Az eddig még ritkasággal felérő vízbefecskendezést még tovább gondolták: az új szűrés révén egyszerű csapvízzel is utántölthető a rendszer, nincs szükség desztillált vízre.
Egy új belsőégésű motorkonstrukció került kifejlesztésre az EU-s „GasOn“ projekt keretében. Az erőforrás gázzal működik, s az előkamrás sűrítésnek köszönhetően hatásfoka 40% feletti széles működési tartományban.
Franciország 2050-re szeretne szénkibocsátás-mentes lenni, és ennek eléréséhez drasztikus lépésrekre szánja el magát. Ennek lehet fontos lépése a 2040-es személyautó értékesítési korlátozás is.
Az elmúlt években a híres Fraunhofer kutatóintézet munkatársai és több autóipari szereplő új folyamatokat fejlesztett a kisebb felületi súrlódású motorkomponensekhez. A szén-dioxid emisszió további csökkentésére vonatkozó szabályozás miatt egy új projektet kezdtek el 2019 év elején, amely célja...
A belsőégésű motorok továbbra is használatosak lesznek a jövőben. A németországi Baden-Badenben tartott, 6. Nemzetközi Motorkonferencián a szintetikus tüzelőanyaggal hajtott, zéró emissziós belsőégésű erőforrások álltak a középpontban.
Mindenki tudja, hogy a villanyautók hatótávja jóval kisebb a benzin- vagy dízelmotorosokénál. De mindenki elámul, ha megtudja, hogy valójában mekkora is a különbség az egy kilogramm benzinnel/gázolajjal vagy egy kilogrammnyi akkumulátorral megtehető távolság között. Nem kétszeres, vagy tízszeres...
A Mazda útjára indított egy projektet, amelyben új, alacsony széntartalmú üzemanyagot fejlesztenek hatékony, belső égésű motorokhoz.
A német autóipar és az Ifo Intézet arra figyelmeztet, ha 2030-tól Németországban betiltják a belsőégésű motorokat, 600 ezer állás szűnik meg.
Bár komoly sajtófigyelem irányul az elektromos hajtású járművekre az utóbbi években, a belsőégésű motorok még sokáig velünk lesznek – mondta Palkovics László kormánybiztos. A dízelügy elül, a motorok fejlesztésében még komoly tartalék van. Ráadásul a budapesti szmogriadó tapasztalatai szerint a...
Vannak olyan tanulmányok, amelyek azt prognosztizálják, hogy 2035-ben az autók 85 százalékában még belső égésű motor lesz – nyilatkozta Stefan Knirsch, az Audi AG meghajtástechnikáért felelős vezetője is. Az ingolstadti szakembert arra a kérdésünkre reagált, hogyan áll most éppen az elektromos...