Anyukám is érteni fogja – Meddig élsz együtt egy hibával? | Autoszektor

Anyukám is érteni fogja

Anyukám is érteni fogja – Meddig élsz együtt egy hibával?

2017.02.22.

Hogyan lesz autós cikk egy „megmihálylott” irodai szék javításából?

Péntek délután 15 óra. Az irodám környékén lévő dolgozók már egy órája szállingóznak hazafelé, az ablaksoron egyre kevesebb szobából vibrál a neonfény az udvarra. Ezt láttam dohányzás közben, no, meg azt, hogy a szomszéd cég főnöke még ilyenkor is serényen magyarázza a kollégának a vonalat, hogy flottul menjenek a dolgok.

„…a kis szobába toppanék…”

Amint visszaértem az irodába jóleső érzéssel konstatáltam, hogy készen van az egyik igazságügyi szakértői minőségemben írt javítási kalkuláció, lassan én is csomagolok és követem az irodaszomszédjaim jó példáját: hazamegyek. Leültem a majdnem 4 éves irodai székembe és pontosan úgy sóhajtottam fel, mint egy éve minden helyet foglalásnál:

Meg kéne már nézni, mitől dülöngél ez a szék!

Igen, hosszú ideje tervezem már, hogy az előre lefittyedő irodai forgószékemet szétszedem és legalább megtudom, miért ilyen enervált. De minden befejezett munkanap után lusta voltam és nem tudtam rávenni magam a beavatkozásra.

A persely varrattal együtt törött ki a vasalatból

A jelenség egyébként az volt, hogy az ülőlap, mint egy játszótéri rugós játék billegett a tengelyen, ami miatt kb. 30 perc után ellenjavalt volt a használat, mert a rendellenes tartástól egyszerűen leszakadt a derekam. De mivel annak idején leszurkoltam vagy negyven rongyot a bútordarabért, húztam-halasztottam, hogy újat vegyek.

Kétszer 5 perc a megoldás

Az első 5 percben egy neten talált útmutató alapján szétszedtem a széket, a másik 5 percben pedig megrendeltem az új, hintafunkciós vasalatot, csak a furat távolságokra kellett figyelni. És most beszéljünk az autókról!

Már megszoktam

Sokszor kapom ezt a választ, amikor megkérdezek egy autó tulajt, miért nem javítja már ki a nagyon is szembeötlő hibát. Olyan hibákat, amik nap, mint nap érzékelhetők, és megoldásuk a legtöbb esetben tényleg megvan 10 perc alatt.

A forgószék javítása pont ilyen. 3 munkanap alatt megjön a netes rendelés, behozom, összerakom és megint 3 gondtalan évet töltök a székben. Hadd ragadjak most ki néhány tipikus példát a mindennapi autózásból!

Félszemű (a) király

Lehet, hogy csak nekem tűnik fel, de mintha egyre több autót látnék a városban úgy, hogy csak az egyik fényszórója világít. Jobb esetben a kiégett oldalon még pislákol a helyzetjelző, de – ha már kár, legyen tetemes alapon – sokszor még az sem működik.

Nem fagyoskodtam sokáig az utcán: 5 percen belül jött egy félszemű Ducato

És ne mondja nekem senki, hogy „ja, persze, pont tegnap égett ki és még nem volt időm kicserélni…”! Bárcsak megtudhatnánk az igazat! Szégyellem a rosszindulatomat, de azt gondolom, hogy képesek vagyunk akár egy egész szezont is egy tompított fényszóróval eljárni.

Pedig még minket is zavar, mert ahol nincs közvilágítás, ott azonnal érezhető az egyik lámpa hiánya. Ráadásul az autók többsége minden lámpakapcsoláskor csipog, hogy baj van - sokan inkább ezt hallhatják időtlen időkig.

Minden lámpakapcsoláskor hibajel a műszerfalra és sípolás

A csere pedig néhány egy ezer forintos izzóvásárlásból és egy 5 perces kis szerelésből áll. Ha nagyon nem értünk hozzá, akkor két dolgot tehetünk. Az egyik, hogy elolvassuk az Anyukám is érteni fogja rovat idevágó cikkeit, úgy mint: Izzócsere, Láthatatlan lopakodók, és persze a Fény az éjszakában. A másik, hogy a legközelebbi benzinkúton veszünk egy izzót, és némi jatt fejében megkérjük a kutas srácot, hogy pattintsa be nekünk. Ennyi!

Bemattult fényszórók

Tudom, november volt a Látni és látszani kampány hónapja, de amíg tart a sötét évszak, aktuális, hogy beszéljünk a látásról és a láthatóságról. Mindkettőt akadályozza, hogy a műanyag burával szerelt fényszórókat az idő vasfoga megrágja, azok karcosak és mattok lesznek.

Szinte hihetetlen, hogy milyen eredményeket lehet elérni a fényszórókon

Pedig egy lámpa polírozás viszonylag olcsón megvan és a különbséget zongorázni lehet az előtte-utána állapotok között. Sőt! Ha nem szeretnénk profi szolgáltatást igénybe venni (pedig ajánlott), akkor magunk is meg tudjuk csinálni. Még profi polírozógép nélkül is látványos eredményt tudunk elérni, igaz, ha nem állítjuk vissza a lakkréteget a műanyagon, akkor egy-két hónap alatt újra matt lesz felület.

Rossz ablaktörlők

A következő olyan hiba, amit sokáig nézegetünk, az kopott, vagy – horribile dictu – szakadt ablaktörlő gumi jelensége. Különösen szembetűnő a dolog télen, mert ilyenkor szinte folyamatosan megy a spriccelés-törlés funkció az útról felverődő retek miatt.

Saját fotó a csak lőrést vájó autósról - nemtörődömség...

Az ablaktörlő gumija a hidegben megmerevedik és sérülékenyebb is lesz. A fagyos, érdes ablakon amúgy sem tud semmit elérni a gumi, de ha végigküldjük rajta, akkor az éle megsérül és még annyit sem fog törölni, mint előtte. Szánjunk végre rá magunkat és térjünk be egy autós boltba, vegyünk egy méretre is megfelelő lapátot, és a dobozán lévő útmutató alapján gyorsan pattintsuk is fel. Ennyi!

Az igazán filléres tétel

Kedvencem az, aki lusta feltölteni az ablakmosó folyadék tartályát. Múltkor is láttam egy pasit a Hungária körúton, amikor az élesen szembe sütő téli napáldáskor, a nála lévő ásványvízből, az ablakon kinyúlva löttyintett az első szélvédőre egy kis vizet, hogy aztán (az amúgy cserére szoruló) lapátok ledolgozzák a dzsuva nagy részét. 5 liter 1.000,- Ft és bár ennyiért nem kapjuk meg a legjobb minőségű ablakmosót, azért ez is jobb, mint a semmi.

Kedvencem még a nem jó helyre spriccelő ablakmosó - ezt tényleg 1 perc beállítani, csak érkezés után már nem olyan fontos

Persze az is lehetett, hogy már régen leégett az ablakmosó szivattyúja, és az ásványvíz tudatosan van bekészítve az éles helyzetekre.

Nem csak anyagi kérdés

Vannak persze olyan meghibásodások is, amelyekkel együtt lehet valamelyest élni, annál is inkább mert javításuk nagyon drága. Így fordulhat elő, hogy sokszor találkozunk leszakadt, lógó kipufogókkal, erősen kopogó futóművekkel, összevissza világító fényszórókkal (be kellene állítani) vagy törött szélvédőkkel, elromlott és úgy hagyott ablakemelőkkel, rádiókkal, kürtökkel, hadd ne soroljam tovább.

Fordítsunk nagyobb figyelmet autónk műszaki állapotára, pláne olyan hibákkal küzdünk, amelyek éppen annyira olcsón javíthatók, mint amennyire bosszantók!

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.04.23
 A HoppyGo platform és a cseh Leo Express szállítási vállalat SmileCar mobilitási szolgáltatójának....
2018.04.23
A Lánchíd felújításáról, valamint a városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós....
2018.04.23
A spanyol nyerte meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság elitkategóriája, a MotoGP versenyét....
2018.04.23
Közlekedési balesetben 9 személy vesztette életét, 52 súlyos és 125 könnyű sérüléssel végződött -....
2018.04.22
Új helyszínek, új autók, új szabályok és régi-új pilóták teszik még színesebbé a Formula-E....
2018.04.22
Az SMG két fejlesztést hajt végre Túrkevén, összesen mintegy 8 milliárd forint értékben, ehhez....
2018.04.22
Meghalt egy motoros Pécs határában vasárnap délután - közölte a Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság....
2018.04.22
Marian Avramescu Romániából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.04.22
Az Audi A5-ös csúcsmodellje immáron Sportback kivitelben is elérhető az USA-beli és kanadai....
2018.04.22
Jóllehet a lakosság továbbra sem támogatja az ágazati tiltakozásokat, az Air France francia....