e-mobilitás
Az ADAC ellenőrei jó tanúsítványt adnak az ID.3-nak. A Landsberg am Lechben található teszt- és technológiai központ mérnökei már több mint 100 000 kilométert tettek meg az autóval. A legfontosabb megállapítás: A nagyfeszültségű akkumulátor nettó kapacitása továbbra is 93 százalék. Egy 77 kWh nettó akkumulátor energiatartalommal rendelkező ID.3 Pro S-t teszteltek.
Az ADAC cikke. Képernyőfotó.
A modellek azt mutatják, hogy az akkumulátor nyolc év működés vagy 160 000 kilométer vezetés után is megvan az eredeti nettó kapacitásának legalább 70 százaléka.
Dicséret az ADAC-tól: az ID.3 lenyűgöző a 100 000 km-es állóképességi teszten
Az ADAC tesztelők nem kímélték az akkumulátort. A 100 000 kilométer minél gyorsabb elérése érdekében az ID.3-at gyakran 100 százalékra töltötték a gyorstöltő állomásokon. Ráadásul az ajánlással ellentétben a jármű általában 100 százalékos töltöttségi szinttel, esetenként több napig is készen állt a következő tesztelésre a töltőállomáson.
Az állóképességi teszt az első a maga nemében egy ID jármű esetében. Az ID.3-at a Landsberg am Lech teszt- és technológiai központ mérnökei a tesztvezetések között többször is ellenőrizték. Az ADAC nyolc fő kritériumot és több mint 300 alkritériumot vizsgál – a spektrum a technológiától és a biztonságtól a kezelésen és a használhatóságon át a környezeti hatásokig terjed.
Az ADAC egyértelmű ajánlást tesz az ügyfelek számára: a szoftverfrissítéseket mindig telepíteni kell. A tartós teszt során az ID.3 több szoftverfrissítést is kapott. A különféle hibajavítások mellett a frissítések egyebek mellett a töltési teljesítmény 170 kW-ra történő növelését hozták. A frissítések pozitív hatással voltak a fogyasztásra és így a hatótávolságra is. Az új szoftver különösen rövid utakon és 0 és 5°C közötti téli hőmérsékleten javította jelentősen az energiafogyasztást.
Az ID.3 is frissítést kapott az intelligens e-útvonaltervezőra, amit az ADAC tesztelői is dicsérték. Hosszabb útvonalon úgy tervezi meg a töltési megállóhelyeket, hogy a lehető leggyorsabban eljusson a célba. A rendszer az akkumulátor töltöttségi állapota mellett az aktuális forgalmi helyzetet és előrejelzéseket is figyelembe veszi. A töltési megállók kiértékelése dinamikusan, az oszlopok teljesítményétől függ. Ennek eredményeként az útvonaltervezés két rövid, nagy teljesítményű töltési szakaszt javasolhat egyetlen hosszú, alacsony fogyasztású töltés helyett.