autó értékesítés

2014-ben a Ford volt a piacvezető Magyarországon

2015.01.09.

Január és december között ugyanis így 10861 darab új Ford talát gazdára Magyarországon, aminek köszönhetően a márka 12,3 százalékos piaci részesedéssel őrizte meg piacvezető pozícióját.

Továbbra is a Ford a legnépszerűbb autómárka Magyarországon: az autógyártónak 2014-ben a piaci növekedés 21,6 százalékos ütemét jelentősen meghaladó mértékben, 37,8 százalékkal sikerült növelnie magyarországi új autó értékesítéseit, aminek révén 12,3 százalékos piaci részesedéssel őrizte meg elsőségét a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon, azaz minden nyolcadik újautó-vásárló Fordot választ.

A személyautó- és haszongépjármű piacot külön-külön vizsgálva az előbbin 7516 új autó értékesítésével, 11,1 százalékos piaci részesedést elérve a második, utóbbin, 3345 új autó értékesítésével, 16,1 százalékos piaci részesedéssel az első helyen végzett a Ford. A márka mindkét piac tekintetében az iparági átlagnál sokkal jobban teljesített. A Ford a személyautó piacon az előző év azonos időszakához képest 1,3 szálékponttal javította piaci részesédését, miközben értékesítései 35,7 százalékkal haladták meg a 2013-as eladásokat, mialatt a piac csupán 20,2 százalékkal növekedett. Az autógyártó értékesítései ugyanakkor a 26,6 százalékkal növekvő haszongépjármű piacon még ennél is jobban szárnyaltak: a Fordnak itt 1,8 százalék százalékpontos piaci részesedés növekedéssel a 2013-as eladásokat 42,7 százalékkal meghaladó értékesítéseket sikerült produkálnia.

Amint Szamosi Viktor, a Ford magyarországi kereskedelmi igazgatója elmondta, a nem mindennapi siker több tényezőre vezethető vissza, ezek között kiemelten fontos a Ford sokszorosan díjnyertes modellportfóliójának, ezen belül is a teljesen megújult haszongépjármű portfólió rendkívül kedvező fogadtatása az ügyfelek részéről épp úgy, mint a kis és középméretű vállalkozások számára történő értékesítések területén elért sikerek, avagy a gyors ütemben növekedő piac jelentette kihívásokra történő, a márkakereskedői hálózattal közös tudatos felkészülés. Ez utóbbihoz hozzátartozik a válság éveiben megszokottnál magasabb készletszint mellett a márkakereskedői szolgáltatások színvonalának további növekedése mellett az emberi erőforrás oldalon történő erősítés, legfőkébb a megnövekedett forgalom lebonyolításához szükséges dolgozói létszámbővítés.

Szamosi Viktor ugyanakkor fontosnak tartja felhívni a figyelmet a minőségi összetételére is: a Ford ugyanis a nagy értékű autókat képviselő szegmensekben bizonyult a legsikeresebbnek, elég ha csak a középkategóriát szegmensét 19,2 százalékos szegmensrészesedéssel vezető kifutó Mondeóra gondolunk, de épp ilyen látványos a kifutó S-Max és Galaxy, valamint a Kuga szereplése, netalán a haszongépjárművek területén a Transit sikere, esetleg a 34,9 százalékos részesedéssel vezető helyet szerző Ranger népszerűsége a pickupok között. Mindemellett a Ford az alsó-közép kategóriában és a kisautó kategóriában is remekül teljesített: 2590 darabos értékesítésével a Focus nem csak szegmensének, de egyben Magyaroszág második legnépszerűbb autója, míg 1010 darabbal a Fiesta stabilan őrzi szegmensének harmadik helyét.

„Az elmúlt 6 évben a Ford ötször szerezte meg a piacvezető pozíciót Magyarországon, ami minden idők legerősebb Ford modellporfóliója mellett nagyban köszönhető annak, hogy meggyőződésem, szerint a Ford rendelkezik a legfelkészültebb márkakereskedői hálózattal Magyarországon” – fogalmazott Kővágó-Laky Andrea, a Ford magyarországi ügyvezető igazgatója.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.22
Május 26-ig látható az AUTOPOESIS kiállítás, amelyen bemutatkozik az anyavállalat közel négy....
2024.05.22
Üldözött, leszorított, majd megállt hisztizni az M7 belső sávjában. Nem tetszett neki, hogy....
2024.05.22
Míg a tisztán elektromos autók eladása lassul, addig a plug-in hybridek piaca fellendült Európában....
2024.05.22
Elsődleges veszélyforrást a villámlás jelent, emellett esetenként szélerősödés, jégeső előfordulhat....
2024.05.22
- A Budapest fölé érkezett  zivatarlánc miatt jelentős késések várhatók a Liszt Ferenc Nemzetközi....
2024.05.21
Független mérések igazolták, amit az érintett modellek tulajdonosai már tudnak: a Toyota full....
2024.05.21
Ahogy azt megszoktuk: a márka marketingasszonya lazán, szórakoztatóan indította a Hyundai....
2024.05.21
Május 24-26. között idei első aszfaltos versenyén, a II. Hell Diósgyőr Rallye-n áll rajthoz Turán....
2024.05.21
Még kézzel építették az első Nissan Silviákat, és azok is leginkább Japánon belül maradtak. ..
2024.05.21
A BYD, a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártója nehezen tud betörni a német autópiacra,....