Anyukám is érteni fogja – Az e-mobilitás Volkswagen módra | Autoszektor

e-mobilitás

Anyukám is érteni fogja – Az e-mobilitás Volkswagen módra

2019.11.14.

Mára olyannyira egyértelművé vált a márka irányvonala, hogy külön projektnév alatt hirdetik az elektromos autó stratégiájukat, lássuk, mit tartalmaz a Roadmap E!

Az autós világ jócskán megváltozott. Úgy tűnik, hogy a fogyasztói igények egyre inkább a környezettudatos mobilitás irányába mutatnak. Ez megfigyelhető egyrészt a közösségi közlekedési eszközök felé fordulásban, vagy akár a legújabb irányzatban, a repülésellenességben is. Vannak azonban olyan közlekedési igények, amelyre a legalkalmasabb eszköz továbbra is a saját tulajdonú személyautó, annak viszont olyan változatait preferálják, amelyek egyre kisebb helyi okö-lábnyomot hagynak.

Roadmap E

A „roadmap” angol szó, ütemtervet jelent, az E-betű pedig mára egyértelműen az elektromosságot jelenti az autózásban. A Volkswagen nemrégiben jelentette be, hogy 2025 végéig évente 3 millió tisztán elektromos hajtású autó gyártására lesz képes globális szinten. Ez az elkövetkezendő 5 évben 80 új elektromos hajtású modellt jelent konszern szinten.

Az üzemterv első lépése a gyártókapacitás kiépítése és fejlesztése. Bő két év alatt a világon 16 olyan gyártóhely jön majd létre, ahol az elektromos hajtású járművek készülhetnek és megszülettek a megállapodások az akkumulátorgyártó cégekkel is.

Volkswagen I.D.

Jelenleg a Volkswagen két tisztán elektromos modellje már ismert a közönség előtt. Az e-Golf-ról nálunk is olvashattak már, ez a típus VII. generációjára épülő kivitel már egy ráncfelvarrást is megélt, amely során többek között nagyobb kapacitású akkumulátorcsomagot is kapott. A másik modell pedig a budapesti közösségi autózásból is ismert lehet, hiszen a fővárosban jelenleg két szolgáltató is preferálja a VW e-Up! modellt, amelyet előszeretettel vezetnek a felhasználók, és amely a városi közlekedés egyik legpraktikusabb modellje.

Ami a jövőt illeti szintén két új meghatározó típust fejlesztenek. A cél, hogy az elektromos autózás, ne csak a városi kihívásokra adjon választ, de megfelelő hatótávolság elérésével teljes egészében is válthassa a belső égésű motorral (is) felszerelt járműveket.

A kompakt kategóriában a legnagyobb a várakozás a SUV I.D. CROZZ modellt övezi, de egyedülálló lesz a VW elektromos mikrobusza is a Bulli utód I.D. BUZZ. Ezek a modellek a tervek szerint akár 600 km-es hatótávolsággal kerülnek majd piacra, feledtetve ezzel az eddig a témát tematizáló hatótávolságról szóló vitát.

Mit tudnak az I.D. modellek?

Ahogyan a hagyományos modelleknél az MQB platformra építkezik a konszern, az elektromos járművekre is megszületett az úgy nevezett MEB elnevezésű építési modell. Van néhány olyan meghatározó szempont, amelyet feltétlenül szem előtt kellett tartaniuk a mérnököknek az új építőszekrény tervezésekor.

A legfontosabb szempontok a következők voltak. Az MEB platform autóinak helyi károsanyag kibocsátása zéró. Hatótávolságuk lehetővé teszi a hosszútávú mobilitást. A gyorstöltési képesség biztosított. Végül, de nem utolsó sorban az MQB platform legfőbb erényét, a gyártási variálhatóságot is meg kellett őrizni.

Ha már variálhatóságnál tartunk, ez nagyon fontos az egyes modellek esetében is. Az MEB-re épülő járművekre jellemző hosszú tengelytávolság és rövid túlnyúlásoknak köszönhetően egy eddig nem ismert variálhatóság és térkínálat jött létre, így minden utas és sok-sok csomag találhat majd helyet ezekben az autókban.

Kívülről ugyanakkora, belülről nagyobb

A már említett új kompakt modell, a SUV I.D. CROZZ éppen ugyanakkora befoglaló méretekkel rendelkezik, mint egy Golf, belső helykínálata azonban a nagytestvér Passat méreteit hordozza.

Ezt a tengelyekkel párhuzamosan beépített, helytakarékos elektromos hajtáselemek biztosítják, ezen kívül a jármű padlólemezébe helyezett nagyfeszültségű akkumulátor teszi lehetővé.

Nem tesznek fel mindent egy lapra

A Roadmap E bejelentése és a nagy arányú fejlesztési ráfordítások nem jelentik azt, hogy a hagyományos hajtásláncok fejlesztése befejeződött a konszernél. Nincs tehát arról szó, hogy a jövőben kizárólag a E-mobilitásra koncentrálna a gyártó. Jól tudják, hogy a dízel technológiát nem lehet lesöpörni az asztalról és nyilatkozatuk szerint meggyőzősük, hogy a belső égésű motorok még évtizedekig részét fogják képezni a mobilitásunknak.

Cikkünket a Volkswagen támogatta.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.12.13
Az Opel Dakar Team párosa, Szalay Balázs és Bunkoczi László a Közel-Keletre készül!  ..
2019.12.13
Lezárult a Mercedes-Benz gyár és a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara által szervezett ipari....
2019.12.13
December elején még nem hirdethetünk végső győztest, de a Focus2Move szervezett eddigi számai....
2019.12.13
Halálos kimenetelű közlekedési baleset történt december 6-án délután a gyanafalvi járásban....
2019.12.12
A Wizz Air, Európa legzöldebb* és Kelet-Közép-Európa legnagyobb diszkont légitársasága a mai napon....
2019.12.12
Attól, hogy ugyanaz marad a neve, még nem marad ugyanaz egy autó. A mai Opel Vivaro szinte semmiben....
2019.12.12
Számtalan dolgon átment, mégis egy firkantástól lehet felbecsülhetetlen értékű egy aukción feltűnt....
2019.12.12
Sergei Belozerov Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.12.12
Míg a férfiak több mint 92%-a saját maga intézi az autó téli felkészítését, addig ez a nők esetében....
2019.12.12
A szakértők szerint a színek befolyásolni tudják hangulatunkat, reakcióinkat, és még azt is, hogy....