alkatrész gyártás

Andalúziai olajfa-hulladékból készülnek Ford-alkatrészek

2024.01.25.

A Ford úgy döntött, hogy spanyol olajfa-hulladékból készít alkatrészeket, hogy csökkentse a gépkocsigyártás során felhasznált műanyagok mennyiségét, és elkerülje a gyártási hulladék elégetését.

Az amerikai autógyártó kifejlesztett egy eljárást bio-kompozitok előállítására természetes nyersanyagokból, például a spanyol Andalúzia tartomány olajfaligeteinek növényi származékaiból.

A Ford új „zöld” alkatrészei hozzávetőleg 40%-ban olajfa rostokat és mintegy 60%-ban újrahasznosított propilént tartalmaznak. Az ezen a technológián alapuló termelés csökkenti a légkörbe jutó káros anyagok kibocsátását. Eddig csak korlátozott számú autóalkatrész készült olívából, és egyelőre valamennyi prototípusnak számít.

A kezdeményezést a COMPOlive projekt részeként lebonyolított kísérlet ihlette, amelynek célja az olajbogyó-termesztés környezetbarát, illetve fenntartható módozatainak kidolgozása, valamint az újrahasznosítás és a körforgásos gazdálkodás támogatása.

A Ford európai központjában, a németországi Kölnben dolgozó mérnökök szimulációs technológiával tesztelték az olajfa-hulladékból előállított autóalkatrészek használhatóságát és tartósságát. A tesztelési szakaszban a mérnökök olyan autóalkatrészeket tudtak gyártani, amelyek egyszerre voltak robusztusak és tartósak. A folyamat során a bio-huladékot hevítéssel cseppfolyósították, majd az így kapott anyagot injektor segítségével a kiválasztott autóalkatrészek öntőformáiba fecskendezték.

A Ford kifejezte meggyőződését, hogy az olajfa-hulladék felhasználása autóalkatrészek előállítására csökkentheti a felhasznált műanyag mennyiségét, és hozzájárulhat a helyi levegő tisztábbá tételéhez azáltal, hogy elkerüli az égetést a hulladékok ártalmatlanításának eszközeként.

A Ford már 2001-ben kezdett foglalkozni a bio-származékú anyagok gyártásban történő felhasználásával. Néhány évvel később a kezdeti fejlesztéseket a Model U koncepción mutatták be. Ez a crossover szinte teljes egészében természetes alapanyagokból (szójabab, kukoricaszem, napraforgóolaj, gyanta) készült, és hidrogén hajtóanyaggal működött.

2019-ben a Ford - a McDonald's-szal együttműködve - olyan projektet dolgozott ki, amelynek segítségével a pörkölés során nyert kávébabhéjból polimer kompozitokat állítottak elő. Az autógyártó érdeklődése most az olajfák felé fordult. A betakarítás során nagyon sok levél és gally hullik le róluk, amit általában elégetnek, ami szennyezi a levegő, káros a földi légkörre.

A Ford szakemberei ezért azt javasolták, hogy levelekből és ágakból készítsenek olyan alkatrészeket, melyeket az autó belső terének kialakításánál használhatnak fel. Ilyenek például a csomagtartó egyes elemei vagy a lábtartók. Az olívából készült elemekkel egyelőre nem találkozhatunk a sorozatgyártású autókban – egyelőre valamennyi prototípusnak számít.

A Ford jelenleg tanulmányozza az olajfa-hulladékból készült autóalkatrészek tömeggyártását elektromos járművei számára.

videó:

https://www.youtube.com/watch?v=6l44rx1RT-c

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.02
A videó elején látszik, hogy egy kamion előzése okozza a torlódást, az autósoknak pedig nem....
2024.05.02
Egy új felszereltségi szinttel, valamint általában gazdagabb felszereltséggel kerül forgalomba a....
2024.05.02
Az észak-amerikai tevékenységének bővítése során a Volkswagen-csoport fokozza együttműködési....
2024.05.02
A Székesfehérvári Járási Ügyészség vádat emelt azzal a férfival szemben, aki közel 10 km-en át....
2024.05.02
A Tesla megkezdi a Cyber Odyssey körutat Európában, melynek keretében sok országban, így nálunk is....
2024.05.02
A Győri Járási Ügyészség vádat emelt egy 38 éves férfival szemben, aki a korábbi közlekedési....
2024.05.02
És van rá logikus magyarázat.   ..
2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..