autóipar
Júniusban a SEAT ismét több, mint 50 000 gépkocsit értékesített egy hónap alatt, az e hónapban piacra került 51 400 darab SEAT száma így 13,7 %-kal volt magasabb, mint a 2017-es év azonos időszakában eladott 45 200 gépkocsi. Ez egyben a SEAT történetének eddigi legjobb június havi eredménye, mely meghaladja a 2000 júniusban elért 48 900 darabos mennyiséget.
A SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, Wayne Griffiths elmondta, hogy „2018 első hat hónapjában kezdeti előrejelzésünket meghaladó növekedési lendületet tapasztaltunk. A 2017-es majdnem 15 %-os növekedés után idén, az Arona jelentette lendületnek köszönhetően, tovább javítjuk mutatóinkat. Ugyanakkor ez még nem jelenti az „út végét”, mert tovább szeretnénk növekedni. Az év második felében piacra kerül a CUPRA Ateca és SEAT Tarraco, amelyek tovább szélesíti termék kínálatunkat, és lehetővé teszik számunkra, hogy új ügyfelekhez jussunk el. Új kihívások is állnak előttünk, mint például a WLTP minősítési szabványnak történő megfelelés.”
Januártól júniusig a SEAT értékesítése a főbb európai országokban elért kiváló eredményeknek köszönhetően emelkedett. Ezen piacok mindegyikén kétszámjegyű volt a növekedés.
Az egyes piacokat tekintve Spanyolország van az első helyen 62 000 értékesített gépkocsival, ez 14,9 %-os emelkedést jelent. A németországi eladások még nagyobb mértékben emelkedtek, a 17,7 %-os növekedéssel, és a 57 200 darabos mennyiséggel ez a második legnagyobb piacnak számító ország. Ezt követi az Egyesült Királyság, ahol 21,7 %-kal több, összesen 35 900 gépkocsit érétkesítettek. Ezzel az Egyesült Királyságba az első féléves értékesítés ugyancsak megdöntötte a mindeddig legjobbnak számító rekordot, a tavalyi 29 500 darabot. Franciaország (18,7 %-os emelkedés, 15 800 értékesített gépkocsi) és Olaszország (21,6 %-os növekedés, 12 800 gépkocsi) az a két ország, ahol a SEAT 2011, illetve 2009 óta a legjobb eredményt érte el, és amelyek kiteljesítik a márka legjobb eladásait elérő öt legjobb ország piacának listáját.
A SEAT hasonlóan jó növekedést ért el a többi európai országban is, melyek sorában kiemelkedik Ausztria (23%-os emelkedés, 11 700 eladott autó), ahol a SEAT volt a harmadik legtöbbet értékesítő márka, és története során a legjobb első félévet produkálta. Az értékesítés sorrendjében Belgium következik (43,9 %-os növekedés, 6200 eladott gépkocsi) majd Portugália (+18,1 %, 5 700 értékesített autó) és Hollandia folytatja a sort 27,6 %-os növekedéssel és 5 100 eladott gépkocsival.
A jelentős értékesítési növekedést mutatott, Európán kívüli országok között van Algéria, ahol az eladások az év első felében 11-szeresére növekedtek (11 400 gépkocsi, összehasonlítva a 2017-es első félévi 1 000 egységgel). Ez az Algériában lévő Relizane-i összeszerelő üzemben készülő új Ibizának köszönhető.