Tarlós István azt mondta, hogy ezenkívül sok minden mást is terveznek Budapesten. További járműveket cserélnének le a közösségi közlekedésben, felújítanák a Blaha Lujza és a Széna teret, javítanák a kerékpározás infrastruktúráját, fejlesztenék a repülőtéri gyorsforgalmi utat, csökkentenék a zajt a repülőtér környékén, folytatnák a drogprevenciós és a hajléktalanprogramjukat, megoldanák a bulinegyed problémáit, valamint hidat építenének Aquincumnál – sorolta.
A főpolgármester kiemelte, hogy csütörtökön választott bírósági pert nyertek a metrószerelvényeket is gyártó francia Alstommal szemben, így a cégnek 5 milliárd forintot és annak kamatait, összesen 6 milliárdot kell kifizetnie Budapestnek. Ezzel együtt 2011 óta tőlük „már 36 milliárd forintot szereztünk a városnak vissza” – közölte.
A 3-as metróval kapcsolatban megjegyezte: ütem szerint haladnak, ráadásul teljes akadálymentesítést valósítanak meg – hangsúlyozta. A szerelvények esetleges légkondicionálásával kapcsolatban arról beszélt: annak kellene örülni, hogy felújítják a vonalat, amely így 25-30 évre biztonságossá válik. Valami hibát azonban „mindig kell” találni – jegyezte meg. Azt mondta, hogy keresik a légkondicionálás megoldásának lehetőségét. Az ügy egyelőre nem rendeződött, de mivel a munkálatok befejezése 2022-re várható, „nem kéne havonta türelmetlenkedni” – jelentette ki.
A Blaha Lujza tér átalakítása még az idén elkezdődik, a folyamat fél évet biztosan igénybe vesz majd. Jövőre pedig nekiállnak a Széna térnek – folytatta Tarlós István.
A Nyugati téri és a Rottenbiller utcai felüljárót egészen biztos, hogy el fogják bontani, a forgalomszervezés szerinte megoldható szintben.
Tarlós István kitért az elmúlt kilenc év eredményeire. Azt mondta, hogy befejezték a 4-es metrót, felújították a 3-as metró szerelvényeit, meghosszabbították és korszerűsítették az 1-es és a 3-as villamos vonalát, csaknem teljes mértékben csatornázták Budapestet, megépítették a budai fonódó villamost, kivitelezési szakaszba juttatták az árvízvédelmet a Római-parton, fejlesztették az Állatkertet és a Margitszigetet, fürdőket korszerűsítettek, javították a kerékpározás infrastruktúráját, csaknem tízezer fát ültettek, szobrokat állítottak, valamint új szmog- és hajléktalanrendeletet készítettek.
A jövőről szólva a főpolgármester azt hangoztatta: kivitelezhető, hogy a Lánchíd körüli felújítás ne csússzon úgy össze a 3-as metró renoválási munkálataival, hogy az „érzékelhető többletterhet jelentsen” a közlekedésre.