AMTS

AMTS percről-percre – a Nissannál az új Godzilla a legfőbb látnivaló

2017.03.26.

Az autós világ Godzillája, azaz a Nissan GT-R is tiszteletét tette a 2017-es AMTS kiállításon, természetesen a legújabb, 2017-es evolúciós változatában.

A Nissan azt állítja, a mostani fejlesztések képviselik a legmélyrehatóbb változtatásokat a GT-R 2007-es bevezetése óta. Könnyű megismerni az extrák nélkül 30,9 millió forintba kerülő 2017-es változatot, mert az orr-részen feltűnik a Nissan legújabb modelljein már megszokott, V-alakú hűtőrács. A GT-R védjegyének számító, négy gyűrűt formáló hátsó lámpák megmaradtak, közelebbről megnézve azonban itt is feltűnnek a légellenállás javítását célzó új karosszériaelemek, illetve a négycsöves kivezetésű kipufogó mellett kialakított oldalsó levegőjáratok.

A 2017-es GT-R-ben a műszerfal is letisztultabbá vált, 27-ről 11-re csökkent a fizikai gombok száma. A megnövelt, 8 colos érintőképernyős kijelzőn nagyméretű ikonok könnyítik meg az eligazodást. A váltófülek a kormányra kerültek, a sofőrnek így kanyar közbeni váltásnál sem kell elengednie őket. 

A GT-R 3,8 literes, ikerturbós V6-os motorja immár 570 lóerős, ami 85-tel több, mint a 2007-es, első GT-R motorjának teljesítménye. Gyorsuláskor az új titánium kipufogódobok és az aktív hangerősítő rendszer fokozzák a vezetési élményt. Az eddiginél is merevebb karosszéria és az új futómű növeli az autó stabilitását, a lágyabb hangolású futómű és a javított zajszigetelés pedig a kényelmen javít jelentősen.

A Nissan-stand másik autója a Juke legharciasabb változata, a Nismo RS. Ebben az 1,6 literes turbómotort 218 lóerősre tuningolta a Nissan házi tuningműhelye. Természetesen az egész csomagot a nagyobb motorerőhöz igazították, a karosszéria az utólagos szegecseléseknek és a ragasztásoknak köszönhetően merevebb, a futómű hangolása feszesebb, a fék erősebb, a 10 küllős könnyűfém kerekek pedig nagyobbak, 18 colosak. A Juke Nismo RS első- és összkerék-meghajtással is rendelhető, előbbihez önzáró differenciálmű, utóbbihoz fokozatmentes automata váltó jár szériában.

A GT-R mintájára a legutóbbi ráncfelvarrásnál újratervezték az első és hátsó lökhárítót, valamint hátsó diffúzorral és módosított hátsó légterelővel látták el az autót. A küszöbléceket is alacsonyabbra helyezték. Belül a sportüléseket hímzett műbőr üléshuzat borítja, a kormánykerék bőrhuzatot és alcantara borítást is kapott, ami a tapadást növeli. Felárért Recaro kagylóülések is rendelhetőek, amivel igazán harcissá tehető a beltér hangulata.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....