belsőégésű motor

Érdekes jövő: belsőégésű vs. elektromos

2019.05.17.

A belsőégésű motorok továbbra is használatosak lesznek a jövőben. A németországi Baden-Badenben tartott, 6. Nemzetközi Motorkonferencián a szintetikus tüzelőanyaggal hajtott, zéró emissziós belsőégésű erőforrások álltak a középpontban.

450 mérnök érkezett a konferenciára különböző kutatófejlesztő cégtől, hogy megvitassa a belsőégésű motorokat nélkülöző mobilitás és szálltmányozás jövőjét a rangos világrendezvényen. Az esemény tudományos igazgatója, Dr. Johannes Liebl szerint a motor és üzemanyag párosításával kialakított rendszerre kell fókuszálni. Nyitóbeszédéből megtudhattuk, hogy szerinte is komoly potenciál rejlik a mesterséges tüzelőanyagokban a belsőégésű erőforrások szén-dioxid mentesítése terén, még akkor is, hogyha a jelenleg zajló fejlesztések ellenére az elkövetkezendő öt évben nem várható piacképes szintetikus üzemanyag.

A tisztán elektromos, akkumulátoros járművekkel ellentétben - a nyelvek azt beszélik, hogy -ezen üzemanyagok egyértelműen előnytelenek a hatékonyságot és a költségeket nézve. Azonban ezzel párhuzamosan a flották és a szállítóeszközök tekintetében szigorúan korlátozottak a tisztán akkumulátoros elektromos járművek. Ez azt jelenti, hogy az elektromos atutók nem fogják megoldani problémáinkat.

Dr. Wolfgang Warnecke, a Shell Global Solutions Germany munkatársa a szintetikus üzemanyagokról beszélt.

„Az égés a mobilitás szükséges része marad. Nincsen egyértelmű és jó válasz, a jövő mindenki számára összetett. A tény, hogy továbbra sincsen alternatívája a belsőégésű motoroknak a szállítmányozásban, a hajózásban és a repülőiparban, megerősíti ezt” – mondta Warnecke. „A jövő fenntartható mobilitása életciklus-elemzést fog megkövetelni egy integrált és közös megoldásért.

A szállítmányozási szektor dekarbonizálása

A Ford üzemanyagspecialistája, Dr. Ulrich Kramer ismertette a márka szénmentes fuvarozási jövőjére vonatkozó terveit. A többféle forgatókönyv mellett a középpontban egy költséghatékony kalkuláció állt egy elképzelt, elektrifikált, 2050-et író világban.

Az akkumulátoros, elektromos járművek nagyon hatékonyak az üzemanyagcellás társaikhoz képest. Azonban van árnyoldaluk is: egyik oldalról nagyon drága az infrastruktúra, amelynek nagy energiatovábbításra és –tárolásra kell képesnek lennie, illetve másrészről nagyon magasak a járművek költségei.

„A tisztán elektromos autók és az üzemanyagcellás kivitelek költségrizikója extrém magas” – mondta Kramer. Még akkor is, hogyha egyelőre nem piacképesek az elkövetkezendő 5-10 éveben, a szintetikus üzemanyagok nem igényelnek ennyire nagy mértékű befektetést a szén-doxid csökkentés terén, mint az akkumulátoros járművek.

Felhasználói ösztönzés

A harmadik kulcsfontosságú szempont a fenntartható járművek erőforrásainak költségeihez és piaci elfogadásához kapcsolódott. A vezetés gazdasági elemzésében Dr. Ulrich van Suntum professzor egy olyan kibocsátási árrendszert üdvözölt, amely a költségeket közvetlenül a fogyasztóhoz kapcsolja. A CO2-csökkentés, amelyet a fogyasztó saját ösztönzésére tesz, értelemszerűbb, mint a jelenlegi „tervgazdasági” megközelítés, amely a vonatkozó jogszabályok kiadásával kívánja csökkenteni a kibocsátási határértékeket. Végül is, a "vezetés nagyon fontos az embereknek" - emlékeztet minket Van Suntum. Úgy véli, hogy a kibocsátási jogok kereskedelmével kapcsolatos "jelző és ösztönző funkció" döntő mechanizmus lesz.

Forrás: 
www.springerprofessional.de

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.06.24
Csaknem 10 százalékkal nőtt az oroszországi gépjárműgyártás teljesítménye 2019 első harmadában. Az....
2019.06.24
Luis Eduardo Leon Kolumbiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.06.24
A Ford külön sajtótájékoztatón jelenti be a Ford GT szupersportkocsival kapcsolatos híreket július....
2019.06.24
- A négy júliusi hétvégén lezárják a járműforgalom elől a Szabadság hidat, így az a gyalogosoké....
2019.06.24
- A Mol emeli 3 forinttal a benzin és 5 forinttal a gázolaj nagykereskedelmi árát szerdán -....
2019.06.24
Jeff Bezos, a Blue Origin űrvállalat alapítója, az Amazon vezetője a múlt hónapban Washingtonban....
2019.06.24
Több cikkben is foglalkoztunk már az utóbbi években az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában....
2019.06.24
Néhány hónappal a limuzin bevezetése után a Peugeot bemutatja az új 508 kombi változatát. A....
2019.06.24
A Renault Hungária Kft. két autót jelölt az Év Magyar Autója versenyben. Az új, immár ötödik....
2019.06.24
A Toyota a Le Mans-i címvédésével megszerezte a világbajnoki címet a Hosszútávú Világbajnokság (WEC....