autonómia
Az elektromos járművek autonómiája az egyik olyan szempont, amelyen a gyártók a legjobban dolgoznak: hogy egyre inkább kiterjesszék azt és így meghosszabbítsák a töltések közötti időt. Az elektromos mobilitás és az autonóm vezetés hatékonyságának javítása jelenleg számos egyetemi projekt napirendjén is szerepel. Ez a célkitűzése a Müncheni Műszaki Egyetem TUfast Eco csapatának is: hallgatói évek óta dolgoznak üzemanyag-takarékos, elektromos járművek fejlesztésén.
Legújabb tervezésük a Muc002, egy ultrakönnyű, kompozit anyagokból készült autó, melynek összsúlya mindössze 170 kg. Különleges formáját az aerodinamika maximalizálása és a légellenállás minimalizálása diktálta. A jármű 3,4 m hosszú, 1 2 m széles, 1 m magas.
Az együlésest hangárban tesztelték, október 5-10. között. A hat napon át tartott próbaút során az autó 2575 kilométert tett meg, egyetlen feltöltéssel. E rekord elérése érdekében a csapat a Muc022-t 15,5 kWh-os akkumulátorral szerelte fel. A 400 W-os motorral hajtott autó 0,6 kWh/100 km-t fogyasztott. (Összehasonlításképpen: a legkevésbé energiaigényes Hyundai Ioniq 6 átlagos fogyasztása 15,13 kWh/100 km.)
Igaz, hogy a Muc002 csak 42 km/óra elérésére képes, mindössze a sofőrnek van benne hely és a hangárban az időjárási tényezőkkel sem kellett számolni, a kísérlet figyelemre méltó és be is került a Guiness Rekordok Könyvébe.
Forrás: motorionline.com, cybersoleil.com, etogruppe.com