Anyukám is érteni fogja – Az e-mobilitás Volkswagen módra | Autoszektor
e-mobilitás

Anyukám is érteni fogja – Az e-mobilitás Volkswagen módra

2019.11.14.

Mára olyannyira egyértelművé vált a márka irányvonala, hogy külön projektnév alatt hirdetik az elektromos autó stratégiájukat, lássuk, mit tartalmaz a Roadmap E!

Az autós világ jócskán megváltozott. Úgy tűnik, hogy a fogyasztói igények egyre inkább a környezettudatos mobilitás irányába mutatnak. Ez megfigyelhető egyrészt a közösségi közlekedési eszközök felé fordulásban, vagy akár a legújabb irányzatban, a repülésellenességben is. Vannak azonban olyan közlekedési igények, amelyre a legalkalmasabb eszköz továbbra is a saját tulajdonú személyautó, annak viszont olyan változatait preferálják, amelyek egyre kisebb helyi okö-lábnyomot hagynak.

Roadmap E

A „roadmap” angol szó, ütemtervet jelent, az E-betű pedig mára egyértelműen az elektromosságot jelenti az autózásban. A Volkswagen nemrégiben jelentette be, hogy 2025 végéig évente 3 millió tisztán elektromos hajtású autó gyártására lesz képes globális szinten. Ez az elkövetkezendő 5 évben 80 új elektromos hajtású modellt jelent konszern szinten.

Az üzemterv első lépése a gyártókapacitás kiépítése és fejlesztése. Bő két év alatt a világon 16 olyan gyártóhely jön majd létre, ahol az elektromos hajtású járművek készülhetnek és megszülettek a megállapodások az akkumulátorgyártó cégekkel is.

Volkswagen I.D.

Jelenleg a Volkswagen két tisztán elektromos modellje már ismert a közönség előtt. Az e-Golf-ról nálunk is olvashattak már, ez a típus VII. generációjára épülő kivitel már egy ráncfelvarrást is megélt, amely során többek között nagyobb kapacitású akkumulátorcsomagot is kapott. A másik modell pedig a budapesti közösségi autózásból is ismert lehet, hiszen a fővárosban jelenleg két szolgáltató is preferálja a VW e-Up! modellt, amelyet előszeretettel vezetnek a felhasználók, és amely a városi közlekedés egyik legpraktikusabb modellje.

Ami a jövőt illeti szintén két új meghatározó típust fejlesztenek. A cél, hogy az elektromos autózás, ne csak a városi kihívásokra adjon választ, de megfelelő hatótávolság elérésével teljes egészében is válthassa a belső égésű motorral (is) felszerelt járműveket.

A kompakt kategóriában a legnagyobb a várakozás a SUV I.D. CROZZ modellt övezi, de egyedülálló lesz a VW elektromos mikrobusza is a Bulli utód I.D. BUZZ. Ezek a modellek a tervek szerint akár 600 km-es hatótávolsággal kerülnek majd piacra, feledtetve ezzel az eddig a témát tematizáló hatótávolságról szóló vitát.

Mit tudnak az I.D. modellek?

Ahogyan a hagyományos modelleknél az MQB platformra építkezik a konszern, az elektromos járművekre is megszületett az úgy nevezett MEB elnevezésű építési modell. Van néhány olyan meghatározó szempont, amelyet feltétlenül szem előtt kellett tartaniuk a mérnököknek az új építőszekrény tervezésekor.

A legfontosabb szempontok a következők voltak. Az MEB platform autóinak helyi károsanyag kibocsátása zéró. Hatótávolságuk lehetővé teszi a hosszútávú mobilitást. A gyorstöltési képesség biztosított. Végül, de nem utolsó sorban az MQB platform legfőbb erényét, a gyártási variálhatóságot is meg kellett őrizni.

Ha már variálhatóságnál tartunk, ez nagyon fontos az egyes modellek esetében is. Az MEB-re épülő járművekre jellemző hosszú tengelytávolság és rövid túlnyúlásoknak köszönhetően egy eddig nem ismert variálhatóság és térkínálat jött létre, így minden utas és sok-sok csomag találhat majd helyet ezekben az autókban.

Kívülről ugyanakkora, belülről nagyobb

A már említett új kompakt modell, a SUV I.D. CROZZ éppen ugyanakkora befoglaló méretekkel rendelkezik, mint egy Golf, belső helykínálata azonban a nagytestvér Passat méreteit hordozza.

Ezt a tengelyekkel párhuzamosan beépített, helytakarékos elektromos hajtáselemek biztosítják, ezen kívül a jármű padlólemezébe helyezett nagyfeszültségű akkumulátor teszi lehetővé.

Nem tesznek fel mindent egy lapra

A Roadmap E bejelentése és a nagy arányú fejlesztési ráfordítások nem jelentik azt, hogy a hagyományos hajtásláncok fejlesztése befejeződött a konszernél. Nincs tehát arról szó, hogy a jövőben kizárólag a E-mobilitásra koncentrálna a gyártó. Jól tudják, hogy a dízel technológiát nem lehet lesöpörni az asztalról és nyilatkozatuk szerint meggyőzősük, hogy a belső égésű motorok még évtizedekig részét fogják képezni a mobilitásunknak.

Cikkünket a Volkswagen támogatta.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....