elektormos autó

400 km/h felett a Pininfarina elektromos hiperautója

2019.02.12.

Bugatti, Pagani és Porsche: nem akárhonnan érkeznek a mérnökök. A teljesen elektromos jármű 12 szekundum alatt gyorsul 300 km/órára. A végsebesség 400 km/h feletti lesz, 500 kilométer feletti hatótávval kombinálva.

Az Automobili Pininfarina új designrészleteket tett közzé elektromos hiperautójáról, a PF0-ról. A márkanév alatt új modellcsaládot álmodnak, amelyek elektromosak és ízig-vérig egyediek lesznek.

Michael Perschke, az Automobili Pininfarina CEO-ja elmondta, a márka a legáhítottabb luxus elektromos autógyártók között szerepel majd. Ahhoz, hogy ezt elérje a müncheni székhelyű cég, több mint 20 millió eurót fektetnek a Pininfarina SpA-val való együttműködésbe.

A Pininfarina – kezdetben a PF0-s modellel - egy elektromos palettát dolgoz ki és dob piacra. A szépség, az innovatív technológia és a luxus legmagasabb szintjét képviselik majd a példányok – a klasszikus elődökhöz hasonlóan.

Az Automobili Pininfarina két új skiccen mutatta meg, hogyan képzeli a Pura elnevezésű designfilozófiájának megvalósítását. Az úttörő csúcsmodellre ugyan még várni kell 2020-ig, de ennek ellenére az Észak-Amerikába tervezett autók több mint kétharmada már el is kelt! Ezzel párhuzamosan, új értékesítési vezető került a cég élére.

Beszédes számok

Michael Perschke CEO elmondta, ez lesz a valaha készült legdinamikusabb olasz sportautó – és ezzel együtt az első luxus hiperautó, amelyet Németországban terveztek. A kezdeti vállalati jelentések szerint a teljesen elektromos jármű kevesebb, mint 2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre és 12 szekundum alatt 300 km/órára. A végsebesség 400 km/h feletti lesz, 500 kilométer feletti hatótávval kombinálva. A meghajtásról összesen négy elektromotor gondoskodik majd.

A müncheni székhelyű Automobili Pininfarina partnereket keres PF0 nevű luxus elektromos sportautójához. Az autóból, amely jelenleg fejlesztés alatt áll, mindössze 150 darab készül majd 2020-szal kezdődően. A cég szóvivője elmondta, a fejlesztés 80%-a már készen van.

Ezzel egy napon bejelentették, az Automobili Pininfarina új központja München lesz. Ennek okai a helyi hálózatok és a szakértelem – éppen ezért zajlik itt a PF0 fejlesztése is, míg a gyártás Torinóba kerül.

Négy elektromotor a lemezek alatt

A PF0 két darab 450 kW-os elektromotort rejt elöl, hátul szintén kettőt, de 550 kW-os teljesítménnyel. A legfőbb beszállító (hajtás és akkumulátor) a zágrábi székhelyű, horvát Rimac Automobili. A sajtóértesülések szerint a megrendelési volumen 50 millió euró körüli összeg.

Az ATZ magazinnak Perschke elmondta, az Automobili Pininfarina még nem döntötte el, hogy mely partner végzi majd a limitált gyártást, de bemutatta a műszaki igazgatót Christian Jung személyében. Jung korábban számos pozíciót betöltött a legnevesebb márkáknál: a BMW Group német és USA-beli részlegénél is megfordult, de dolgozott a Porschénál, mint az e-mobilitási rendszerek igazgatója és a Mission E projekt vezetője. A Faraday Future-nél szenior igazgató volt az elektromos tervezés és platformstratégia területén.

Társa, Peter Tutzer a PF0 szenior technikai tanácsadója lesz. Tutzer PhD fokozatot szerzett gépészmérnöki területen és főmérnök volt a Porsche versenyprogramján belül. Később a Paganihoz került, ahol a Zonda karosszériájáért és kialakításáért felelt. Később a Bugatti Veyron tervezésében és fejlesztésében vállalt oroszlánrészt, a teljes kialakításért felelve, a karosszériába való csomagintegrálást is ideértve, az aerodinamikát is belefoglalva. Szintén főszerepet kapott a kezdeti járműteszt és fejlesztési programban. Tutzer később a Lotus Cars technikai igazgatója lett, majd a Thunder Power EV vezető beosztású műszaki munkatársává vált.

Forrás: 
www.springerprofessional.de

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.02.22
A vállalat és az Üzemi Tanács közötti, tavaly december óta tartó tárgyalások keretében a felek....
2019.02.22
Június 7-étől közvetlen légi járat indul Budapest és Sanghaj között, a Shanghai Airlines gépei....
2019.02.22
A második világháború után a BMW termékei többféle módon találtak utat a hazai piacra. 1971-ben....
2019.02.22
A közlekedés nem egy biztonságos tevékenyéség. Az utóbbi egy évben több, mint 1,3 millió ember halt....
2019.02.22
Francisco Juska Brazíliából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.02.22
A közlekedési rendszerek fenntarthatósága és a környezet védelme, vagyis a káros anyagok....
2019.02.22
A csomagszabályzat átláthatatlansága miatt 3 millió euróra bírságolta a Ryanairt és egymillió....
2019.02.22
Szilárd útburkolattal látják el a budapesti földutakat egy négyéves útépítési program keretében,....
2019.02.22
Az Audi Sport ügyfélsport programja sokoldalú pilótákkal száll harcba 2019-ben. Tizenkét férfi....
2019.02.22
Hitelre vette első Scania kamionját és azóta hű a márkához, az ’56-os születésű Kovács Pál. A....