fejlesztés

Alapvető feladat a sztrádák elvezetése az országhatárokig

2018.07.11.

Megkezdődik az 54-es főút M5-ös autópálya és 5-ös főút közötti szakaszának kapacitásbővítése; az alapkőletételen az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára a következő évek egyik kiemelt feladatának nevezte a közúthálózat hiányzó elemeinek pótlását, továbbá a sztrádák elvezetését az országhatárokig.

 A költségvetési forrásból finanszírozott, mintegy 5,7 kilométer hosszú, kétszer kétsávosra bővülő útszakasz megépítése nettó 8,7 milliárd forintba kerül.

Tóth Péter Magyarország közlekedési infrastruktúra-fejlesztési programja újabb mérföldkövének nevezte a beruházást. Hangsúlyozta, hogy a bővülő, nemzetközi összeköttetésekkel bíró úthálózatok hatékonyan támogatják a gazdasági növekedést, a versenyképesség erősítését és a munkahelyteremtést.

Hozzátette: a kormány 2500 milliárd forintot fordít a közúthálózat fejlesztésére a következő években. A csaknem ezer kilométernyi közútfejlesztés nagyobbik hányada gyorsforgalmi utak és kiemelt főutak építését jelenti majd - közölte a helyettes államtitkár, megjegyezve, a gazdasági eredmények lehetővé teszik, hogy a keretösszeg több mint felét költségvetési forrásból finanszírozzák.

Az 54-es főútnak jelentős a szerepe Bács-Kiskun megye életében, s a fejlesztésnek köszönhetően javul Kecskemét elérhetősége, és a város déli ipari területén található vállalkozások - köztük a Mercedes-gyár - kiszolgálása is. A projekt keretében szerviz- és kerékpárút is épül, ami segíti a környék gazdálkodóinak közlekedését.

Tóth Péter hangsúlyozta: az új útszakaszt a város déli elkerülő útjaként is használhatják, így Kecskeméten csökken az átmenő forgalom miatti okozta környezeti terhelés, levegő- és zajszennyezés.

A helyettes államtitkár arról is beszámolt, hogy Kecskemét közúti helyzetét hamarosan javítja még az épülő és 2018 végére elkészülő, 445-ös főút, északi elkerülőjének második üteme és az 52-es főút lakott területi szakaszának négysávossá tétele is.

Zombor Gábor (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője elmondta, hogy mintegy tíz éve kezdték el tervezni a beruházást. Úgy vélekedett, ismét erősödik a bizalom Kecskemét városa, a magyar kormány és az ide beruházó multinacionális cégek, valamint magyar vállalkozások között. Megjegyezte, mára csaknem száz vállalkozás települt a déli iparterületre.

Szemereyné Pataki Klaudia (Fidesz-KDNP) polgármester Kecskemétet Magyarország gazdasági fejlődésében a legerősebb motornak nevezte, s reményét fejezte ki, hogy a megyeszékhely gazdasági erősödése a térség számára is húzóerőt jelent.

A munkálatok kivitelezője a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft.

MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.02.15
Van az úgy, hogy egy autógyár tud röhögni magán. Így van ez a Hondánál, ami ötvenedik ausztrál....
2019.02.15
A Peugeot merészen elegáns négykerekűeket produkál, a nemzetközi porondon magasan jegyzik....
2019.02.15
Valery Aleksandrov Bulgáriából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.02.15
Immár az ötödik egymást követő hónapban csökkennek az eladások, részben az új emisszió-mérési....
2019.02.15
A Škoda 102 600 járművet szállított ki ügyfelei számára januárban. A ŠKODA növelte forgalmát,....
2019.02.15
Az Audi Hungaria Zrt. két logisztikai központjának tetején alakítja ki az E.on Hungária Zrt. Európa....
2019.02.15
Maranellóban mutatták be pénteken a Forma-1-es Ferrari istálló idei versenyautóját, amely az SF90....
2019.02.15
A kanadai BRP (Bombardier Recreational  Products) szabadidős termékei, quadjai, jet ski-i, a Sea....
2019.02.15
A nemsokára kezdődő és a tervezett fejlesztéseknek köszönhetően a magyar autóipar éves termelési....
2019.02.15
A helyszínen életét vesztette annak az autónak a sofőrje, amelyik árokba csapódott péntek reggel a....