Mercedes-Benz

2027-ig velünk marad a Mercedes G-osztály

2014.08.23.

A legendás terepjáró 2016-ban kap egy utolsó, alapos ráncfelvarrást, amivel 2027-ig a kínálatban marad.

A Mercedes-Benz 1979-ben mutatta be az osztrák Steyr-Daimler-Puch céggel közösen tervezett terepjárót, amit eredetileg katonai használatra szántak. Ennek megfelelően az első példányok NATO-zöld festéssel gördültek le a grazi összeszerelő üzem szerelőszalagjáról, de később a gazdagabb felszereltségű polgári változatok is megjelentek és népszerűvé váltak.

A G-osztályt már sokszor temették, de az alapos ráncfelvarrásokkal – amelyek során rengeteget finomítottak a technikán és a belső téren – máig a kínálatban tartotta a Mercedes-Benz. Máig nincs párja a terepjáró képességeket tekintve, rajta kívül egyetlen terepjáró sem kínál három zárható differenciálművel, és az alvázas kialakítás is ritkaság manapság.

Még jó ideig gyártani fogják a típust a brit Car magazin szerint, ugyanis arról számoltak be megbízható forrásokra hivatkozva, hogy a W463-as kódjelű polgári változat 2016-ban átesik egy újabb jelentős modellfrissítésen. Erre azért akkor kerül sor, mert akkor lép életbe egy sor, a passzív biztonságra és a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó új, szigorúbb előírás, amihez a G-osztálynak is alkalmazkodnia kell.

A karosszériát 100 mm-rel kiszélesítik 1860 mm-esre de még így is jóval kisebb lesz, mint a 1980 mm széles Range Rover. Fontos változás, hogy a masszív létraalvázat acél helyett alumíniumból készítik el, ami 375 kilogrammal csökkenti majd a terepjáró tömegét. Szintén csökkenti majd a tömeget és javítja a menettulajdonságokat, hogy az első merev tengely helyére független felfüggesztést terveznek. Kicsit csökkentenek a magasságon, hogy a normál garázsokba is beférjen a kocsi, de a védjegynek tekinthető orr-dizájn szinte változatlanul él majd tovább azt leszámítva, hogy a légellenállás javítása érdekében pár apróságon változtatnak majd. Még nem tudni, hogy a háromajtós kabrió is megmarad-e a kínálatban.

Megjelennek majd az extralistán a modern vezetéstámogató rendszerek a radaros, távolságtartó tempomattól a holttérfigyelő rendszeren át a kormányzásba belenyúló sávtartó automatikáig. Ezek miatt szükséges, hogy a hidraulikus szervokormányt elektromosra cseréljék, mert így az automatikus kormányzás is megvalósíthatóvá válik, és a fogyasztás is csökken. A G 65 AMG szomjas és nehéz V12-es benzinmotorját törlik majd a kínálatból, a kínálatot V6-os és V8-as turbómotorok alkotják majd 313-től 571 lóerőig.

A nagyobb szélesség miatt teljesen új műszerfalat kap majd a G-osztály, de az olyan jellegzetességeket, mint a két kerek műszer, az első utas előtti kapaszkodó vagy a három differenciálzár középre tett nyomógombjai, megtartják. Természetesen a Comand fedélzeti menürendszer legújabb, tapipados, írásfelismerő vezérlővel ellátott változatát is beépítik majd, megnő a központi monitor mérete és megjelenik a feláras Head up display is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
- Lezárták az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalát Balatonvilágosnál, ahol egy teherautó és....
2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....
2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....