Skoda
Világos, letisztult és ügyfélközpontú kialakítás – így jellemezhetnénk azt a márkaarculatot, amellyel a 2000. átalakított ŠKODA kereskedés, az isztambuli Doğuş Oto Maslak bemutatótermében is találkozhatunk. A kereskedés 435 négyzetméteres kiállítóterével az egyik legnagyobb Törökországban. Ezen kívül a Doğuş Oto Maslak különböző szolgáltatások széles skálájával is hódít. A többi, már korábban az új arculati megjelenést alkalmazó ŠKODA partnerhez hasonlóan, itt is egy kellemes, világos és barátságos környezet illetve tágas bemutatótér fogadja a látogatókat.
A megújult környezettel kapcsolatos legfrissebb visszajelzések azt mutatják, hogy az új megjelenést az ügyfelek igen pozitívan fogadták. Az új vállalati arculattal bíró kereskedések többsége elégedetten számolt be az új és a használt autók, az eredeti alkatrészek és az egyéb kiegészítők értékesítésének növekedéséről, a szerviztevékenység bővüléséről. Az új megjelenés várhatóan az ügyfél-elégedettségre is pozitív hatással lesz.
Jelenleg 42 országban – többek között Kínában, Taiwanon és az Egyesült Arab Emírségek államában - találkozhatunk az új vállalati arculat szerint megálmodott, modern építészeti megoldásokkal bíró ŠKODA kereskedésekkel. Számos országban – így Csehországban, Olaszországban, Portugáliában és Magyarországon is – a külső arculatváltás már teljes egészében lezajlott. Németországban, amely Kína után a márka második legnagyobb piaca, az év végéig várhatóan mind az 580 kereskedői egység alkalmazza az új vizuális megjelenés arculati elemeit. Magyarországon jelenleg 16 márkakereskedés van belül is átépítve, és a tervek szerint ez a szám évvégéig meg fog duplázódni.
Az ügyfelekkel való személyes, közvetlen és nyitott kommunikáció áll az új bemutatótermi koncepció középpontjában. Ezt jól tükrözi a kereskedés összképe is, amelynek mind a külső homlokzata, mind a belső tere úgy került kialakításra, hogy az az ügyfelek számára hívogató és átlátható legyen. A lehető legvilágosabb és leginkább áttekinthető bemutatótermi élmény elérése érdekében az építészek mottója a „az ügyfelek számára legfontosabb elemekre való egyszerűsítés” volt. A formaterv egyszerű formákra épül, a ŠKODA márka elegáns fehér és frissességet hozó zöld színeit használja, modern világítási megoldásokkal kiegészítve. Könnyen azonosítható részletek könnyítik meg a bemutatótermen belüli tájékozódást. A továbbfejlesztett ügyfélszolgálaton belül az értékesítés és a szerviztevékenység jobban kapcsolódik egymáshoz, amelyet a kereskedések átalakítása és a vállalati és értékesítési folyamatok optimalizálása tett lehetővé. A ŠKODA kereskedések 19 százalékát teljesen újjáépítették, ezeknek a fele pedig új helyre is költözött.
Az új bemutatótermi arculat a ŠKODA növekedési stratégiájának fontos pillére. Az elmúlt néhány évben a vállalat 121 éves történetének legnagyobb modelloffenzíváját indította el, amelynek legfrissebb újdonsága az új ŠKODA Superb bemutatója. A ŠKODA azonban már dolgozik a jelenlegi modelloffenzíva következő nagy eseményén: az év második felében a márka egy nagyobb SUV modellel jelenik meg, amely a ŠKODA KODIAQ névre hallgat.