e-mobilitás

100.000 km-es állóképességi teszten az ID.3

2023.12.28.

A nagyfeszültségű akkumulátor két és fél év után sem mutat semmilyen rendellenességet. A betöltési sebesség tartósan nőtt a szoftverfrissítéseknek köszönhetően. A tesztelők dicsérik a nagy távolságokra való alkalmasságot és az intelligens e-útvonaltervezőt – tőmondatokban ezek a főbb vélemények az ADAC – német autóklub – szakembereinek tesztjéről, akik 100 ezer kilométeren nézték a Volkswagen e-autójának paramétereit.

 

Az ADAC ellenőrei jó tanúsítványt adnak az ID.3-nak. A Landsberg am Lechben található teszt- és technológiai központ mérnökei már több mint 100 000 kilométert tettek meg az autóval. A legfontosabb megállapítás: A nagyfeszültségű akkumulátor nettó kapacitása továbbra is 93 százalék. Egy 77 kWh nettó akkumulátor energiatartalommal rendelkező ID.3 Pro S-t teszteltek.

Az ADAC cikke. Képernyőfotó.

A modellek azt mutatják, hogy az akkumulátor nyolc év működés vagy 160 000 kilométer vezetés után is megvan az eredeti nettó kapacitásának legalább 70 százaléka.

Dicséret az ADAC-tól: az ID.3 lenyűgöző a 100 000 km-es állóképességi teszten

Az ADAC tesztelők nem kímélték az akkumulátort. A 100 000 kilométer minél gyorsabb elérése érdekében az ID.3-at gyakran 100 százalékra töltötték a gyorstöltő állomásokon. Ráadásul az ajánlással ellentétben a jármű általában 100 százalékos töltöttségi szinttel, esetenként több napig is készen állt a következő tesztelésre a töltőállomáson.

Az állóképességi teszt az első a maga nemében egy ID jármű esetében. Az ID.3-at a Landsberg am Lech teszt- és technológiai központ mérnökei a tesztvezetések között többször is ellenőrizték. Az ADAC nyolc fő kritériumot és több mint 300 alkritériumot vizsgál – a spektrum a technológiától és a biztonságtól a kezelésen és a használhatóságon át a környezeti hatásokig terjed.

Az ADAC egyértelmű ajánlást tesz az ügyfelek számára: a szoftverfrissítéseket mindig telepíteni kell. A tartós teszt során az ID.3 több szoftverfrissítést is kapott. A különféle hibajavítások mellett a frissítések egyebek mellett a töltési teljesítmény 170 kW-ra történő növelését hozták. A frissítések pozitív hatással voltak a fogyasztásra és így a hatótávolságra is. Az új szoftver különösen rövid utakon és 0 és 5°C közötti téli hőmérsékleten javította jelentősen az energiafogyasztást.

Az ID.3 is frissítést kapott az intelligens e-útvonaltervezőra, amit az ADAC tesztelői is dicsérték. Hosszabb útvonalon úgy tervezi meg a töltési megállóhelyeket, hogy a lehető leggyorsabban eljusson a célba. A rendszer az akkumulátor töltöttségi állapota mellett az aktuális forgalmi helyzetet és előrejelzéseket is figyelembe veszi. A töltési megállók kiértékelése dinamikusan, az oszlopok teljesítményétől függ. Ennek eredményeként az útvonaltervezés két rövid, nagy teljesítményű töltési szakaszt javasolhat egyetlen hosszú, alacsony fogyasztású töltés helyett.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.27
A tavasz az az időszak, amikor már alig várjuk, hogy útnak induljunk az autónkkal a szabadba,....
2024.04.27
Hasznos és gyakorlatias útmutató. ..
2024.04.27
Baleset miatt egy sávon halad a forgalom az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán....
2024.04.27
Hétszemélyes elektromos luxusterepjárót dob az európai piacra Kína egyik legrégebbi autómárkája, a....
2024.04.27
Dízel helyett zöldárammal biztosítják a repülőgépek energiaellátását tizennégy állóhelyen a Liszt....
2024.04.27
Sok remek és izgalmas autót, rengeteg tesztet és persze rendkívül szoros küzdelmet hozott az Év....
2024.04.27
A BMW Group Magyarország közel háromszáz ügyfele ismerkedhetett meg a bajor prémiumgyártó tisztán....
2024.04.27
Kezdetét vette a június 8-ig tartó, Közlekedik a család elnevezésű országos közlekedésbiztonsági....
2024.04.27
Összesen hatan utaztak a sérült járművekben – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.04.27
A Nissan kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak elérhetőségét....