Jármű értékesítés

20 százalékkal visszaesett a dízelautók eladása Szlovákiában

2019.01.14.

Tovább emelkedik az érdeklődés az új autók iránt, több, tízévesnél is öregebb használt gépkocsit hoztak be külföldről, s egyre csökken a dízelmotorok népszerűsége – derül ki a Szlovák Autóipari Szövetség (ZAP) statisztikájából - írja a pozsonyi ujszo.com  

Tavaly Szlovákiában összesen 98 080 új személyautót vásároltak az országban, ami 2017-hez képest 1995 gépjárművel több. „Azt a mágikus százezres határt mindeddig nem sikerült átlépni, de majd idén talán erre is sor kerül” – közölte Pavol Prepiak, a ZAP elnöke. Összesítve az országban tavaly 111 865 gépjárművet értékesítettek, a legnagyobb ugrást éves szinten a nagy munkagépek, teherautók és kamionok könyvelték el, ami a ZAP szerint elsősorban a nagy fővárosban és annak környékén megvalósuló közlekedési és egyéb projekteknek köszönhető.

„Általánosságban viszont megfigyelhető a trend Európában, hogy az új generáció, a fiatalok számára már nem fontos, hogy autó tulajdonosai legyenek, inkább használni akarják a gépkocsit. Ezért olyan népszerűek a gépjárműmegosztási szolgáltatások, amikor egy autót használnak többen. Idővel ez a trend hozzánk is elér, minek következtében csökkenhet majd az új autók értékesítése” – mondta Prepiak. A ZAP információi szerint tavaly a gépjárművek 64,79 százalékát vették jogi személyek, 35,21 százalékot vásároltak természetes személyek. Szlovákiába tavaly 71 542 használt gépkocsit hoztak be, az összes regisztráció 57 százalékát képezték az új autók. Prepiak szerint a használt gépkocsik behozatalán is megmutatkozik, milyen eredménye van annak, ha a kormány vagy egy minisztérium szakértőkkel való egyeztetés nélkül módosít bizonyos előírásokat. „A regisztrációs díjat Szlovákiában egyebek mellett az autó kora is befolyásolja. Minél öregebb egy autó, annál alacsonyabb ez az illeték. Ezzel arra motiváljuk az embereket, hogy öreg autókat vásároljanak, olyanokat, amelyek szennyezik a légkört. Míg Európában a környezetet legkevésbé szennyező gépjárművek vásárlását támogatják a kormányok, mi ennek ellentettjét tesszük” – állítja Prepiak. A ZAP adatai szerint ennek egyik eredménye, hogy míg 2016-ban 21 800 tíz évesnél is idősebb használt autót hoztak be az országba, addig tavaly már több mint 28 ezret.

Ami a személyautók meghajtását illeti, tavaly 20 százalékkal visszaesett a dízelautók értékesítése, 15 százalékkal több benzines autót és 27,5 százalékkal több benzines hibridautót adtak el. Az állami támogatások miatt 40 százalékkal megugrott az elektromos meghajtású gépkocsik eladása is, ám mivel a támogatás már véget ért, ez a trend idén minden jel szerint nem fog folytatódni - írja a ujszo.com

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.01.15
A Lada 2018-ban is az orosz autópiac vezetője márkája maradt. Az Avtovaz közleménye szerint tavaly....
2019.01.15
~600 lóerő a belépő szint. Hibrid hajtás, izmos V8-as és nyomatékgyárral felérő 12 henger. Néha....
2019.01.15
A brit kormány azt javasolja a Nagy-Britanniában kiállított gépjárművezetői jogosítványok....
2019.01.15
Ali Shafei Törökországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.01.15
A Volkswagen AG és a Ford Motor Company ma bejelentette az első hivatalos megállapodások....
2019.01.15
Az Opel megszerzésével a PSA-csoport rekordszámú, 3,88 millió járművet értékesített tavaly, ami 6,8....
2019.01.15
A Nemzeti Ipari Park Üzemeltető és Fejlesztő Zrt. (NIPÜF) a könnyűfém keréktárcsákat készítő, német....
2019.01.15
Az országban 175 240 új autót adtak el decemberben, 5,6 százalékkal többet az egy évvel korábbinál....
2019.01.15
A „bado” márka igazi sikertörténet. A 44 éves Badó Ferenc ruhaipari mérnök, a cég tulajdonosa és....
2019.01.15
A Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport a szén-dioxid-kibocsátásban....