleg szó. Ez azt jelenti, hogy pár évig nem lesz A8-as modell, mivel a jelenlegi generáció a jövő év végével, kilenc évesen elköszön. Ez a kor zászlóshajóknál már veteránnak számít, pláne egy prémium gyártó esetében.

Érdekes még hozzátenni, hogy a rivális BMW és Mercedes-Benz is javában fejleszti nagy modelljeik upgrade-jét vagy épp utódját a 2026-os évre. A 7-es Széria és az S-Osztály friss megjelenéssel fog jelentkezni jövőre, ami szintén nem tesz jót az Audinak. Legalább a japánoktól nem kell tartani, ugyanis a Lexus LS kimenőben van.

Képek forrása: Audi

 

 

Forrás: 
motor1
RSS kategória (Hírstart tematika): 

 

Az oldal fő támogatója