2018.10.04.

Régebbi munkahelyemen, a Közlekedéstudományi Intézetben, volt egy nem hivatalos intézmény, illetve titulus: az etalonhülye. Nem lenézést fejezett ki, épp ellenkezőleg: megtiszteltetést. Ha valaki írt egy tanulmányt, leadás előtt megkért valakit a kollégái közül, hogy etalonhülyeként olvassa el...

2018.09.03.

Korunkban szinte kötelező sportosnak lenni, vagy annak mutatni magunkat. Aki nem sportos, az lomha, tohonya, öreges, nem vette fel a tempót, semmiképp sem trendi, menő, divatos. Ennek megvannak a maga előnyei, többen edzik, tartják jó formában magukat, mint valaha, de akadnak vadhajtásai,...

2018.08.10.

Néhány személyautó haszonjárműből származik, vagy annak kétpetéjű ikertestvére. Hallatlanul praktikusak, de nem számítanak „menőnek”, ezért a reklámozásban és az értékesítésben is háttérbe szorultak. Élettársnak viszont kevés jobb akad náluk, ezért nő az ázsiójuk.

2018.07.09.

Ahogy egyre frusztrálóbb gyötrelem városban autózni, úgy nő az igény alternatívák iránt. Az egyik legígéretesebbet próbáltam ki: egy elektromos rollert, amely akár önmagában is elegendő lehet egyéni közlekedési eszköznek, de még jobb az autó kiegészítőjeként.

2018.05.23.

Egy balesetnek nincs értelme – oka van – de utólag lehet értelmet adni neki, olyan tanulságok levonásával, amelyek segíthetnek elkerülni megismétlődését. Saját példám szolgálhat okulásul.

2018.05.05.

Lelketlen gépből szemünk láttára változik intelligens lénnyé a gépkocsi. Felismeri, ha veszélybe viszi a vezetője, és mindkettőjük érdekében segít neki megoldani a helyzetet. Innen csak egy lépés, hogy rá is üvöltsön: Ne játssz az életemmel, te őrült!

2018.04.01.

Megtörtént az elkerülhetetlen: az első halálos baleset önvezető autóval. Egész biztos, hogy továbbiak követik majd. Ezt még tudomásul lehet venni a várható előnyökért cserébe, de felvetődik a kérdés, hogy ki vonható majd felelősségre?

2018.03.27.

Aki nem dúsgazdag, kénytelen beosztani, mire költsön. Például eldönteni, hogy egy nagyon biztonságos autó megvásárlásával, vagy egy olcsóbb kocsival, és az árkülönbséget okosan felhasználva szolgálja jobban a gyerekei érdekeit? Nem is olyan egyszerű kérdés…

2018.03.11.

Aggaszt, hogy emberi felügyelet nélkül robognak önvezető autók? Jogos! De gondolj arra is, hogy amikor éppen nem az utat nézed, akkor a te autódat sem vezeti senki, sőt még automatikus rendszer sem. Érdemes ezen elgondolkozni a modern technikai lehetőségek kapcsán.

2018.02.17.

A Gondolatjel előző számában beültünk Dieter Zetsche időgépébe, hogy megnézzük az önvezető autó közeljövőjét. Maradjunk még egy pillanatig a Daimler vezérigazgatójának társaságában, hallgassuk meg, mit jósol...

Oldalak

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.10.17
1912 nyarán, a Királyi Magyar Automobil Club szervezésében közel húsz bátor magyar és külföldi....
2018.10.17
Több millió eurós befektetéssel Érden építi fel új központját és tesztbázisát a járműipari AVL....
2018.10.17
Az Orosz Gépjárműgyártók Szövetsége (AEB) bejelentette, hogy 2018 szeptemberében az orosz autópiac....
2018.10.17
Újabb medvét gázolt el egy kamion szerdán a romániai A1-es (dél-erdélyi) autópálya Szeben megyei....
2018.10.17
Sergei Semendyaev Ukrajnából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.10.17
A Toyota Hiace méltó örökösének bizonyuló legújabb generációs Toyota PROACE.A karosszéria választék....
2018.10.17
Szintet lép a magyar autóipar, cél, hogy a gyártás mellett Magyarország élen járjon a technológiák....
2018.10.17
Nagyüzem van a hazai vezetéstechnikai-centrumokban, de továbbra is elsősorban a cégeknél látják be....
2018.10.17
Szeptemberben jelentősen csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban az egy....
2018.10.17
Fának csapódott egy autó Dunaföldváron szerda reggel, a jármű vezetője meghalt - közölte a....