járműeladások

2016-ban 2000-et írt a magyar járműértékesítés

2017.01.04.

Tavaly 96.555 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, 25 százalékkal többet, mint 2015-ben. Ugyanakkor 142 ezer használt gépkocsit hoztak be az országba, 16 százalékkal többet az előző évinél –jelentette be keddi, budapesti sajtótájékoztatóján Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke.

Elmondta, az új kishaszonjárművek értékesített darabszáma 21.333 volt, a használtaké pedig 13.706. Előbbi 22 százalékkal, utóbbi pedig 10 százalékkal haladja meg az azt megelőző évet.

Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke

2000-ben volt ekkora a piac nagysága – érzékeltette a helyzetet az ügyvezető elnök, aki az idén további emelkedésekre számit. Az MGE prognózisa szerint 2017-ben a személyautók piacán 6 százalékos növekedés várható, a válság óta először haladja majd meg a 100 ezret a behozott új személyautók száma. Az egyesület várakozásai szerint mintegy 24 ezer új kishaszonjárművet helyeznek majd forgalomba, 3 százalékkal többet a 2016-osnál, így ez a két kategória összesen 5 százalékkal bővülhet.

Több problémát is felvetett az ügyvezető elnök. Ilyen a használtautók behozatala. A kocsik átlagéletkora 11 év, sok esetben bizonytalan az eredet, az adócsalás és a vevők megkárosítása pedig része az üzletnek. Az államnak preferálnia kellene a fiatalabb autók behozatalát a kW-adó megfordításával – mondta. Felvetette azt is, az unióból behozott autókra nincs eredetiségvizsgálat, pedig szükséges lenne.

Típusonként az eladási számok.

Nincs fényes helyzetben a motorkerékpár piac – jelentette ki Szloboda Tamás, az MGE motoros szakértője. Tavaly 2200 új motorkerékpárt értékesítettek Magyarországon, ami 6 százalékos csökkenés 2015-höz képest.

A 2006-os év 23 százalékánál tartunk, vagyis a negyedét sem éri el az akkori értékesítésnek – érzékeltette a helyzetet.

Motorkerékpár értékesítés 2006-2016

Gond itt is akad bőven. Január 1-től Magyarországon már csak Euro 4-es motorral szerelt motorkerékpárt lehet forgalomba hozni, erre azonban nem készült fel Magyarország, a rendszer nem tudja kezelni az Euro 4-et. Ezért a behozott új motorokat a szalonból el kell szállítani egy vizsgáztató helyre majd visszavinni a boltba. Mindez pénz, energia.

Dér Péter az MGE elnökségi tagja a 3,5 tonna feletti új nagyhaszongépjárművek értékesítését ismertette. Elmondta, tavaly 5515-öt értékesítettek, valamivel kevesebbet, mint az előző évben, amikor 5076 került forgalomba. Kitért arra is, hogy a buszpiac nehéz éven van túl, a 2015-ös 546 autóbusz után tavaly 411 új busz került forgalomba, és ennek is a 20 százaléka kisbusz.

Új nagyhaszongépjárművek értékesítése 1996-2016

A rendkívül elöregedett buszállomány miatt ennél kétszer-háromszor több új járműre lenne szükség évente - fejtette ki Dér Péter, aki beszélt arről is, drámai a sofőrhiány Magyarországon. Eltűnt a szakma romantikája, az önvezető kamionok pedig még a távoli jövőt jelentik.

A modern mobilitás fontos részekét a közlekedés biztonságának és a környezet védelmének elősegítése az EU ajánlások figyelembe vételével, valamint a jogkövető vállalkozások versenyhátrányának csökkentése, megszüntetése – sorolta Erdélyi Péter milyen célok megvalósításán dolgozik az MGE és az ANK.

A sikerek között a környezetvédelmi termékdíj rendszerének változását, a járműtörténeti adatbázis jogszabályi hátterének megteremtését, a lekérdezés elindulását nevezte meg.  Megemlítette az import használtautók alvázszámának regisztrálását, a zöld rendszámot, az e-autózás támogatását, a szervizek fehérítésének elindulását.

A kudarcok között említette, hogy nem sikerült átvinniük a környezet szemléletű adórendszert és a kW-adó megfordítást, a motorkerékpár regisztráció elmaradását, a motorkerékpár adóztatás rendbetételét, a vegyeshasználatú haszonjármű visszahozását, a roncsprémium újragondolását valamint a szervizek és az alkatrész forgalmazás helyzetének rendezését.

Az MGE az Autós Nagykoalícióval együtt továbbra is az ágazat tisztulásán dolgozik, idén konzultáció kezdődik a kormányzattal az autósok terheinek könnyítéséről – zárta gondolatait az ügyvezető elnök.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.12.10
Frankfurtban a nemzetközi repülőtéren totális káosz alakult ki a hó miatt vasárnap délután és este....
2017.12.10
Igazi sikersztori Németh János karrierje: tizenöt évvel ezelőtt, egyetemistaként kopogtatott be a....
2017.12.10
A feldíszített környezetkímélő és akadálymentes Solaris–Škoda trolibusz különleges megjelenéssel és....
2017.12.10
A japán prémiumgyártó bemutatta az LX terepjáró három helyett két üléssoros kiadását, ami óriási....
2017.12.10
Az ingyen letölthető alkalmazás az autósok elől elrejtett, kihasználatlan parkolóhelyeket teszi....
2017.12.10
E heti rajzunk készítője Gaál Tibor T-boy, rajzának címe: Párizsi Lotrec Car ..
2017.12.10
Budi Hari Pujiono Indonéziából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.12.10
Egy hazai telematikai vállalat által regisztrált járműadatokból azonban kiderül, hogy a rossz idő....
2017.12.10
Németországban felmérést végeztek a városi lakosság körében a dízelmotorok betiltásáról, aminek....
2017.12.10
A Hyundai Holding Kft. idén decemberben egy 680 ezer forintos BCM készülékkel lepte meg a Bókay....