Opel

92 évesen elhunyt Erhard Schnell, az Opel legendás formatervezője

2020.02.13.

Erhard Schnell, az Opel GT atyja, az elmúlt hétvégén, 92 évesen hunyt el a hesseni Treburban. Élete végéig szoros kapcsolatban maradt az Opellel, és sok rendezvényen jelent meg. Például még 2018-ban is, az egész világról összegyűlt veteránrajongókkal együtt ünnepelték a Hockenheimringen az Opel GT 50 éves jubileumát. Beszélgetőtársai nagyra becsülték a frankfurti születésű férfi finom humorát, amelyet huncut karikatúráin is megcsillantott.

Pályafutása előtt az 1927-ben született Erhard Schnell formatervezési alkalmazott grafikát tanult az offenbachi iparművészeti iskolában. 1952-ben kezdett „tervezőként” az Opelnél. Szenvedélyes grafikusként mindig büszke volt, hogy ő alkotta az Opel Kapitän és Rekord lendületes vonalait. 1961-ban az akkoriban vezető szerepet játszó detroiti GM Tech Centerben tökéletesítette alkotói képességeit.

1962-ben kezdett el dolgozni az európai autógyártók első tanulmánytervének fejlesztésén. Látomásai az 1964-ben megnyílt rüsselsheimi „Opel Styling Studióban“ öltöttek alakot: megszületett az Experimental GT, amely dinamikus formája után a „kólásüveg” becenevet kapta. Az Experimental GT-t az 1965-ös IAA publikuma fogadta lelkesen, és mindössze három év múlva már a kész Opel GT gördült le a futószalagról. „Karakteres nemes, esztétikus és harmonikus volt. Első-hátsó domborulata az akkori Corvette-re hasonlított“, emlékezett vissza büszkén nagy dobására Schnell.

Később többek között az Opel Corsa formáját tervezte meg, illetve ő alakította ki az aerodinamikai világbajnok Opel Calibrát. „Az a kedvenc autóm! Új, modern a formanyelve. Ehhez teljesen szabad kezet kaptam“, mondta Schnell kultuszkupéról.

Nyugalomba vonulásról még azután sem akart hallani Erhard Schnell, hogy 1992-ben elérte a nyugdíj korhatárt és távozott az Opeltől. Arra a kérdésre, hogy valaha is leteszi-e a ceruzát, így válaszolt 2014-ben: „Egyáltalán nem! Egyszerűen hazavittem a munkámat, most a kertet vagy a házat tervezem. Akvarelleket is gyakran festek. Sohasem mondok le az ilyen munkáról.“

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.15
A mobilitási technológiák területén globális vezetőnek számító LG Electronics (LG) a 2026-os CES....
2025.12.15
A Pirelli mérnökei két új, nagy teljesítményű abroncsot mutattak be, amelyeket kifejezetten a....
2025.12.15
Megalakult a Magyar Mesterséges Intelligencia Tanács hétfőn Budapesten, testület egyebek mellett....
2025.12.15
Együttműködési megállapodást kötött a Szegedi Tudományegyetem és a BYD Auto Hungary Kft., amely új....
2025.12.15
Kartellezés miatt bírságolta meg a Rombat SA román autóipari céget az Európai Bizottság - írta az....
2025.12.15
A politikusasszony első új autója volt az 1991-es Supra 2.5 GT Twin-Turbo Limited, amelyet ma már....
2025.12.15
Magyarországon a közlekedésnek mindenki számára alapjognak kell lennie - hangoztatta az építési és....
2025.12.15
A Toyota Európa kínálatában jelenleg 3 plug-in hibrid elektromos (C-HR, RAV4, Prius) és 6....
2025.12.15
A járműkommunikáció jövője már láthatáron van, de a világ nagy része még nem áll készen a teljes....
2025.12.15
Vincze Péter, a Rába Jármű Kft. ügyvezetője és a Rába Fejlesztési Intézet vezetője 2025. november....