Anyukám is érteni fogja – Hogyan találjunk jó autószervizt? | Autoszektor

szervíz

Anyukám is érteni fogja – Hogyan találjunk jó autószervizt?

2017.01.02.

Összeszedtünk néhány pontot, amelynek alapján érdemes szervizt keresni.

Amikor egy ideje már nem működik jól valami az autóban, megkezdődik a megfelelő szerviz keresése. Ugyanez a helyzet adódik akkor, amikor valaki vesz egy használt autót és nincsen bejáratott javítója, vagy az az adott típushoz nem ért, nem vállalja.

Nem árt a saját szemünkkel megnézni a munkakörülményeket

Öt (plusz egy) rövid pontban összefoglaljuk, hogyan érdemes autójavítót választani, hogy az megfelelő legyen műszakilag és anyagilag is, mert minden járműtulajdonosnak szüksége van egy megbízható helyre, ahová fordulhat, ha baj van.

1.Hírnév

Gyakorlatilag kimondhatjuk, hogy egy autószervizre rábízzuk az életünket. Ne adjuk oda a kocsit az első utunkba eső javító kezébe, mert fogalmunk sincsen róla, hogy hogyan dolgoznak. Első és legfontosabb, hogy alaposan nézzünk utána, milyen híre van az adott szerviznek.

Hírnév szempontjából természetesen a legjobb helyen a márkaszervizekben járunk. Az útszéli javítóműhelyek, okosba’ szerzett alkatrészekkel, talán engedélyek hiányában dolgoznak, úgyhogy feltétlenül szükséges mások tapasztalatait megismerni.

Ne felejtsük el leellenőrizni, hogy a szerviz szerepel-e a Nemzeti Közlekedési Hatóság adatbázisában járműfenntartóként. (Az NKH listája a hivatkozott cikk 2. részében található.)

2.Vásárlói visszajelzések

Ez legkönnyebben az interneten kutatható, de személyes ismeretségeink is segíthetnek a döntésben. A világháló tele van az ügyfelek problémás eseteivel. Panaszkodnak, levelet írnak, és meg is nevezik sérelmeik helyszínét. Keressünk rá a neten a szervizre és olvassunk bele néhány véleménybe. Azt azért azonnal hozzá is tenném, hogy óvatosan kezeljük a kommenteket, mert egyesek azért hajlamosak túlzásba esni az ügyfelek.

Jó tippeket kaphatunk a közösségi oldalak autómárkák, vagy típusok köré épült csoportjaiban. A megszállott márkaőrültek szinte mindent tudnak a típusokról, érdemes tehát csatlakozni az ilyen klubokhoz, és érdeklődni a tapasztalataikról, sőt, biztosan tudnak szervizeket, javítókat is ajánlani.

3.Drága autója van?

Minél többet ér egy kocsi, annál nagyobb a gond, ha a szerviz esetleg elront valamit. Egy-egy felesleges kicserélt alkatrész, vagy sikertelen próbálkozások a hiba okának megállapítására sok pénzt vihetnek el, ezért – akár személyes konzultáció keretében is – érdeklődünk arról, hogy van-e megfelelő tapasztalatuk az adott típussal kapcsolatban, vagy az adott hibajelenség okának megállapításában.

Egy ilyen állapotú E30 M3-ashoz azért már ne nyúljon akárki, mert méregdrága hozzá minden

Egyszerű teszt lehet, hogy ha elmondjuk, mi a baj és a szerelő, vagy szervizvezető kapásból le tudja szűkíteni két-három lehetséges okra a dolgot. Érdeklődünk a várható költségekről is. Ha magabiztosan adnak választ, már reménykedhetünk, hogy jó helyen járunk.

4.Garancián belüli meghibásodásoknál

Fiatalabb autóknál érdemes utána nézni, hogy él-e még a gyártói garancia. Ezt abban az esetben is meg kell nézni, ha használtan vettük a kocsit, mert a garanciát ez nem befolyásolja. Az viszont igen, hogy ha a jármű előélete alapján valamiért kizáródik a garanciakörből. A legtöbb esetben ez tipikusan az az ok lehet, hogy ha a garanciális időszakban nem végig márkaszervizbe hordták a kocsit. Ezért a fiatal használt autók vásárlásakor erre is figyelni kell, vagy át kell vizsgáltatni a kocsit előre, akik ezt is megnézik helyettünk!

5.Piszkos anyagiak

Ha sikerült leszűkítenünk a kört néhány szervizre, akkor hasonlítsuk össze az árakat. A szervizek többsége általában a munka óradíját adja meg. Nem minden javítás folyik azonban ugyanazon az áron. Eltérő lehet a „sima” szerelő, a fényező, és az elektromos szerelő munkadíja. Figyeljünk oda arra is, hogy az árakat általában nettó összegben adják meg, amire még jön majd az ÁFA.

A munkadíjak kalkulációjában is eltérő lehet a matek. A márkaszervizek nem a hasukra csapva állapítják meg, hogy mennyi időt töltöttek a javítással, hanem az egyes szerelési fázisoknak norma ideje van, ennek alapján számítódik a munkadíj, így a szerelő kévészünetéért nem fizetünk. Máshol a leggyakrabban előforduló javítások árai előre meg vannak adva – amennyiben a javítás természete olyan, hogy várhatóan kb. azonos idő alatt lehet elvégezni.

Azért is érdemes több helyen is érdeklődni, mert ha összeérnek a szálak, és a szervizek nagyjából ugyanazt az árat jelölik meg, akkor biztosak lehetünk abban, hogy nincs a dologban lehúzás.

+1    Mindennel ugyanoda?

Előfordulhat, hogy különböző problémákkal különböző helyekre kell menni. Nyilván nem érdemes egy téli gumi felszereléssel is javítóhoz fordulni, illetve speciális munkák esetén, arra szakosodott szervizt kell keresni.

Tehát

A fentiek figyelembe vételén kívül még sok tényezőt fel lehetne sorolni, és még akkor sem biztos, hogy tökéletesen elégedetten távozunk a műhelyből. Ilyen szempont lehet az alkatrészek beszerzési helye, a szervizben dolgozók hozzáállása, kedvessége, segítőkészsége. Például az, hogy hajlandóak-e érthetően elmagyarázni, mi hibásodott meg, ez mit okoz, hogyan kell javítani, esetleg milyen járulékos munkák adódnak a javítással kapcsolatban. Minden javításról kérjünk munkalap másolatot és a végén számlát is. Máskülönben nem lesz semmi a kezünkben, ha esetleg reklamálni szeretnénk utólag.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.06.27
Azt már tudjuk miért jó a Q-Service hálózat tagjának lenni, most kiderül, milyen előnyöket....
2017.06.27
„Rátértem a helyes útra, menni kell tovább” - vont mérleget a hétvégén Portugáliában aratott....
2017.06.27
Mark Lynch Ausztráliából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.06.27
Az amerikai BorgWarner három oroszlányi üzemében három év alatt 600 új munkahelyet teremt, 15....
2017.06.27
Július 8-ától közlekedik az új közvetlen repülőtéri buszjárat Budapesten, a 100E jelzésű járat a....
2017.06.27
Barcelonában mutatták be a spanyol márka új SUV-ját. A SEAT Arona a nagyközönség előtt majd csak ....
2017.06.27
A Tour de France futamon egy ragyogó fehér Focus RS is látható lesz; a Ford ezzel ünnepli két éves....
2017.06.27
Mikor lesz végre önvezető autó? Lesz-e egyáltalán, vagy örökre „még néhány év és már tényleg jön”?....
2017.06.27
Meghosszabbította a hőségriasztást Szentes Tamás országos tisztifőorvosi feladatokért felelős....
2017.06.27
Megtalálták és elhárították a felújított metrószerelvény hibáját; ha minden az elvártaknak....