Toyota

10 millió eladott hibrid felett jár a Toyota

2017.02.17.

Mára pedig a Toyota 33 különféle hibridet kínál a világ több mint 90 országában: a Toyota Motor bejelentette, hogy hibrid járműveinek (HV) globális értékesítése január 31-re elérte a 10,5 milliós darabszámot, bőven meghaladva a 10 milliós határt. Ez az eredmény azonban több, mint egy látványos számmal virító mérföldkő, valójában egy forradalmi, környezetbarát technológia hosszú távú sikerét jelzi.

A világ első, és azóta is vezető hibrid gyártója, a Toyota számára régóta elsőrendű cél az autók környezetre gyakorolt hatásának mérséklése. Az innovatív, környezetbarát technológiáiról és autóinak legendás megbízhatóságáról ismert vállalat vállalat szilárdan hisz abban, hogy a környezetbarát járművek csakis akkor fejthetnek ki komoly pozitív hatást, ha széles körben népszerűvé válnak, ezért a Toyota sokat fáradozott azon, hogy a hibrideket világszerte elfogadottá tegye a vásárlók körében. A márka 1997 augusztusában mutatta be a Coaster Hybrid EV modellt, és még ugyanezen év decemberében a Priust, a világ legelső, nagy sorozatban gyártott hibrid autóját. A Toyota hibridjei azóta rendkívül népszerűvé váltak a világ autóvásárlói közt. A legutóbbi, 10 milliós mérföldkő eléréséhez mindössze kilenc hónap kellett azt követően, hogy 2016 áprilisában a vállalat hibrid-értékesítése átlépte a 9 millió darabos határt.


Ahogy az üveghatású gázok kibocsátása egyre égetőbb kérdés lett a világ közvéleménye számára, úgy vált az első generációs Prius a Toyota kerek válaszává a huszonegyedik század egyik legfontosabb környezetvédelmi problémájára. A Prius fejlesztőinek csapata mélyen hitt abban, hogy bármi lesz is fáradozásuk eredménye, egy hibrid kifejlesztése mindenképpen rendkívül fontos lesz a jövő autósai számára, ezért nem a lehetőségeket mérlegelték, hanem azt tették, amit szükségesnek véltek – s e szemlélettel alkották meg a világ első, nagy sorozatban gyártott hibrid személyautóját. A Prius hihetetlenül népszerű lett, és a “környezetbarát autó” szinonimájává vált.

Az első generációs Priust hajtó Toyota Hybrid System (THS) továbbfejlesztésével 2003-ra megszületett a THS II, ezután pedig számos különféle Toyota-hibrid jelent meg a piacokon. A negyedik generációs Priust – az első autót, amely a Toyota Új Globális Platformra (TNGA) 2 épült – már nem csupán a környezeti terhelés szem előtt tartásával tervezték, hanem ugyanilyen fontos szempont volt a kimagasló menetteljesítmény is, hiszen a vásárlók olyan autóra vágynak, amit igazi élvezet vezetni.


A Toyota 20 évvel ezelőtt mutatta be első hibridjét, drámai mértékben formálva át ezzel a környezetbarát autókkal kapcsolatos elvárásokat. A Prius egyre növekvő népszerűsége oda vezetett, hogy az autósok a vásárlás során ma már a járművek környezetvédelmi teljesítményét is számításba veszik. Ennek nyomán sok más márka is nekilátott saját hibridjei kifejlesztésének, s ezzel megszületett egy új kategória: a hibrid járművek szegmense. Ennek egyik komoly haszna, hogy a vásárlók immár világszerte keresik a hibrideket és más üzemanyag-takarékos járműveket, s így az egész autóipar hozzájárul a globális környezetvédelmi problémák megoldásához. A 10 milliós mérföldkő elhagyásával a Toyota újabb lendületet kapott, és továbbra is elkötelezetten dolgozik, hogy egyre jobb autókat alkosson.

- Amikor a Priust bemutattuk, az embereknek fogalmuk sem volt arról, mi is az a hibrid. Akik ilyen autót vezettek, azokat különcöknek tartották. Ma viszont – hála azoknak, akik már az elejétől kezdve bizalmat szavaztak a Priusnak – a hibridek népszerűvé váltak, és a siker hullámát meglovagolva kitörtek az ismeretlenségből - fogalmaz Takeshi Uchiyamada, a Toyota igazgatótanácsának elnöke és a Prius ‘atyja’. “Hálával tartozunk minden egyes vásárlónknak, akik hozzájárultak e 10 milliós mérföldkő eléréséhez. Eltökélt szándékunk, hogy továbbra is kéz a kézben, közösen küzdünk velük a globális környezetvédelmi problémák megoldásán.”


A Toyota január 31-i becslése szerint a Toyota hibridek3 használatával – a velük azonos méretű és teljesítményű, hagyományos benzinmotoros autókhoz képest – eddig körülbelül 77 millió tonnával4 kevesebb CO₂ került a légkörbe, és mintegy 29 milliárd literrel kevesebb benzin fogyott el. A Toyota 2015 októberében tette közzé 2050-es Környezetvédelmi Célkitűzéseit, összeállítva azokat a teendőket, amelyek segítségével a lehető legnagyobb mértékben csökkenthető az autók környezeti terhelése, s amelyek révén a vállalat hozzájárulhat a fenntartható társadalom kialakulásához.

A huszonegyedik századra a Toyota elérte, hogy a hibrid technológia elsőrendű fontosságúvá vált a környezetbarát technológiák között. A hibridekben számos olyan technológiai megoldás megtalálható, amelyek fontosak a környezetbarát autók további fejlesztéséhez – legyenek akár elektromos hajtású, akár hidrogén üzemanyagcellás autók –, a Toyota pedig elkötelezetten dolgozik környezetbarát modellkínálatának folyamatos bővítésén.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.03.26
Egy futurisztikus tanulmányautót, két egyedileg átépített kecskeméti modellt, és számos....
2017.03.26
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája nyerte az idénynyitó Forma-1....
2017.03.26
Vizsgálati fogságban ül három magyar férfi egy osztrák börtönben, akik Ausztriában 11 nagy értékű....
2017.03.26
Egy 77 éves férfi különös balesetével ismét csak előidézi a régi kérdést: vajon idős korban hol....
2017.03.25
Idén elmaradt az autó átépítés élőben, merthogy már januárban elkészítették a szervezők a show....
2017.03.25
Négy modellt állított ki az Unió első márkaimportőreként 2015-ben bemutatkozó Lada Hungary....
2017.03.25
Carlos Sainz Jr. számára a tavalyi szezonja kifejezetten felemás volt. Bár kétségtelenül jó....
2017.03.25
A 2016/2017-es első félévre kiadott diákigazolvány-matricák március 31-ig használhatók fel....
2017.03.25
Ahogy a Harley Davidson Amerika után Európában is kultikus járművé vált, most kezd valami hasonló....
2017.03.25
Budi Hari Pujiono Indonéziából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....